Te jotka ette joulua vietä...
Kommentit (13)
Itse mietin lähinnä sitä, kehtaanko jouluaattona siivota ja pestä pyykkiä, vai kokevatkohan naapurit sen jotenkin loukkaavana...
ei kai sitä kukaan tuntitolkulla imuroi:)
Olivat vaan töissä onnellisia, kun vapaaehtoinen ilmoittautui (jälleen kerran) töihin, jotta muut pääsevät juhlimaan joulua.
Olen sanonut kaikille, että rankka työ, nyt pitää levätä. En jaksa hässäkkää, en juhlimista, mitään.
Ihmiset suhtautuvat erittäin nätisti.
Itse mietin lähinnä sitä, kehtaanko jouluaattona siivota ja pestä pyykkiä, vai kokevatkohan naapurit sen jotenkin loukkaavana...
Niin ajattelin lähinnä, että kehtaanko käydä matot tomuttamassa ulkona...
Joululauluja en kyllä ajatellut soittaa, mut ehkä löytyy joku radiokanava, jolta niitä ei tule :)
Joululauluja en kyllä ajatellut soittaa, mut ehkä löytyy joku radiokanava, jolta niitä ei tule :)
Minä tarkoitin siis noiden laulujen kohdalla, että jos joku naapuri alkaisi imuroida juuri kun vaikka jouluruokailtaisiin niin minä laittaisin isommalle musiikin, jotta imurin ääni ei kuuluisi meille (tässä talossa naapurin imurointi ja pesukone kuuluu tosi selvästi läpi seinän).
toki mikään laki ei kiellä niitä mattojakaan tomuttamasta vaikka aattoiltana, mutta voi kai itsellekin on kivempi, kun tekee aamusta, ja illan vain on:)
Minä tarkoitin siis noiden laulujen kohdalla, että jos joku naapuri alkaisi imuroida juuri kun vaikka jouluruokailtaisiin niin minä laittaisin isommalle musiikin, jotta imurin ääni ei kuuluisi meille (tässä talossa naapurin imurointi ja pesukone kuuluu tosi selvästi läpi seinän).
toki mikään laki ei kiellä niitä mattojakaan tomuttamasta vaikka aattoiltana, mutta voi kai itsellekin on kivempi, kun tekee aamusta, ja illan vain on:)
sehän ei ole edes fanaatikoille pyhäpäivä, elleivät sitten ole aivan ääliöitä. mut ääliöistä sun ei tarvii välittää :)
sehän ei ole edes fanaatikoille pyhäpäivä, elleivät sitten ole aivan ääliöitä. mut ääliöistä sun ei tarvii välittää :)
joulurauhan julistuksen jälkeen kovin paukuttaa:) Mutta kai se on myös jokin tapa osoittaa, että huomatkaa, minä en ainakaan vietä joulua, jos on pakko iltaa myöten paukuttaa.
Käytösnormejahan on muitakin kuin laki.
Mihin aikaan se joulurauha julistetaan? Mun perheessä jouluaatto tarkoitti raivokkaita jouluvalmisteluja ja niihin liittyvää huutoa aina siihen asti, että vieraat tulivat illalla, joten tuo on jotenkin mennyt aina ohi.
En ole edes nähnyt sitä klassista lumiukkopiirrettyä ikinä, koska äiti raivostui jos katsottiin telkkaria eikä oltu auttamassa sitä (tai ainakin pyöritty siinä ympärillä sennäköisinä että jotain hyödyllistä ollaan tekevinämme tai valmiina palvelukseen) :(
ei ole sopivaa käyttää pyykkikonetta pyhäpäivinä. Meidän talossa on äänieristys sitä luokkaa et en hyväksyisi sitä et joudun naapureiden räminää kuunteleen.
Yläkerran astianpesukoneen vedenottokin kuuluu meille.
ei ole sopivaa käyttää pyykkikonetta pyhäpäivinä. Meidän talossa on äänieristys sitä luokkaa et en hyväksyisi sitä et joudun naapureiden räminää kuunteleen.
Yläkerran astianpesukoneen vedenottokin kuuluu meille.
Meillä onkin pesutupa taloyhtiössä (en tiedä miten pahasti sieltä kuuluu yläpuolella asuvalle), ja eihän jouluaatto kai ole varsinainen pyhäpäivä?
No, toinen vaihtoehto on sitten huomenna, jolloin on pyhä, koska näin myöhään en ainakaan voi enää pyykätä.
En tosin itse ymmärrä, miten se pyykinpesukoneen räminä sunnuntaina häiritsee sen enempää kuin lauantaina tai vaikka perjantaina.
Eipä mitenkään ihmeemmin. Pari kaveria sanoi, että tuntuu surkealta ajatella että olen ihan yksin jouluaaton. Mutta minulle kyse on ihan omasta valinnasta, olisin kyllä sukulaisille ollut tervetullut, mutta halusin tänä jouluna olla ihan itsekseni ja jättää juhlimiset väliin.