Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin tissit joulupöydässä

Vierailija
25.12.2012 |

Olin eilen eka kertaa anoppilassa jouluna. Miehen suku on sellaista rentoa porukkaa, mutta olisin odottanut että jouluna edes pukeudutaan vähän paremmin (tai edes ollenkaan).

Mun kotona jouluna on kaikilla ihan normaalit vaatteet, ehkä vähän juhlavammat (tyyliin hame ja neule tms.).

No joka tapauksessa, eilen iltapäivällä appiukko julisti saunan olevan valmis. Olin vähän, että mitä ihmettä mutta ajattelin sen olevan heidän tapa. Koko perhe siis saunoi vuoroin siinä kahden maissa. No, itse menin saunan jälkeen miehen entiseen makkariin jossa kuivailin tukkani, meikkasin ja pukeuduin niihin samoihin, aavistuksen juhlavampiin arkivaatteisiin kuin missä olin tullutkin.

Järkytys oli suuri, kun miehen koko perhe heilui PYJAMISSA koko loppupäivän. Oikeasti, menin auttamaan anoppia ruuanlaitossa ja siellä se ahersi keittiössä yöpaidassa (ilman rintsikoita, näkyi vähän läpi), appiukko notkui kalsareissa ilman paitaa ja mies veljineen olivat alushousuissa ja teepaidoissa. Luulin oikeasti, että se on joku vitsi.

Sitten käytiin pöytään, appiukko ilman paitaa, anoppi tissit heiluen istui mua vastapäätä. En oikeasti meinannut saada edes syötyä, oksetti niin paljon.

Paluumatkalla kotiin kyselin mieheltä vaivihkaa tästä (ja hänen asuvalinnastaan), mutta näin siellä on kuulemma aina toimittu.

Oli viimeinen joulu siinä huushollissa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomasin muuten ilokseni tämän saaneen jo jotain viittauksia muissa ketjuissa. Ikävä kyllä juttu on vallan totta.

AP

Vierailija
2/38 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan absurdia tässä on nimenomaan se, että juhlistetaan joulua koristeilla ja siivoamalla ja laitetaan oikeen juhla-ateria paremmista kipoista ja syödään parhailla haarukoilla yms.... ja sitten istutaan sitä ateriaa syömään vanhoissa kalsareissa.

Ja vaikka tässä ketjussa nyt miten jeesustellaan, niin suurin osa on sun kanssa ap samaa mieltä. Nämä muutamat vaan nyt vaahtoaa huvikseen.

Ongelmaahan voi jatkossa ajatella ratkaistavan vaikka niin, että vietätte joulun kotona muuten, mutta pyydätte anoppilan sakkia teille syömään jouluaattona, tai muutenkin aattoa viettämään. Ei ne kylään kehtaa tulla aamutakeissa...toivottavasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripusta sen tisseihin joulukoristeet. tulee heti paljon jouluisampi olo siinä.

Vierailija
4/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-meininkiä. Tulee mieleen joku suomalainen tv-sarja 80-luvulta.

Vierailija
5/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupäivä ja tapaninpäivä pyjamassa, lahjakirjoja lukien ja suklaata & kinkkua mussuttaen. Ehkäpä vastaavasti aattokin voi sujua samoissa merkeissä. Varsinkin perheissä, missä on poikia, tuskin satsataan perhejuhlapukeutumiseen.

Varmaan tuo on kulttuurishokki, mutta älä nyt herranen aika rupea oikein urakalla miehellesi haukkumaan heidän perheen tapoja.

Vierailija
6/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupäivä ja tapaninpäivä pyjamassa, lahjakirjoja lukien ja suklaata & kinkkua mussuttaen. Ehkäpä vastaavasti aattokin voi sujua samoissa merkeissä. Varsinkin perheissä, missä on poikia, tuskin satsataan perhejuhlapukeutumiseen.

Varmaan tuo on kulttuurishokki, mutta älä nyt herranen aika rupea oikein urakalla miehellesi haukkumaan heidän perheen tapoja.

Joo, ollaan meilläkin joulupäivänä yöpaidassa puolille päivin ja sen jälkeen rennot päivävaatteet. Pointti olikin siinä, että ruokapöydässä istutaan lähes alasti.

Mun mielestä on jotenkin kornia laittaa kauhealla vaivalla juhla-ateria ja sitten istua ruokapöytään alasti:D

Vierailija
7/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä usko että oli viimeinen joulu, miehesi tod näk haluaa olla siellä jatkossakin ainakin joinain vuosina.

Vierailija
8/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä usko että oli viimeinen joulu, miehesi tod näk haluaa olla siellä jatkossakin ainakin joinain vuosina.

Minä en sinne enää mene:D Oikeasti nyt tää jo naurattaa mutta voin kertoa, että eilen ei paljon huvittanut...

Vierailija
9/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pukeudun työssäni hienosti ja miehenikin käyttää pukua, olemme kotona täysin rennosti. Mies on yleensä boksereissa ja t-paidassa ja minä paitulissa. Edes jouluaterialle emme pukeudu. Se juuri on parasta kotona, ettei ole ketään arvostelemassa ja yökkäämässä vieressä. Sinähän se menet pilaamaan toisten tavat, kun menet toisten kotiin nyrpistelemään nenääsi.

Vierailija
10/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sinne enää mene:D Oikeasti nyt tää jo naurattaa mutta voin kertoa, että eilen ei paljon huvittanut...

meinaat sanoa syyksi? Miten arvelet miehen reagoivan?

Vierailija
11/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pukeudun työssäni hienosti ja miehenikin käyttää pukua, olemme kotona täysin rennosti. Mies on yleensä boksereissa ja t-paidassa ja minä paitulissa. Edes jouluaterialle emme pukeudu. Se juuri on parasta kotona, ettei ole ketään arvostelemassa ja yökkäämässä vieressä. Sinähän se menet pilaamaan toisten tavat, kun menet toisten kotiin nyrpistelemään nenääsi.

Paituli? Paituli! Mikä hemmetti se on? Oikeastiko joku käyttää tota sanaa?

Vierailija
12/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaat sanoa syyksi? Miten arvelet miehen reagoivan?

Jännä miten nää aina menee. Jos kotonani pukeuduttaisiin pukuihin jouluaterialle ja tekisin avauksen, jossa valittaisin ettei mieheni halua osallistua, puolustaisitte miestäni ja sitä, miten ihmisen pitää saada olla rento ilman "pönötystä". Nyt kun mä en halua katsella anopin tissejä ja appiukon kaljamahaa JUHLA-ATERIALLA, olen huono ihminen...

Vierailija
13/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hilluu normaalioloissa alushoususillaan (+t-paita) ja lapset yöpaidoissaan. Jouluaattona he kaikki pukeutuivat oma-aloitteisesti parempiin vaatteisiin. Mieskin oli sitä mieltä, että kyllä jouluna kuuluu pukeutua, eihän siinä muuten ole juhlan tuntua. Juu, olisi ollut kornia vetää sisäfilettä ja viiniä kalsareissa :-D

Vierailija
14/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paitamainen, yleensä one size fits all-tyyppinen univaate.

Vierailija
15/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa oikeasti on suurempiakin murheita. Jos jotain voit muuttaa, muuta itseäsi, hyväksy erilaisia tapoja, erilaisia ihmisiä.

Vierailija
16/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa oikeasti on suurempiakin murheita. Jos jotain voit muuttaa, muuta itseäsi, hyväksy erilaisia tapoja, erilaisia ihmisiä.

En sanonut anoppilassa aiheesta mitään, enkä miehellekään. Kunhan vain itsekseni päätin, että oli vika kerta. Jos mies kysyy, niin sanon syyn ihan suoraan.

Erilaiset tavat on ok, mutta mun ei tarvitse osallistua jouluaterialle, jonka koen lähinnä oksettavaksi.

Vierailija
17/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pukeutua. Sanoin, että toiset hengaa vaikka pyjamassa ja toiset puvuissa/mekoissa.

Meillä pukeudutaan siististi muttei muodollisesti.

Yhteistuumin kuitenkin olimme sitä mieltä, että jupperit olisi kaikkein parhaimmat.

Vierailija
18/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko harmi ettet nähnyt anoppisi alapäätä paljaana?

Vierailija
19/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro suoraan ajatuksistasi jo nyt, kun teillä ei ilmeisesti ole lapsia. Mies ehtii vielä vaihtamaan tulevien lastensa äidin hienohelmaprinsessasta oikeaksi naiseksi.

Vierailija
20/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi, mä voin vaan kuvitella =D