Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen ketju! :) Meillä oli mukava aatto.

Vierailija
25.12.2012 |

Yllätysvieraita tuli ja tunnelma vaan parani. Syötiin hyviä juustoja ja pelattiin pukin tuomia pelejä. Hyvää joulupäivää teille kaikille :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ainoa kiva asia, minkä nyt keksin on se, että koira antoi minun nukkua yhdeksään saakka.

Vierailija
2/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain oman perheen kesken. minä ja lapset, saunoimme, söimme, jaoimme pienet paketit - ihan oman aikataulumme mukaan. ei kenenkään mieltymyksiä tai tapoja tullut rikottua. lapset valvoivat tunnin myöhempään kuin normaali-iltoina kun leluilla piti ehtiä leikkiä. äiti sai katsoa lempiohjelmansa telkusta, vaikka meni myöhään, niin aamulla lapset laittoivat leikit pystyyn ja makkarin oven kiinni, että äiti sai nukkua - tai kuunnella puolella korvalla iloisia lastenääniä oven takaa hymy huulilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ulkoiltu, syöty hyvin, levätty, leikitty uusilla leluilla jne. Tänään mennään sukuloimaan. Mielialaa hieman laskee flunssa, mutta kai sekin tästä pian helpottaa.

Vierailija
4/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitusta varten kun iloisten kokemusten jakamista? Meillä oli onnistunut joulu. Hyvää ruokaa ja hyvää mieltä.

Vierailija
5/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä eilinen oli aika raskas, mutta nyt on sukulaisjoulu hoidettu, ja ihana loma edessä. Se näkyy heti onnessa: nukuin hyvin, ilman painajaisia, ja pystyin jopa nukahtamaan uudelleen kerran jo herättyäni.

Vierailija
6/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamulla miehen vanhemmilla ja illalla mun vanhemmilla. Kotiin päästetssä oltiin valmiita nukkumaan ja sekin tuntui mukavalta.

Tästäkin päivästä tulee varmasti mukava päivä. Kohta voi sytyttää tulen takkaan ja katsella pakkasta lämpimästä. Ulkona on kaunista ja telkkarista tulee tylsää ohjelmaa, joten tämä on ätydellinen lepopäivä!

Vierailija
7/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämän päähänpotkimat - täällä suremme ja puramme pahaa oloa kun ei ole ketään muutakaan kelle purkaa.

Menkää siis ja jatkakaa läheistenne onnelliseksi tekemistä ja jättäkää palsta rauhaan liiallisilta onnen hippusilta.

Vierailija
8/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on meillä joulun. Tuli eilen puoliltapäivin ja nuoriso oli iloista kun mummi jaksoi tänä vuonna tulla. On suht hyvässä kunnossa ollut tämän syksyn.

Saunottiin päivällä ja miehen isäpuoli kävi kylässä ja kateltiin telkkaria ja juotiin välillä kahvit. Illalla sitten laitoin ruoat esille ja keittelin potut ja lämmittelin laatikot. Olin kaiken jo tehnyt etukäteen niin homma oli helppo. Ja toiseksi, pidän joulupöydän aika yksinkertaisena, ei mene minun aikaani koko joulupäivää hössätessä.

Loppuilta meni paketteja aukaistessa ja miehen kanssa kävimme lenkillä ja anopin kans kateltiin vielä telkkaria ja syötiin suklaata.

Nuoriso jäi vielä valvomaan kun menin nukkumaan.

Aika tavallista ja ei mikään hieno sukujuhla hienoinen kattauksineen. Vaatteetkin oli ihan lökövaatteet saunan jälkeen. Mutta ihanan kiireetön ja mukava jouluaatto. Miehen kanssa oli jotenkin kamalan rakastunut olo ja piti pussailla aina vähän väliä, vaikka naimisissakin olemme olleet jo parikymmentä vuotta.

Nykyään on niin rentoa, kun olemme lopettaneet alkuvuosien pingotuksen, mitä harrastin kun yritin tehdä vaikutusta ja viettää jouluaattoa "oikein". Eihän oikeaa tapaa ole, mutta nuorena minulla oli niin huono itsetunto, että kuuntelin muiden juttuja ja yritin sitten elää heidän elämäänsä ja siivosin ja jynssäsin ja tein erikoispöperöitä ja kiillotin hopeita ja kristalleja. Nyt ollaan ihan eri tavalla ja kaikki nauttii.

Vierailija
9/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös. Appivanhemmat on meillä, olemme herkutelleet, pelailleet, jutelleet, kuunnelleet ihanaa joulumusiikkia.

Tänään on yöppäripäivä, kukin tekee mitä huvittaa.

Tällä hetkellä appi on poikien (8 ja 10 v.) kanssa happihypyllä, anoppi lukee, mies ja tytär (13) pelaa.

Kiva kertju. Täähän on loppujen lopuksi Aihe Vapaa-palsta, ei Ainainen Valitus :)

Hyvää joulun jatkoa (loppiaiseen asti!) kaikille.

Vierailija
10/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kirkossa, syötiin hyvin, lahjat kelpasivat lapsille ja rakkautta riittää vanhempienkin välillä.

Vierailija
11/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan, kun meillä oli oikeasti rahaa ostaa lapsille ne muutamat toivelahjat, ruoka oli hyvää vaikkakin rosollia myöten kaupasta valmiina. ämä oli ensimmäinen joulu meidän koiranpennun kanssa, josta oltiin haaveiltu jo yli 2 vuotta. Olen vilpittömästi sitä mieltä, että meillä on ihana ja stressitön joulu =). Samaa toivon kaikille muillekin.

Vierailija
12/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sai jännityksellä odottamansa joulupukkinsa ja lahjansa, joulupöytä oli aika pienimuotoinen, mutta riittävä. Ei siis stressiä. Mies siivosi ja paistoi kinkun ja minä tein kaiken muun. Mummot kävivät joulukaffella.

Nyt lököän koneella, mies lukee ja lapset leikkivät (sovussa!!!) uusilla leluilla.

Vierailija
13/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressasin aluksi, että miten lie käy, kun rahat on olleet vähissä eikä nyt tule saamaan mitään erikoisempaa/kalliimpaa...vaan aivan riemuissaan availi paketteja ja kiitteli niistä vielä tänäänkin (annoimme siis mieheni kanssa yhdet paketit ennen pukin saapumista, ei mitään ihmeellisempää kuin puuhakirjoja ja pari kirjaston poistokirjaa).

Vierailija
14/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme minun vanhemmillani, vietimme leppoista aikaa jutellen, nauraen, seuraten lasten touhuja.

Syötiin äidin tekemät ihanat ruuat hopeista ja kristalleista, juotiin glögiä ja viiniä, soitettiin niille jotka eivät olleet päässeet mukaan.

Ja illalla kotiin.

Nyt leppoisaa, lapset pelailee ja kohta lähdetään anoppilaan.

Vierailija
15/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten erilainen ja rauhallinen joulu tänä vuonna. Kotona vain 17 ja 18v teinit ja minä ja mies. Katselin aamulla lastenohjelmia, mies lähti käymään vanhemmillaan syömässä jouluaterian. Laittelin ruokia ja kävin yksin kävelyllä iltahämärässä ihanassa lumisateessa peltojen keskellä:) Sillä aikaa teinit lämmitti laatikot uunissa ja syötiin. Sitten tuli mies, annettiin lahjat. Köllöttelyä telkkarin ääressä, suklaata, glögiä, joulusiideriä.

Myöhemmin mies touhusi jotain makuuhuoneessa ja kutsui mut sinne. Oli tehnyt kesken jääneen siivouksen loppuun, vaihtanut lakanat ja laittanut sängyt nätisti ja sängyllä suklaakarkkeja pari kummankin puolella, after eightit tyynyllä ja kuohuviinipullo tuolilla sängyn vieressä. Tietsikalta romanttista musiikkia ja sitten mies polvistui ja kysyi "tuletko vaimokseni?". Vastasin myöntävästi ja sitten suudeltiin ja tanssittiin ja sitten arvaatte varmaan mitä..

Yöllä vielä nousin katsomaan leffaa ja syömään ja polttamaan kynttilöitä.

Tänään tulee pienemmät lapset joilla on sitten toinen joulu, syödään jouluateria ja iso läjä paketteja odottaa kuusen alla kun mummolaan otettiin vaan muutama paketti kun sieltäkin niitä tulee..

Vierailija
16/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme Jouluhartaudessa eilen ja kutsuimme kylään yksinäistä Joulua viettävän vanhan rouvan. Söimme jouluruokia ja vietimme iltaa tämän aiemmin tutun ihmisen kanssa johon vasta nyt tutustuimme paremmin.

Tämä yllätysvieras teki minulle Joulun. Omia isovanhempia kun lapsillamme ei enää ole, saivat nyt kuulla menneiden vuosien tarinoita kotona oman joulutuhinansa keskellä.

Tästä voisi tulla perinne: tutustua uusiin ihmisiin ja avata perheen Joulu tutuillekin.

Hyvää Joulua kaikille :)

Vierailija
17/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja lapset ollaan valmisteltu joulua hartaasti kun kuopus haluaa aloittaa jouluvalojen laiton jo lokakuussa :) Meillä oli läheisiä syömässä ja paketit avattiin yhdessä.

Arvelin, että minulle tulee surullinen olo kun lapset vaihtoivat nyt isälleen, mutta ei onneksi hirveästi tullut.

Olen helpottonut kun toisia kontrolloiva, ikuisesti huonolla tuulella oleva ex (joka esim kielsi lapsilta tonttulakkien käytön) ei enää ole määräilemässä.

Itseasiassa tämä on varmaan eka kerta kun minulla on sellainen olo, että sain "kaiken" mitä toivoin: joulurauhan ja lasten ilon!

Vierailija
18/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu pääsi kanssamme viettämään Joulua.

Meillä oli koti putipuhdas, ja ne kuuluisat kristallit ja hopeat pöydässä. Ja valkoinen pöytäliina, kynttilöitä ja ihana kukkakimppu pöydässä. Pöytä oli niin kaunis ? Syötiin pitkän kaavan mukaan ensin alkupalat, sitten pääruuat ja lopuksi jälkiruoat kahvin kera.

Ei ollut kiirettä eikä stressiä. Ainoa "haitta" oli se, että parin lasillisen jälkeen mies oli koko ajan pyllyssä kiinni ja suukottelemassa, kuten aina kun se ottaa vähän alkoholia.

Lapset tykkäsivät lahjoistaan ja osasin pari yllätyslahjaakin ostaa mummulle ja miehelle, ne kun aina yleensä arvaa mitä saavat.

Vierailija
19/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen, minkä ihmeen tarve ihmisillä on aina pakkomielle kertoa netissä, koska harrastavat seksiä. Ja vielä sillai vihjaillen.

Luen erään mimmin päikkyä netissä ja tiedän hänen miehensä ja ex-vaimon ja miehen äidin ja miehen tyttäret.

Joskus haluttaisi sanoa tälle miehelle, että tiedän aina, koska olette harrastaneet seksiä kun vaimosi kertoo, että olette pupustelleet saunassa ja sängyssä ja milloin missäkin kun lapset katsoo telkkaria.

Arghh. ei muuta. Joulu oli aivan ihana ja arvaatte varmaan, mitä miehen kanssa harrastettiin illalla, tsihihiiiiiiiii

Joten erilainen ja rauhallinen joulu tänä vuonna. Kotona vain 17 ja 18v teinit ja minä ja mies. Katselin aamulla lastenohjelmia, mies lähti käymään vanhemmillaan syömässä jouluaterian. Laittelin ruokia ja kävin yksin kävelyllä iltahämärässä ihanassa lumisateessa peltojen keskellä:) Sillä aikaa teinit lämmitti laatikot uunissa ja syötiin. Sitten tuli mies, annettiin lahjat. Köllöttelyä telkkarin ääressä, suklaata, glögiä, joulusiideriä.

Myöhemmin mies touhusi jotain makuuhuoneessa ja kutsui mut sinne. Oli tehnyt kesken jääneen siivouksen loppuun, vaihtanut lakanat ja laittanut sängyt nätisti ja sängyllä suklaakarkkeja pari kummankin puolella, after eightit tyynyllä ja kuohuviinipullo tuolilla sängyn vieressä. Tietsikalta romanttista musiikkia ja sitten mies polvistui ja kysyi "tuletko vaimokseni?". Vastasin myöntävästi ja sitten suudeltiin ja tanssittiin ja sitten arvaatte varmaan mitä..

Yöllä vielä nousin katsomaan leffaa ja syömään ja polttamaan kynttilöitä.

Tänään tulee pienemmät lapset joilla on sitten toinen joulu, syödään jouluateria ja iso läjä paketteja odottaa kuusen alla kun mummolaan otettiin vaan muutama paketti kun sieltäkin niitä tulee..

Vierailija
20/26 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla keitin puuron ja sekahedelmäkeiton joululauluja kuunnellen. Sitten meikkasin ja pukeuduin juhlavaatteisiin. Katsoin joulurauhan ja sen jälkeen lähdin hautausmaille. Kynttilät ja luminen hautausmaa on päivälläkin ihana ja rauhoittava. Kotiin tultuani katsoin 2 jaksoa Vain elämää -sarjasta (nauhoitin ne digiboksiin joulua varten, en ole tähän mennessä katsonut minuuttiakaan). Sitten söin hyvää jouluruokaa joululaulujen soidessa. Sen jälkeen taas 2 jaksoa Vain elämää-sarjaa. Ja sitten hyvät joulukahvit. Yksi jakso Vain elämää ja "Jouluksi kotiin" -konsertti. Sitten luin hyvää kirjaa ja menin nukkumaan.

Hyvää joulunjatkoa kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän