Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän avioeroprosessi on edennyt jos toinen ei halua/osallistu ollenkaan koko prosessiin?

Vierailija
24.12.2012 |

Eli meillä minä haluaisin erota, olen toivonut sitä jo pitkään. Sairastuin vakavasti vajaa vuosi sitten ja se entisestään toi mieleen ajatuksia, että haluan elää rehellisesti itselleni eli en väärässä suhteessa näitä luvattuja loppuja vuosia. Mies on hyvin takertuva ja omistava eikä halua edes keskustella erosta. Mitä ihmettä teen- länttäänkö paperit allekirjoitettuna eteen vai mitä? Miten teidän muiden tapauksissa asiat ovat edenneet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postitse käräjäoikeuteen. Mies sai asiasta virallisesti tiedon oikeuden lähettämällä kirjatulla kirjeellä, jonka hän nouti postista. (Olin kuitenkin kertonut hakeneeni eroa, joten kirje ei tullut yllätyksenä). Mitään muita allekirjoituksia tai kuittauksia avioeron ensi vaiheen hakemukseen ei vaadittu.

Kun sain järjestettyä itselleni asunnon, muutin pois. Myös toisen vaiheen hakemuksen lähetin postitse, ja jo viikon sisällä postissa tuli molemmille osapuolille oikeuden päätös avioerosta.

Teknisesti yksinkertaista, mutta voi kamala, miten henkisesti repivä prosessi ero tunnepuolella oli. Mies ei missään nimessä olisi halunnut erota, minä taas en pystynyt liittoon jäämään.

Vierailija
2/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvi odotella että koska tuo lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa mies saa kirjeen, jonka allekirjoittaa ja lähettää eteenpäin. Jos ei kirjettä tule määrätyssä ajassa, haastemies lähtee sitä hakemaan ja vie sen kirjeen miehen nenän alle allekirjoitusta varten.

Vierailija
4/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se siitä

Vierailija
5/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle asia meni tiedoksi. Toista vaihettakin hain vastikään yksin ja nyt tuli siitäkin päätös.

Vierailija
6/6 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia etenee ihan samalla tavalla riippumatta siitä, hakeeko eroa yksin vai yhdessä. Ainoa on tuo, että toiselle pitää saattaa tiedoksi, että olet hakenut eroa, joku ylempänä selittikin, miten se tapahtuu.

Muistaakseni harkinta-aika alkaa siitä, kun toinen on saanut tiedon, mutta voi alkaa siitäkin, kun sinä sitä haet. Joka tapauksessa harkinta-ajan alkamisesta 6 kk päästä voit hakea avioeroon tuomitsemista.