Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipasin kuollutta mummoani - ja tässäkö sitten hänen "viesti"??

Vierailija
23.12.2012 |

Olen kovin pahoilla mielin mieheni ryyppäämisen, ärjymisen jne. takia.

Mietin kauanko tätä pitäisi vielä katsella, kun on paljon kuitenkin hyviäkin hetkiä ja kausia... mutta sitten aina taas alkaa.

Toisaalta lastenkin takia olisi kiva, että saisi heillä pidettyä tämän pysyvän lapsuuden - kiva koti, kaverit, alkaneet harrastukset (mulla ei olisi varmaan varaa asua edes tällä alueella yh:na), ja tykkäävät isästään kovasti myös.

Eli lapset ei mielestäni kärsi niin pahasti meidän väleistä kuitenkaan.

Noh, mietin tässä suruissani että olisi kiva puhua mummoni kanssa. Hän aikoinaan erosi juoposta miehestä, mikä oli varmasti tosi radikaalia siihen aikaan, ehkä joskus 30-40 -luvulla. Olisin halunnut jutella hänen kanssa tästä (siitä ei tietenkään ikinä puhuttu koska oli aika "tabu"-asia, kuten sekin että oma isäni oli sitten hänen jostain myöhemmästä suhteesta syntynyt avioton lapsi.)

Oikein kovasti ajattelin mummoa ja toivoin että hän jotenkin viestisi minulle.

No, siinä tuli samassa mieleen, että tätini, hänen tyttärensä, on vielä elossa. Tuli tunne että hänelle minun pitää soittaa, jouluntoivotusten varjolla, ja hänen kanssa voisin koettaa jutella. hänkin on jo yli 70-v. ja emme näe usein.

Eipä mennyt se puhelu ihan kuten kuvittelin. Luulin kai että hän siellä miehensä kanssa kotona istuu vaan. No tietysti ovat olleet omien lastensa kanssa (siis serkkujeni) kooko päivän ja valmistaneet joulua, ja olivat juuri kaupassa käymässä, eli oli vähän huono hetki mitään juttua viritellä.

Vähän kun vihjaisin jotain mieheni suuntaan pariin kertaan, hän aina heti kehui häntä että siinä on niin hyvä mies todella. Ja jos yritin tuoda mitään vähän esille että jaa ei se nyt aina ihan niin ole, ei jotenkin tätini tarttunut siihen ollenkaan.

Eli onko mummoni viesti mulle siis, että mieheni on kuitenkin hyvä mies ja hänestä kannattaa pitää kiinni kuitenkin, ja mun pitää olla vaan nöyrä??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti.

Vierailija
22/22 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lapsuuden piti katsella juopottelevaa isää, alkoholi kuului kaikkeen mukaan. Kauheita riitoja ja ärjymistä. Kerran kaverini oli meillä, päivällä koulun jälkeen ekaluokalla, kun isä tuli kotiin umpitunnelissa ja rojahti telkkarin päälle ja kaatoi sen. Ärjyi raivona siellä maassa telkkari kumossa ja sammui sitten siihen. Kaveri hihitti ihmeissään ja luikki kotiin. vieläkin muistan sen häpeän ja pahan olon, mikä puristui ympärille.

Miten VOIT ap kuvitella, että lapsillasi olisi parempi elää perhehelvetissä kuin kodissa, missä kukaan ei ärjy ja heittele tavaroita, milloin selvinpäin ja milloin kännissä??? Jos toinen ei ole valmis todelliseen muutokseen, niin ei se tilanne hemmetti sentään parane pistämällä pää puskaan ja sietämällä sietämätöntä tilannetta. Luin sen markettialoituksen ja ajattelin säälien naista, joka tuollaista katselee. Älä alistu tilanteeseesi ap, vaan ota mallia rohkeasta mummostasi, joka uskalsi tehdä vuosikymmeniä sitten sen siiron, mikä sinun pitää tehdä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla