Menikö teidän Jouluaaton vietto hienoissa vaatteissa vai lökövaatteissa?
Kommentit (16)
tapaaminen ja lahjojen avaaminen hienoissa vaatteissa. Kotona sitten rentouduttiin vapaammissa vaatteissa.
Perinnettä. Evankeliumin luku on jäänyt ateriaperinteestä pois, ulkopuolinen pukki lisätty.
Oma koti, omat tavat. Toiseksi, meillä sauna iltapäivällä ja en tykkää kiskoa juhlavehkeitä hikisen ihon päälle. Mieluummin kevyttä, että on helpompi lähteä laittelemaan jouluruokaa sen jälkeen.
Olen viettänyt juhlavaatejoulujakin ja koin, ettei ole minun juttu alkaa saunan jälkeen föönäämään tukkaa ja laittelemaan meikkiä ja kiskomaan nailoneita ja korkkareita jalkaan ja sitten lähteä kyykistelemään keittiöön lanttulaatikkoja ottamaan uunista.
Nyt koko perhe oloasuissa. Ja näin varmaan koko päivä, ulkoillaan ruuan jälkeen, mutta muuten vain ollaan ja nautitaan rauhallisesta päivästä rennosti.
Näin meillä aina.
Eihän se päivä muuten erottuisi arjesta. Ja tänäänkin vähän paremmat vaatteet... Joulu on erityistä aikaa ja on mukavaa pukeutua vähän juhlavammin.
Meni just niissä vaatteissa, mitä enää kaapissa oli. Kuopus alkoi oksentaa heti aamusta, ja siinä meni minultakin monta vaatekertaa pyykkiin. Lopulta päällä oli miehen xxl t-paita ja vaalean siniset puuvillasatiiniset nallehousut (joululahja anopilta vuosimallia 2001 tjtn).
Ap:n mainitsemien ääripäiden välissä on paljon tilaa.
Juhla-aterioille puetaan meillä yleensä vähän paremmin. Meille se on juhlan tai juhlakalun kunnioittamista. Mutta kukin tyylillään.
Tänään ei tarvitse pukea ollenkaan, voi olla oikein super-lökö :D
Näin oli myös aina omassa kodissani. Ainoastaan mummolavierailuille pukeudutaan nätisti.
vuoden tärkein päivä. Tänään itse arkea paremmissa vaatteissa.
Eilen illalla, tänään ja huomenna. Mökkijoulu oman perheen kesken. Kotona ois ollu vähän siistimpää. Mummolassa ollu aikanaan juhlavaakin, samoin jos meillä ollut vieraita.
Itsellä juhlava paita ja mustat housut, miehellä siistit farkut ja polopaita, lapsilla värikkäät kauluspaidat. Oltiin kyläilemässä koko aaton.
Tänään miehellä on oloasu, isommalla lapsella jumpsuit, pienemmällä rönttävaatteet ja minulla pyjama. Vatsatautia odotellaan kylään... :(
kun kävi vieraita, oltiin paremmissa (paitsi minä, kun mulla ei ole hyviä vaatteita) ja loppuilta kalsareissa ja yöpaidoissa.
Olin ensimmäistä joulua anoppilassa ja kysyin tietty mieheltä, että millaisissa tamineissa heillä on aiemmin vietetty. Mies sanoi laittavansa vähän siistimmät vaatteet joten oletin, että vähän normilökäreitä paremmilla mennään..
Olin hieman ylipukeutunut, anoppi oli verkkareilla jne :D Mieluummin näin päin, kuin että itse olisin ollut reikäisillä verkkareilla ja muut ykkösissä..
.juhlavammin. Juhlassa juhlapukeutuminen meillä.