Läsähtänyt olo ennen joulua
Minä, joka yleensä intoilen joulusta jo aikaisin syksyllä, en jaksa tänä jouluna. Tänä jouluna läheiset saavat markettilahjoja, joulupöytään laitetaan hyviä perusjuttuja ilman erityisempiä yllätyksiä, ja siivous on perussiivous kaappeihin kajoamatta.
Vähän ahdistaa lukea täältä ja Facebookista ihmisten menuja, mutta tämä vuosi näin. Ehkä jonain toisena jouluna taas hotsittaa nyperrellä pieniä alkupalanökeröitä.
Kommentit (3)
Työntäyteinen kyllä, mutta ei mitään surua tai sellaista. Juuri siksi en aio ottaa ylimääräistä stressiä, että jaksaisin olla joulumielellä. Monesti on touhotusjoulun jälkeen ollut vähän tyhjä "tässäkö se nyt oli?" -olo.
ihmisten kanssa ruoista yms
Meidän joulu on ollut aina vaatimatonta rauhoittumista. Monta joulua olen ollut töissä ja nyt olen vapaalla.
Minulle itselleni on riittänyt aina joulukynttilä ja vähän, mutta hyvää ruokaa. En ole koskaan tykännyt mässäämisestä ja ahtamisesta. Vähän ja hyvää ja hyvä kirja ja kynttilä. Lasten vuoksi toki laitetaan lahjoja ja kuusi yms.
Nuo kuulostavat ihan riittäviltä joulujutuilta, jos vaan oma mielesi on sen verran virkeä, että jaksat olla joulumielellä aaton.
Onko teillä ollut rankka syksy?