Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttajariitalautakuntaa lahjonut VVO homehduttaa lapsiperhettä!

Vierailija
24.12.2012 |

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2012122116480649_an.shtml

Lapsiperhe kärsii homeesta vastavalmistuneessa talossa: Tervetuloa joulusaunaan!

VVO luottaa voitelun tehoon, eikä toimi:

http://www.hs.fi/kotimaa/Syytt%C3%A4j%C3%A4+VVO+ja+Suomen+asumisoikeus+…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntija sanoo, että sauna pitäisi purkaa, VVO ei tee mitään

Vierailija
2/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika monta tahoa, jotka ei tee mitään. Joidenkin tutkimusten mukaan kodeista noin 90 %:ssa on kosteusvaurio, tosin hankalia niistä onneksi on vain pieni osa. Samaa luokkaa on kosteusvauriot päiväkodeissa, kouluissa ja sairaaloissakin. Esim. lasten tehot taitavat olla jokapuolella Suomea homeessa.

Jos kaikki kohteet korjattaisiin, niin muutama vuosi sitä laskua maksettaisiin, mutta sitten ne korjaukset alkaisivat maksaa itse itsensä takaisin, kun ihmiset eivät enää sairastaisi niin.

Sitä en ymmärrä, että miksi vuokralaiset jää tuommoiseen asuntoon. Vuokra-asunnosta on kuitenkin aika helppo lähteä uuteen. Ei sillä, että noita hyväkuntoisia kosteusvauriottomia vuokra-asuntojakaan olisi helppo löytää, nimimerkillä kokemusta on. Yli 10 asuntoa käytiin kosteusmittaamassa kunnes löytyi yksi kuiva. Suurin osa asunnoista oli rakennettu tässä 2010 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk kipeänä. Muuton aikaan 40 asteen kuumeessa muksut. Sen jälkeen ei yhtään mitään...

Vierailija
4/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika monta tahoa, jotka ei tee mitään. Joidenkin tutkimusten mukaan kodeista noin 90 %:ssa on kosteusvaurio, tosin hankalia niistä onneksi on vain pieni osa. Samaa luokkaa on kosteusvauriot päiväkodeissa, kouluissa ja sairaaloissakin. Esim. lasten tehot taitavat olla jokapuolella Suomea homeessa.

Jos kaikki kohteet korjattaisiin, niin muutama vuosi sitä laskua maksettaisiin, mutta sitten ne korjaukset alkaisivat maksaa itse itsensä takaisin, kun ihmiset eivät enää sairastaisi niin.

Sitä en ymmärrä, että miksi vuokralaiset jää tuommoiseen asuntoon. Vuokra-asunnosta on kuitenkin aika helppo lähteä uuteen. Ei sillä, että noita hyväkuntoisia kosteusvauriottomia vuokra-asuntojakaan olisi helppo löytää, nimimerkillä kokemusta on. Yli 10 asuntoa käytiin kosteusmittaamassa kunnes löytyi yksi kuiva. Suurin osa asunnoista oli rakennettu tässä 2010 jälkeen.

Oliko pintakosteusmittari käytössä, näyttää aina kostetutta

Vierailija
5/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea. Eli pintamittarilla ei nää esim voc kaasuja... Samat oireet kuin homeista.

Vierailija
6/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pintakosteusmittari oli. Ei se aina näytä kosteutta. Ei näytä esim. meidän nykyisessä kodissa, ei mun vanhemmilla ja noissa muissakaan asunnoissa ei näytä kaikista paikoista vaan vain niistä kostuneista kuten vaikka yhden seinän/lattian taitekohdasta 15 cm lattiasta seinälle ylöspäin.

Vierailija
7/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voc:eja ei näe tietty pintakosteusmittarilla, mutta itse alan jo haistaa myös voc:it. Lisäksi niistä asunnoista, joista olen haistanut voc:in, niin on usein kyllä löytynyt kosteutta muovimaton alta mittarilla myös.

Vierailija
8/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin tappelemaan ihan urakalla, että sain korjautettua kosteusvahingon omistamassani rivitalohuoneistossa.

Katosta tuli vesi läpi huonojen eristysten takia, eikä kosteusvahinkoa alettu ilman riitelyä korjaamaan. Isännöitsijä vaan totesi kylmän rauhallisesti, että 'ei sitä kannata korjata, se kastuu kuitenkin seuraavalla sateella uudestaan'.

Joku remppaäijä kävi tarkistamassa, että katto tuntuu kuivalta, ja siitä vedettiin semmoinen johtopäätös että ongelma on korjaantunut.

Lopulta kun pitkän väännön jälkeen sain tahtoni läpi ja katto avattiin, niin homettahan sieltä katosta löytyi >:(

En voi käsittää raksa-alalla vallitsevaa asennetta.

Vierailija
9/9 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ei haluu korjata yhden hometta, kun se maksaa. Pienessä rivarissa yhden asunnon korjaus on tuhansia kaikille muille.

Isännöitsijöilläkin tulostavoitteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme