Jos olisit eläkkeellä hoitaisitko 4,5v lapsen kotona?
Kommentit (4)
tuossa aiemmin teki aloituksen, ettei ole koskaan tehnyt töitä. Nyt on kotiäitinä ja hoitaa 4,5-vuotiastaan kotona.
Jos vaikka masennuksen takia voisi olla lapsillekin hyvä olla hoidossa ja äiti ei ylikuormittuisi. Mutta tosiaan, eläkkeen syy ratkaisee
Jos 30-vuotiaana pääsisin ihan eläkkeelle, niin se tarkoittaisi kyllä sen verran vakavaa puutetta työkyvyssä joko henkisellä tai fyysisellä puolella, että en koe et pystyisin riittävän hyvin lapsen tarpeista huolehtimaan.
Jos muuten vaan olisin työttömänä tai jostain syystä jo vanhuuseläkkeellä (oisin vaikka kansanedustaja :) ), niin tottakai.
Mun mielestäni lapsen paikka vain ei ole niin huonokuntoisen ihmisen hoivissa, joka eläkepäätöksen onnistuu saamaan, koska tiedän itse työelämästä että niitä ei todellakaan kevein perustein myönnetä. Jos lapsesta pystyy kaikinpuolin ongelmitta huolehtimaan, niin sen ihmisen paikka ei kyllä oikeasti olisi eläkkeellä vaan varmasti löytyisi ammatinvaihdon kautta joku työkin, jota pystyisi tekemään.
ja olen hoitanutkin jo 3 lasta eskariin asti kotona. Neljäs nyt 4v ja kotona edelleen. Toki kerhoilivat kaikki 3v:stä.