Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lumiluola? Lumilinnan tiedän

Vierailija
23.12.2012 |

mutta miten lumiluola tehdään? Onko se siis tunneli vai joku isompi monttu? En muista omasta lapsuudesta tuollaista lainkaan. Linnoja pojat teki.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumeen kaivettu luola

Vierailija
2/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä se on isoon lumikinokseen kaivettu luola tai käytävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sellaisen Lapissa ja nukkunut monta yötä. Se on ihan normaalia retkeilyä.

Lapset myös kaivavat isoihin kasoihin luolia. Meillä jopa kasaavat lunta, jotta saavat kaivaa luolia. Linnat on tylsiä ja hankalia tehdä!

Vierailija
4/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki sanoi, että pään yläpuolella oleva lumi voi romahtaa niskaan, voi tukehtua ja kuolla. Jonkun pikkupojan tai hänen isänsä veistotaitoihin en tosiaankaan luottanut.

Siksikin olen yhä hengissä.

Vierailija
5/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki sanoi, että pään yläpuolella oleva lumi voi romahtaa niskaan, voi tukehtua ja kuolla.

Tämä muistui itsellänikin mieleen. En uskaltanut koskaan mennä. Oli siinä pelossa siis joku järki, vaikka silloin hävetti, kun ei uskaltanut..

Vierailija
6/6 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei noihin lumiluoliin tai tunneleihin saa mennä koska voivat romahtaa ja sinne voi tukehtua. Ilmeisesti monen muun vanhemmat eivät ole olleet yhtä suojelevaisia kuin minun. Olen kieltänyt lumiluoliin menon omilta lapsiltanikin koska järki sanoo etteivät ne ole turvallisia.

Mutta kukapa niitä lapsia on koko aikaa valvomassa, etenkään kouluikäisiä enää. Ja tapaturma voi tapahtua monella muullakin tapaa.

Kauhea tapaus tuo Artun kuolema joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän