Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuvatko muidenkin papat/mummot tämmöisiä pienille lapsille?!

Vierailija
22.12.2012 |

Lapsemme oli hoidossa muutaman tunnin mieheni vanhemmilla. Nämä ihmiset ovat vähän päälle 60 vuotiaita. Olivat syöneet lämpöisen ruoan ja lapsemme (4v) ei ollut meinannut syödä koko lautasta tyhjäksi. Oli muutenkin syönyt hitaasti, on sellainen ollut aina. Eikä syö kovin suuria annoksia. On vatsan kanssa ollut ongelmia vauvasta lähtien. Tämä on kyllä kaikkien tuttujen tiedossa. Tunnin olivat kuulemma lasta istuttaneet pöydässä ja oli sitten lopulta syönyt kaikki...

No, nyt lapsi alkoi kertoa mitä hänelle tapahtuu ja muille ihmisille ja kuolleille? jotka eivät syö kunnolla. Selitti tarkasti kuinka käteen laitetaan neula ja letku josta sitten menee ruoka mahaan. Että joutuu sairaalaan jne. Silmät pyöreänä selitti minulle ja mietti että joutuuko hän nyt sairaalaan ja sitten laitetaan se neula jne. Asia vaivasi kovasti.

Onko tämä ihan yleinen käytäntö että pelotellaan lasta joka ei suostu syömään reippaasti ja lautasta tyhjäksi. Itse en ole törmännyt vastaavaan, enkä muista että minulle olisi tuollaisia koskaan kerrottu? Eikä tuo pöydässä istuttaminenkaan kuulosta kovin kivalta. Mites teillä muilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan peruspuheet. Pöydässä istutaan niin pitkään, kun lautanen on tyhjä, vaikka maailman tappiin. Sitten kerrotaan afrikan lapsista ja nälkäänäkevistä. Missä pumpulissa olet kasvanut?

Vierailija
2/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuri meillä oli lapsuudessa mutta koskaan ei uhkailtu taikka puhuttu mitään "kummallisia" jos ei ruoka maittanut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä ei syömisessä ongelmaa, mut välillä ihan älyttömiä ja typeriä juttuja kyllä. Ärsyttää ja sanonkin, mut enimmäkseen yritän laittaa sen piikkiin, että eivät ole lasten kanssa aikoihin olleet tekemisissä ja eivät osaa aina arvioida mitä kannattaa lapselle sanoa. Mua ärsyttää paljon se, kun äitini näyttää lapsille lentokoneita ja kertoo aina, että isovanhemmat vievät lapset etelään lomalle uimaan ja auringon paisteeseen! Mutta ei kuitenkaan voida mennä, kun äiti ei teitä päästä. No en päästä, kun eivät Suomessakaan jaksa lapsia edes yhtä vuorokautta eikä lapset ole ikinä olleet yökylässä. Miks ihmeessä päästäisin lapset etelään heidän kanssaan. Nyt musta vaan tehdään se pahis lasten silmissä, kun äiti on niin ilkeä eikä päästä lomalle.

Vierailija
4/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ikinä ruokapöydässä "tapellu" niiden kanssa ! Olen sen päätöksen tehnyt. Ja kun muuten saa olla koko ajan "tukkanuottasilla" neljän teinin ja kahden uhmiksen kanssa niin en tasan ruokapöydässä sitten niin tee.

Noin kasvatetaan lasta pelolla ja mistäpä tietää vaikka tulisi syömishäiriöisiä lapsiakin ?

Vierailija
5/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös pieniruokainen 5v ja kamalalta kuulostaa tuo sinun kertomus :(

T : 5

Vierailija
6/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella odotin jotain paljon kammottavampaa. Tuo nyt kuulostaa aika normaalilta vanhempien sukupolvien pelolla kasvattamiselta :) Okei, eihän tuo välttämättä kiva tapa ole lasta kasvattaa ja jos se vaivaa, niin ota varovasti puheeksi.

Meillä taas on se ongelma, että varsinkin minun äitini on moukkamainen ja siivoton tavoiltaan. Hän on siis ihan kunnollinen ihminen, mutta omasta maalaiskodistaan perinyt tietynlaisen rahvaanomaisen huumorin. Pikkutuhmia vitsejä, alapääjuttuja, m*lkku-sanan käyttöä reippaasti lasten kuullen ja niin edelleen. Inhosin jo lapsena äitini juttuja. Yök.

Vierailija
7/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on mun 4-vuotiaalle pojalleni jo useamman kerran puhunut afrikan nälkää näkevistä lapsista ja siitä, miten ikävää on jättää hän jättää ruokaa syömättä kun toiset kuolee nälkään. Jaksaa myös puhua siitä, että kun hän oli lapseni ikäinen, ei heillä ollut mitään muuta ruokaa kuin itse kalastettuja ahvenia, perunaa ja kastiketta (läski-sellaista).

Vierailija
8/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei syö, joutuu sairaalaan ja nenästä tungetaan kasteluletku ja sitä kautta velliä. Kuuluu käsittääkseni LTO:n koulutukseen tuollainen.

Vierailija
9/9 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aika monet lapset ovat varmaan ihan nähneetkin tippaletkuja ja nenä-mahaletkujakin, jos ovat käyneet sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän