Eron syy - mies sanoo, että sitä ei saa kertoa
Mitä mieltä olette? Onko yleinen käytäntö, ettei eron oikeaa syytä yhteisestä "sopimuksesta" kerrota? Meillä eron syynä miehen väkivaltaisuus. Nyt haluaisi, että sitä ei saisi kertoa kenellekään... Itse en vaan jaksa tuttavien ihmettelyä ja kysymyksiä :(
Kommentit (28)
Kerro avoimesti vaan. Perheväkivallasta vaietaan turhaan. Sulla ei ole salattavaa.
Säästä tiedolta herkimmät ja valitse tukijoukkosi. Mä kerroin aikoinani kaikille kaiken, enkä kadu yhtään.
anna miehes valehdella omat syynsä.
Anna ihmisten miettiä itse ketä uskoo ja näin löydät ne oikeat ystävät.
miksiköhän miehesi haluaisi vaieta eron syystä... miehesi ei voi kieltää sinua puhumasta asioistasi muille ihmisille. Ei avioliitossa eikä varsinkaan sen jälkeen. Onnea eron johdosta!
Jos miehesi oli kyllin inhottava kohdellakseen sinua väkivaltaisesti - olen todella pahoillani puolestasi - niin hänellä ei ole MITÄÄN oikeutta kieltää sinua kertomasta tapahtuneesta.
Väkivaltaisuus on sellainen ominaisuus, että jo ihan yleisen turvallisuuden vuoksi siitä pitää puhua.
ei ole mitään syytä valehdella. Ei tietysti tarvitse toitottaa joka puolella ja haukkua miestä, mutta kerro rehellisesti jos tulee puheeksi. Sulla on oikeus puhua omista asioistasi. Älä anna miehen pelotella tai uhkailla sua hiljaiseksi.
Olemme olleet samassa koulussa opiskeluaikoina ja myös harrastuspiirissä. Mulla on sieltä ystäviä.
Ongelma on kai miehen kannalta se, että on tunnettu kivana, reiluna ja hyväntahtoisena huumori- ja seuramiehenä. Itse olen ehkä hieman tiukkapipoisempi ollut aina. Ero selittyisi tutuille helposti minun vaikeana luonteena, vaikka syy on nyt tosiaan tuo miehen väkivaltaisuus.
Ensin lensi tavarat, sitten isommat, meni huonekaluakin rikki. Tämä ei kuulemma ole väkivaltaa. Sitten heitteli minuakin. Tähän ei mitään selitystä.
Nyt kilahti, kun kuuli, että olen kertonut muutamalle tuttavalle tilanteesta.
ap
Siis tottakai saat kertoa, ei siinä mitään. Musta vaan tuntuu että parjauskampanjalla jäät vielä roikkumaan vanhaan parisuhteeseesi. Et ole valmis menemään eteenpäin vaan haluat kostaa. Kun maalaat lastesi perheen ulkopuolisille väkivaltaiseksi, ihmisten suhtautuminen lapsiasi kohtaan ei välttämättä mene niin kuin haluat. Se että lapsistasi tulee yksinhuoltajan lapsia on jo tarpeeksi stigmaa, ei siihen tarvitsi lisätä leimaa väkivaltaperheen lapsina.
Jos ukko käynyt sun päälle niin etkö pelkää että satuttaa lapsia jos kilahtaa?
Miten hoidat isäviikonloput turvallisesti?
Siis tottakai saat kertoa, ei siinä mitään. Musta vaan tuntuu että parjauskampanjalla jäät vielä roikkumaan vanhaan parisuhteeseesi. Et ole valmis menemään eteenpäin vaan haluat kostaa. Kun maalaat lastesi perheen ulkopuolisille väkivaltaiseksi, ihmisten suhtautuminen lapsiasi kohtaan ei välttämättä mene niin kuin haluat. Se että lapsistasi tulee yksinhuoltajan lapsia on jo tarpeeksi stigmaa, ei siihen tarvitsi lisätä leimaa väkivaltaperheen lapsina.
hän kertoo miten asiat ovat. Väkivalta on rikosasia: se ei enää kuulu yksityisyyden piiriin. Jos ap levittelisi miehensä raha-asioita ympäri kyliä, se olisi minusta sopimatonta, mutta ei tämänkaltainen asia.
Mukavana tunnettu aikuinen mies tietää kyllä, minkä riskin ottaa, kun alkaa nyrkkejään heiluttelemaan. Siinä menee maine.
Minulla ei ole kokemusta väkivallasta parisuhteessa, mutta onko väkivalta siis sellaista, että se ei johdu esim. siitä, että toinen ärsyttää äärimmilleen? Oletko sitä mieltä, että miehesi on niin väkivaltainen, että hakkaa tulevaakin puolisoa vai menikö teidän suhde vain liian ahdistavaksi? Jos olet sitä mieltä, että miehesi hakkaa kaikki, niin toki jo varoituksen vuoksi kannattaa kertoa mahdollisimman monelle. Millaista työtä miehesi tekee? Saatat pilata hänen maineensa työpaikallakin, joten ihan turhaa ei kannata mainetta mustata.
myös vaimolta ja lapsilta. Vaikkei se ap:stä tällä hetkellä siltä tuntuisikaan. Hänet tullaan tulevaisuudessa muistamaan sinä naisena joka otti turpaansa.
Nykyään on muotia kertoa kaikille perheen sisäiset asiat, päihdeongelmat, terveysongelmat,lääkitykset, terapiat, seksiongelmat, pettämiset, raha- ja luotto-ongelmat ja väkivaltaongelmat yms. Kun olet kerran kertonut et voi enää perua päätöstä ja se valitettavasti vaikuttaa muihinkin kuin kertojaan.
Miten uskallat antaa lapset väkivaltaiselle isälle viikonlopuksi?
Jos ukko käynyt sun päälle niin etkö pelkää että satuttaa lapsia jos kilahtaa?
Miten hoidat isäviikonloput turvallisesti?
Mitenpä uskallan? Mitenkä hoidan isäviikonloput turvallisesti?
Eron syy onkin se, että en halua, että lapset oppivat tuon tavan käsitellä asioita. Ja olen oikeasti huolissani siitä, miten käy, kun miehellä tulee lasten kanssa erimielisyyksiä. Nyt ovat vielä pieniä, joten konfliktitkin ovat pieniä, mutta varsinkin toinen lapsista on sen luontoinen, että haasteita tulee riittämään. Lapsi myös käyttäytyy aggressiivisesti, jos asiat eivät mene hänen mielensä mukaan.
Mustamaalannut en ole, mutta miehen mukaan en saisi puhua kenellekään.
Minulla ei ole kokemusta väkivallasta parisuhteessa, mutta onko väkivalta siis sellaista, että se ei johdu esim. siitä, että toinen ärsyttää äärimmilleen? Oletko sitä mieltä, että miehesi on niin väkivaltainen, että hakkaa tulevaakin puolisoa vai menikö teidän suhde vain liian ahdistavaksi? Jos olet sitä mieltä, että miehesi hakkaa kaikki, niin toki jo varoituksen vuoksi kannattaa kertoa mahdollisimman monelle. Millaista työtä miehesi tekee? Saatat pilata hänen maineensa työpaikallakin, joten ihan turhaa ei kannata mainetta mustata.
Mä olen kyllä sitä mieltä, että tosimiehen maine vaan paranee, jos on vähän nyrkkiä heiluttanut.
myös vaimolta ja lapsilta. Vaikkei se ap:stä tällä hetkellä siltä tuntuisikaan. Hänet tullaan tulevaisuudessa muistamaan sinä naisena joka otti turpaansa.
Nykyään on muotia kertoa kaikille perheen sisäiset asiat, päihdeongelmat, terveysongelmat,lääkitykset, terapiat, seksiongelmat, pettämiset, raha- ja luotto-ongelmat ja väkivaltaongelmat yms. Kun olet kerran kertonut et voi enää perua päätöstä ja se valitettavasti vaikuttaa muihinkin kuin kertojaan.
Millainen se on? Miten sellaiseen suhtaudutaan? Jätetäänkö kaveripiirin ulkopuolelle? Vaikuttaako työelämäänkin? Alkaako luuseri-vaimonhakkaajaehdokkaita tulla sisään ikkunoista ja ovista?
kuin sai voimia erota. Eron jälkeen kertoi kyllä avoimesti kaikille eron syyn.
Mielestäni se oli hyvin tehty, hän sai käsiteltyä asiaa sillä tavalla (puhumalla siitä) ja toisaalta onnistui edes joidenkin silmissä estämään sitä, että mies olisi kertonut jotain järjettömiä syitä ja laittanut eron kaverini syyksi.
No, mies muutenkin ihan sekaisin, ulkopuolisille kyllä erittäin mukava ja hyvä seuramies kuten ap:llakin.
Lasten ollessa miehen luona hän joka kerta kertoi lapsille miten kovasti haluaisi että perhe olisi yhdessä ja että äidin kova sydän estää häntä antamasta anteeksi. Lapsethan luonnollisesti haluaisivat uskoa isäänsä ja saada perheen takaisin yhteen. Kuitenkin samalla mies pelasi tapaamisilla (perui tapaamiset parin tunnin varoitusajalla jos kaverini ei ollut käyttäytynyt "kiltisti" häntä kohtaan tapaamisten välissä yms)
Lyhyesti ap: Ex-miehelläsi ei ole mitään oikeuksia määrätä mistä saat puhua ja mistä et. Mielestäni sinulle olisi hyväksi puhua eron todellisista syistä vähintään sellaisille, joiden kanssa puhut muutenkin vähän syvällisempiä. Onnea siitä että pääsit irti väkivaltaisesta suhteesta!
kyllä mä muutaman naisen tiedän, joita minäkin, täysin väkivallaton ihminen, pätkisin, jos joutuisin kuuntelemaan. Kuten eräs tuttu poliisi sanoi, niin joskus kotikäynneillä haetaan väkivaltaista miestä pois ja siinä tilanteessa kuuntelee rouvan pään aukomista, niin alkaa käydä miestä jo sääli. Sanoi, että on miettinyt monesti, että miten sitä sekoisi, jos oma rouva olisi tuollainen.
Väkivallasta pitää puhua ääneen. Älä peittele.