Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös ole aika outoa, että kukaan ei varmasti pysty sanomaan koska Arttu nähtiin viimeksi ja missä?

Vierailija
22.12.2012 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on selvä, että ainakin koulun pitää tietää varmaksi joulujuhlaosuus.

Mä kyllä hiukan ihmettelen, miten pieni mies taivaltelee pitkin poikin ilman, että vanhemmilta on tarkka tieto saatavilla liikkeistä noin tunnin-kahden hollilla.

Itse olen koulussa neljään joka päivä. Mies on töissä viiteen. Ja kyllä, koska vaan pystyn sanomaan aika tarkkaan, missä 8-vuotias on ollut hetki sitten ja kenen kanssa. Yleensä soitan kotimatkalle ja kysyn, kenen kanssa kävelee jne. Sovitaan samalla, mitä ottaa jääkaapista. Seuraavan kerran lapsi itse soittaa miehelle yleensä ja kysyy johonkin asiaan lupaa kuten vaikka kaverille menemiseen. Minä soitan aina kävellessä koulusta ulos seuraavan kerran viimeistään. Joskus tauolla kolmen maissa jo.

Lisäksi on sovittu, että soittaa aina kaikista liikkeistään. Soittaa isälleen jopa, että voiko lähteä leikkipuistoon. En tiedä, pitääkö joku tätä omituisena, mutta kyse on 8-vuotiaasta, joka ei halua mennä ip-kerhoon ja musta se on ihan asiallistakin, että ollaan tiiviisti yhteyksissä.

Vierailija
2/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ei ole kiinnostanut tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakkosluokkalainen tyttö, jolla loppuu yleensä koulu yhden aikaan. Minä tulen kotiin kolmen, neljän välillä.

Silti tiedän tarkkaan mitä tyttö tekee, ja kenen kanssa. Tyttö soittaa minulle kun on tullut koulusta, soittaa myös jos on lähdössä puistoon tai kaverille, ja yleensä vielä soitan hieman ennen töideni loppumista.

Tämä viestini ei nyt liittynyt Artun katoamiseen, uskon että hänellä on hyvät vanhemmat. Minusta vain on kummallista, kun jollain ei ole mitään hajua mitä lapsi puuhaa iltapäivisin. Enkä tosiaan halua Artun vanhempia arvostella millään tavalla.

Vierailija
4/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistäen soittaa kilttinä ja kysyy saako mennä leikkipuistoon --> meneekin kaverille pelaamaan

K-18 pleikkapeliä. Samaa harrastaa moni teininä, on "Maijalla yötä" vaikka todellisuudessa on festareilla tmv. Ja moni fiksu voi soittaa siksikin että tietää milloin vanhemmat tulevat kotiin --> tietää silloin olla kotona/paikassa missä ilmoitti olevansa.

Joten mahdollisesti tuossakin on epäselvyyttä jos aikuiset olettaneet lapsen olevan paikassa A missä taas oletettiin lapsen olevan paikassa B, mutta onkin ollut jossain ihan muualla.

Vierailija
5/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita se aina kummastuttaa. Ainahan jotain voi sattua, mutta jossain vaiheessa siihen omaan lapseen on vain luotettava ja sitä vastuuta annettava. Kännykkä on kyllä ihan ehdoton kapistus. Lapseni soittaa myös aina ennen kuin kavereilleen tai leikkariin menee. Koskaan ei poistu kotoa ilman lupaa ja aina tulee koulusta suoraan kotiin tekemään läksyt ja syömään välipalaa. Soittaa kotimatkan aikana jommalle kummalle vanhemmista. Ensin aina minulle ja jos ei minua tavoita, niin sitten isälleen.

En tiedä, pitääkö joku tätä omituisena, mutta kyse on 8-vuotiaasta, joka ei halua mennä ip-kerhoon ja musta se on ihan asiallistakin, että ollaan tiiviisti yhteyksissä.

Vierailija
6/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on selvä, että ainakin koulun pitää tietää varmaksi joulujuhlaosuus. Mä kyllä hiukan ihmettelen, miten pieni mies taivaltelee pitkin poikin ilman, että vanhemmilta on tarkka tieto saatavilla liikkeistä noin tunnin-kahden hollilla. Itse olen koulussa neljään joka päivä. Mies on töissä viiteen. Ja kyllä, koska vaan pystyn sanomaan aika tarkkaan, missä 8-vuotias on ollut hetki sitten ja kenen kanssa. Yleensä soitan kotimatkalle ja kysyn, kenen kanssa kävelee jne. Sovitaan samalla, mitä ottaa jääkaapista. Seuraavan kerran lapsi itse soittaa miehelle yleensä ja kysyy johonkin asiaan lupaa kuten vaikka kaverille menemiseen. Minä soitan aina kävellessä koulusta ulos seuraavan kerran viimeistään. Joskus tauolla kolmen maissa jo. Lisäksi on sovittu, että soittaa aina kaikista liikkeistään. Soittaa isälleen jopa, että voiko lähteä leikkipuistoon. En tiedä, pitääkö joku tätä omituisena, mutta kyse on 8-vuotiaasta, joka ei halua mennä ip-kerhoon ja musta se on ihan asiallistakin, että ollaan tiiviisti yhteyksissä.

Hei lopettakaa jo vanhempien kivittäminen kun ette tiedä mitä on tapahtunut. Onko teillä varma tieto siitä, että vanhemmat eivät olisi YRITTÄNEET tavoitella poikaa iltapäivän aikana??? Voisiko käydä niin, että jostain syystä lapsi ei kuulekaan kännykän ääntä eikä vastaa??? Onko teillä varma tieto siitä, että josko ne olisivat sopineet, että A menee vaikka kaverin luo ja on ip:n siellä??? Mitä jos olikin näin, että kaikki oli ok, mutta sitten A lähti jonnekin??? Mitä jos vanhemmilla on työ, josta ei pääse puhelimeen vähän väliä??? Ei kaikissa töissä ole sallittua rampata puhelimessa vähän väliä, vaan lapsen kanssa pitää sopia etukäteen tietyistä jutuista eikä olla koko ajan linjoilla.

Te varmaan tiedätte kaikkiin näihin vastauksen kun kehtaatte olla noin hiton ylimielisiä.

Vierailija
7/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan AIKUISELLAKIN. Koulussa ei saa pitää puhelimessa ääniä, samoin monilla työpaikoilla pitää olla koko ajan/esim. palaverin ajan kännykästä äänet pois. Lähtiessä koulusta/töistä sen puhelin äänet helposti unohtaa laittaa päälle.

Vierailija
8/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti töissä leikkaussalissa ja isä vaikka sammuttamassa tulipaloa?

Jos av-mamman elämä on joka päivä samanlaista kuin eilen, vahinkoja ei koskaan satu, ja lapset ovat täydellisesti kasvatettuja tottelevaisia kullannuppuja, niin toki vaikea on muita ymmärtää.

Vierailija
9/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pojilla tullut riitaa ja Arttu lähtenyt kotiin kahdelta

Vierailija
10/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmetyttää se, ettei ainakaan poliisilla tuntunut olevan varmaa tietoa pojan liikkeistä. Se tässä ihmetyttää. Luulisi, että vanhemmat osaisi sanoa ja opettajan täytyy työnsä puolesta tietää, kuka oli juhlassa ja kuka ei. Miten tiedot voi vaihdella? Kyllä mun tyttökin osaa sanoa varmaksi, kuka kaveri oli koulussa tai juhlassa saati opettaja.

Vierailija
11/12 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoamistapauksissa on kerrottu aika, koska kadonneeseen on viimeksi oltu yhteydessä ja on kerrottu aika tarkka ketju siitä mitä on tapahtunut. Vanhemmista on puhuttu todella vähän. jos minun lapseni katoaisi niin ihan takuulla lehti saa kertoa joka ainoan napsauksen millä olisi merkitystä löytämisen kannalta. Tässä tapauksessa jo se on ÄLYTTÖMÄN omituista, että kukaan ei tiedä selvästi oliko Arttu joulujuhlassa. Meillä välitetään jopa teini-ikäisistä lapsista niin, että heidä liikkeistään on tietoa. Meidän 13-vuotias soittaa ja kysyy voiko mennä sinne ja sinne ja voiko meille tulla se ja se. Me ollaan opetettu lapsemme niin, että he ymmärtävät tämä olevan heidän parhaaksi. Vanhemmilla on vastuu lapsestaan, vaikka tekisi miten pitkää päivää tahansa. Onhan lehdissä sanottu, että äiti aamulla töihin lähtiessä näki Artun viimeksi. Ei ne työt hirveän myöhään kestä!! Kyllä minä kaipailisin lastani viimeistään silloin, kun kotiutuessani lastani ei olisikaan kotona. En syytä että vanhemmat olisivat tämän takana, mutta huolimattomuudesta tämä sekava infoaminen kielii. Vanhemmatkaan eivät tiedä oikeastaan mitään lapsensa päivästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme