Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytän sektiolla, koska haluan pitää naiseuteni

Vierailija
22.12.2012 |

Onko muita, jotka eivät halua alapäänsä muuttuvan ja sen takia valitsevat sektion synnytystavaksi? En itse siis halua alapääni muuttuvan, löystyvän, repeävän enkä kipuilevan synnytyksen jälkeen. Otan mielummin siistin sektiohaavan ja ajattelen synnytystä paljon ulkonäkökeskeisesti.

Vaikka kyse on maailman luonnollisimmasta asiasta, niin silti koen, että myös äidin hyvinvointi on tärkeää ja jos sen hyvinvoinnin saa aikaiseksi suunnitellulla sektiolla, niin hyvä. :) En henkilökohtaisesti vaan voi ymmärtää alatiesynnyttäjiä, että riskeeraavat nyt tieten tahtoen alapäänsä ja ottavat vuosien saatossa avoimin mielin vastaan mahdolliset pidätysongelmat, kiristävät alapään arpikudokset, laskeumat, löystyneen alapään ym. ym.

Tämä oli myös plastiikkakirurgini mielipide, kun kävin konsultoimassa häntä pohtiessani synnytystapaa. Sanoi, että sektiohaavat ovat nykyään lähes poikkeuksetta suunnitellussa sektiossa bikinirajan alapuolella siististi ja että synnytyksessä tulleita alapään vaurioita on haastavaa korjata. Kannusti myös ajattelemaan omaa terveyttäni ja naiseuttani, etten äitiyden myötäkään katoa roolini taakse vaan pysyn naisena lapsesta huolimatta.

Toiset sanovat, että alapää ei mennyt miksikään ja että hyvin palautui alatiesynnytyksestä. Toiset taas kamppailevat siitä tulleiden ongelmien kanssa ja jälkikäteen katuvat, etteivät ottaneet sektiota. Itse päädyin sektioon, koska en halua jälkiviisastella, kun on jo liian myöhäistä. Tsemppiä kaikille suunnitellun sektion valitseville! On sekin ihan oikea tapa synnyttää! :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. synnytyksessä pahoin revennyt, loppuikänsä seurauksista "kärsivä"

Vierailija
2/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on leikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia maha pömpöttää, vaikka muuten olisi sopusuhtainen. Inhottava röllykkä.

Toinen puoli haavasta on vieläkin ihan punainen, toiselta puolelta kadonnut.

Olisi nyt kadonnut kokonaan, eikä vain osaksi.

Vierailija
4/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.caesarean.org.uk/pictures/large12.jpg

Musta toi kuva kertoo kaiken sektion naisellistavasta vaikeudesta ;-)

(Esim. Victoria's Secret-mallit haluavat ehdottomasti synnyttää alateitse, koska siitä jää paljon vähemmän esteettistä vauriota mallinuraa ajatellen.)

Vierailija
5/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni naiseksi vaikka olen alakautta synnyttänyt. Äitinäolo oikeastaan saa minut tuntemaan itseni enemmän naiseksi. Minulle synnytys alakautta oli nimenomaan se normaali ja luonnollinen tapa, leikkausta pelkäsin yli kaiken enkä onneksi sellaiseen joutunut. En halua kroppaani arpia, vatsasta arpi on paljon näkyvämpi kun esim. välilihassa. Alapään lihaksia voi treenata jos löystymistä pelkää. Itseasiassa niitä pitäisi treenata vaikkei olisi synnyttänyt lainkaan.

Jos sinusta tuo on oikeas päätös sinulle, hyvä. Mutta kannattaa myös olla hyväksyvämpi äitiyden, raskauden, ja iän tuomia merkkejä kohtaan. Jos niistä kaikista tekee itselleen ongelman, niitä ongelmia sitten riittää:)

Vierailija
6/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.caesarean.org.uk/pictures/large12.jpg" alt="http://www.caesarean.org.uk/pictures/large12.jpg">http://www.caesarean.org.uk/pictures/large12.jpg</a&gt;

Musta toi kuva kertoo kaiken sektion naisellistavasta vaikeudesta ;-)

(Esim. Victoria's Secret-mallit haluavat ehdottomasti synnyttää alateitse, koska siitä jää paljon vähemmän esteettistä vauriota mallinuraa ajatellen.)

Ei taida vielä tietää, että jo pelkkä raskaus muuttaa paikkoja! Alapää voi tummua ja venyä pelkästään sen takia :)

Ei varmaan muuten ole ap:lla vaatimuksia? Tuskin haittaa mitkään muut ulkonäköasiat kuin alapää. ;)

Vierailija
7/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin synnyttää alakautta, koska toipuminen on yleensä nopeampaa ja tämä on myös riskittömämpi tapa synnyttää tulevia raskauksia ajatellen. Lisäksi kammoan ajatusta siitä, että maha leikataan auki "ilman syytä". Mulle ei jäänyt pysyvää haittaa alatiesynnytyksestä. Repesin, mutta repeämishaava tikattiin niin hyvin, että eroa entiseen ei huomaa. Ainoa pidempiaikainen vaiva oli peräpukamat, mutta nekin parani lopulta.

Alatiesynnytys ei siis vaikuttanut negatiivisesti naiseuteeni, raskausarvet sen sijaan vaikuttivat. Niistä en pääse eroon millään, mutta onneksi ei ole sektioarpea sentään niiden lisänä mahaa koristamassa.

Vierailija
8/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei hyvin mee jos sukupuoli-identiteetti on alapään kireydestä kiinni.

naisen emätin on joustava ihan sitä varten jotta nainen voi synnyttää lapsen alakautta.

alatiesynnytys ainakin mulla vahvisti naiseuden tunnetta. samoinkuin raskaus ja imetys, tunsin että kehoni toimii ja se toi itsevarmuutta nimenomaan naiseuteen.

Vierailija
9/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Synnytys+antaa+lapselle+hy…

Sektio lisää lapsen riskiä ylipainoon,astmaan, allergioihin, tulehdussairauksiin, keliakiaan ym. Ja oman turhamaisuuden takia altistat lapsen tälle? Onkohan nyt oikea nainen äitinä...

Vierailija
10/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä pelkään, että ehkä joudutaan veitsen alle. Kaksosia odotellaan, ennemmin synnyttäisin alakautta mutta on ollut pakko ajatella, jos joutuu ottamaan sektiolla. Itkettää ajatuskin, että mut viilletään auki. Pelkään ihan kauheasti sektiota ja haluaisin luonnollisen synnytyksen, alakautta. Ei satu ja on nopeammin taas jalkeilla! :) Ja mulla vaan meni tiukemmaks alapää synnytyksen jälkeen :D

Vierailija
11/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla raskaus ja synnytys tai sektio menevät paremmin kuin toisilla. On tosi ikävää, jos jää jotain pidätyskykyyn vaikuttavia ongelmia tai tunto menee alapäästä tai vatsasta tai jää jotain kamalia arpia tms.

Tiedän olevani onnekas, koska olen selvinnyt neljästä raskaudesta ja synnytyksestä ilman raskausarpia ja ikuisiksi muuttuneita raskauskiloja ja muita merkittäviä merkkejä ja alapääkin on edelleen kaikin puolin toimiva. Kahdessa raskaudessa vauva on ollut pitkään väärin päin ja olen pelännyt joutuvani sektioon.

Toivottavasti ap:n leikkaus menee hyvin.

Vierailija
12/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä imetä, etteivät vain rintasi mene pilalle! Olethan muistanut tarkistaa, ettei vaan vatsan alle ole tullut raskausarpia? Onko vauva jo laskeutunut, alapää voi levitä siitäkin! Nyt äkkiä jalat kohti kattoa!!

Kannattaa äkkiä vaatia sektio viimeistään rv38 ettei vatsanahka veny enempää :(

Arvatkaahan ihmiset, miksi sinne sektioon on niin vaikea päästä pelkopolin kautta SYNNYTYSPELON vuoksi. Just tällaisten takia...

Vierailija
13/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatie synnytyksellä syntyneellä lapsella (jo aikuinen) kaikki mahdolliset ruoka-allergiat ja astma, sektiolapsella (12v) ei mitään. Molemmat laihoja....

<a href="http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Synnytys+antaa+lapselle+hy…" alt="http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Synnytys+antaa+lapselle+hy…">http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Synnytys+antaa+lapselle+hy…;

Sektio lisää lapsen riskiä ylipainoon,astmaan, allergioihin, tulehdussairauksiin, keliakiaan ym. Ja oman turhamaisuuden takia altistat lapsen tälle? Onkohan nyt oikea nainen äitinä...

Vierailija
14/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki synnytyksessä meni muutenkin päin persettä.

Sain suunnitellun sektion toisella kertaa ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Vierailija
15/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on muitakin, jotka tiedostaa faktat. Täällä myös yksi, joka ei aio imettää just sen takia, ettei rinnat mene roikkuviksi tai lörpähdä. Onneksi nykyajan korvikkeet on turvallisia. :) Sektio sovittiinkin juuri ennen 38 raskausviikkoa, joka on tietysti vain hyvä asia. Eikä sektiota sen kummemmin edes sairaalassa pohdittu, kun kyse oli vain rasti ruutuun-valinnasta. Meillä päin sektio on enemmän tapa, kuin poikkeus. Eli vaikeuksia sen saamiseksi ei ollut. :)

Vierailija
16/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sektiosi on helpompi kuin omani, vaikkei siinä mikään varsinaisesti pieleen mennytkään. Mutta todellakaan maha ei ole ennallaan.

Tiedoksi muuten, että imetys auttaa rintoja palautumaan. Raskausarpia rinnoissakin sanotaan ihan syystä raskausarviksi, ei imetysarviksi.

Vierailija
17/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jokainen nainen saa valita ihan minkä synnytystavan tahansa, on minusta ÄÄRETTÖMÄN surullista, että naisten elämä on täynnä ihmeellisiä pinnallisia vaatimuksia. Naiset vielä innoissaan rynnivät täyttämään niitä toistensa kanssa kilpaillen, eivätkö osaa kyseenalaistaa lainkaan.

Naisen vartalo on suunnitelty synnyttämään ja imettämään. piste. Ne ovat erittäin luonnollisia naiseuteen olennaisesti ja biologisesti kuuluvia asioita. Toki jokainen saa hypätä pinnallisten markkinamiesten kelkkaan halutessaan, ei siinä mitään. Tämä on vapaa maa.

Silti syvästi hämmästelen tiettyjen naisten kyvyttömyyttä nauttia naiseudestaan ilman ulkopuolisten pakkosyöttämiä, muka-tärkeitä, vaatimuksia. Itsekin nautin mm. meikkaamisesta ja kauniisti pukeutumisesta (kun itseäni huvittaa), mutta vedän tiukan rajan siihen, että minun vartaloani arvosteltaisiin pelkästään Voguen sivuille kelpaavana/kelpaamattomana. Elämä on niin paljon enemmän.

Vierailija
18/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on muitakin, jotka tiedostaa faktat. Täällä myös yksi, joka ei aio imettää just sen takia, ettei rinnat mene roikkuviksi tai lörpähdä. Onneksi nykyajan korvikkeet on turvallisia. :) Sektio sovittiinkin juuri ennen 38 raskausviikkoa, joka on tietysti vain hyvä asia. Eikä sektiota sen kummemmin edes sairaalassa pohdittu, kun kyse oli vain rasti ruutuun-valinnasta. Meillä päin sektio on enemmän tapa, kuin poikkeus. Eli vaikeuksia sen saamiseksi ei ollut. :)

Sen, että pinnallisuus on sinulle hyvin tärkeää? Se että olet mainosten aivopesemä? Vai kenties se, että et uskalla olla oma itsesi naisena ilman ulkopuolisten (miesten?) hyväksyntää? Surullista.

Mitä, jos sairastut vakavasti ja lihot? Entä kun vanhenet ja vääjäämättömästi rypistyt ja nahistut, kuten aivan kaikki muutkin ihmiset? Näköjään feminismille olisi edelleen tilausta.

Vierailija
19/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repesin myös melko pahasti, mutta sitten kun olin kuntoutunut huomasin jotain mielenkiintoista.

En ennen synnytystä kyennyt saamaan ns vaginaaliorgasmia, mutta sen jälkeen olen kyennyt. Ja saman miehen kanssa siis, eli ei ole partnerista kiinni :-)

Enpä tiedä johtuuko se mistä, tämä nyt on vaan itseäni ajatuksena mietityttänyt.

Vierailija
20/51 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienette vielä nuorehkoja ja/tai hyvin ulkonäkökeskeisiä?

Kun vanhenette hieman, osaatte paremmin kyseenalaistaa näitä naiseuteen liittyviä paineita ja vaatimuksia, ettekä hyppää enää ulkopuolisten pillin mukaan, vaan elätte aidosti omaa elämäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme