Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En keksi mitään joululahjaa 3 vuotiaalle. Hjälp...

Vierailija
21.12.2012 |

Kirjoittimme yhdessä kirjeen joulupukille, toiveet olivat muumitalo ja soitin. No, mummonsa vaatimalla vaati, että saa ostaa tuon muumitalon lapselle ja isänsä hoitaa tuon soittimen. Minä en keksi enää mitään.

Apua...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapeli, värityskirja, muovailuvahaa, kyniä.

Palapeleistä ei jaksa kiinnostua, värityskirjoja on iso pino, vanhatkin muovailuvahat kuivuvat purkkeihinsa. Kyniä, tusseja ja vesiväri (kunnolliset) sai juuri synttärilahjaksi.

Kiitos ideoista.

Vierailija
2/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duploja, Brion rautatiepaloja

Palikkaleikitkään ei ole kiinnostaneet. Tuosta rautatiestä en tiedä, ei ole ensimmäistäkään palaa meillä vielä näkynyt.

Menipä hankalaksi, huoh..

Kiitos ajatuksistasi =)

Vierailija
4/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuivuneilla käppyröillä voi muovailla. Ite ostan uudet vanhojen tilalle, poika kyllä muovailee vaikka 24/7 omasta puolestaan. Cars autoja? Stiga? Pulkka? Muumikamaa, muki/Aterimet/laseja?

Vierailija
5/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja, joku lastenmusiikki-CD, Duploja...?

Kirjoja on ihan hirveästi (kävin vähän aikaa sitten hakemassa lapsuuden kodistani muutaman hyllymetrin minun vanhoja kirjojani) ja käymme ahkerasti kirjastossa. Kirjojen ostamisessa en näe kauheasti järkeä.

Musiikkiakin on joitakin levyjä, enimmäkseen keräävät pölyä.

Kiitos kaunis ehdotuksistasi.

Vierailija
6/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kiinnostuksen kohteiden mukaan. Meillä on vajaa 4 vuotiaat kaksospojat, viime vuonna ostettiin leikkikeittiö, isot salamapehmolelut, jotain autoja ja dvd elokuvia tuli, en muista nyt enempää, taisi olla jo edellisvuosi kun ostettiin kahvinkeitin, mikro ja imuri.

Tänä vuonna ostettiin sit jake-ja merirosvot leluja aika monta kun tykkäävät siitä ohjelmasta, sitten ostettiin soittimia, kun toinen poika varsinkin tykkää räpätä ja tanssia, toinen poika voi säestää sitten, eli rumpusetti ja "piano" oli toisen pojan toiveissa, ja esiintyjällä oli setti jossa on mikrofoni ja kitara, nämä oli kaikki hevisaurussarjaa. Autoja toki myös tänäkin vuonna, toiselle pojalle ne on tärkeintä elämässä:)

Vierailija
7/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 3v;t ilahdu melkein mistä vaan.

Mites olisi kassakone, autotalo, nukenrattaat, leikki hamsteri jne.

Vierailija
8/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuivuneilla käppyröillä voi muovailla. Ite ostan uudet vanhojen tilalle, poika kyllä muovailee vaikka 24/7 omasta puolestaan. Cars autoja? Stiga? Pulkka? Muumikamaa, muki/Aterimet/laseja?

No, tarkoitin lähinnä sitä, että vanhat ovat käytön puutteessa jääneet kuivumaan purkkeihinsa.

Pulkka meiltä jo löytyy, mutta Stiga, hmm...Harmi, että tämän nykyisen osoitteen lähellä ei ole kunnon mäkiä laskettavaksi. Mutta voihan Stigalla matkustaa päiväkotiin. Ei huono idea ollenkaan =)

Muumit on aika rock. Muumitalo on kuitenkin jo tulossa.

Kiitos =)

Vierailija
9/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää muumeista niin myös Muumimusiikki? Ulkoleikkitavaroita talveen? Stiga, pulkka, luistimet?

Vierailija
10/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan tosissas?

Olen.

Noh

Eikö 3v;t ilahdu melkein mistä vaan.

Mites olisi kassakone, autotalo, nukenrattaat, leikki hamsteri jne.

Olen koettanut lähestyä aihetta sillä ajatuksella, että nurkkiin ei kerääntyisi tavaraa vain sen tavaran vuoksi. Tiedän, että ilahtuu jo siitä että ylipäänsä saa sen paketin. Olis mukavaa jos paketin sisältö kantaisi loppiaisen yli. (leikkihamsterit on muuten mielestäni ihan hirveitä...)

Osta toinenkin soitin.

Tämä on se mitä olen mielessäni pyöritellytkin, toisaalta tuntuu että tulee sitten liikaa samaa lajia. Toisaalta, siitä sitten näkee, että jos kiinnostus jaksaa kantaa pidemmällekin, niin ensi jouluna (tai sitä seuraavana) voisi sitten saada jo ihan oikean soittimen lelujen sijaan.

Rumpusetin sai synttärilahjaksi, torven saa joululahjaksi. Kitarasta on puhunut jo sykysystä lähtien, sitä mietin. Jos sellaisen edullisen lelukitaran sitten ostaisi.

Vierailija
11/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iluistimet?

[/quote]

Luistimistakin on puhunut haaveilevaan sävyyn tämän alkutalven. Minä vain olen ollut hiukan vastaan. Johtuu tosin siitä, että itse en juurikaan piittaa talviurheilusta. Varmaan aika tarkistaa omia asenteita...eikö? =)

Vierailija
12/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se Stiga. Tai sukset.

Vierailija
13/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 3,5v kinui luistimia, aina kun näki esim. telkkarissa luistelua. Sitten ostin luistimet, mutta ei olekaan yhtään kiinnostunut siitä enää, koska ainakin meidän neidille se on ihan liian vaikeaa vielä.

Jääddytetiin pihaankin sellainen pieni luistin rata mutta ei halua ollenkaan luistella.

Vierailija
14/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sukset.

Ai niin! Sukset! Muutettiin juuri ja melkein ulko-ovelta lähtee koko kaupungin kattava latuverkosto. Voihan räpylä, oiskohan siinä hyvä lahja?.. Pitäisi melkein vaan hommata sitten itsellekin sukset xP Vaan mitäpä sitä ei tekisi, että lapsestaan ei tulisi samanlaista sohvaperunaa kun äidistään =D

Saako enää sellaisia suksia joihin menee kenkä kuin kenkä kiinni?

Vierailija
15/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 3,5v kinui luistimia, aina kun näki esim. telkkarissa luistelua. Sitten ostin luistimet, mutta ei olekaan yhtään kiinnostunut siitä enää, koska ainakin meidän neidille se on ihan liian vaikeaa vielä.

Jääddytetiin pihaankin sellainen pieni luistin rata mutta ei halua ollenkaan luistella.

Nii'in. Tätä minäkin vähän pelkään. Kaikki tuntuu olevan kivaa ja kiinnostavaa, mutta kuinka pitkälle se sitten kantaa. Kiva sitten kun kaapissa pölyttyy kalliit välineet. Toisaalta, olisipahan sitten ainakin yritetty...

Vierailija
16/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnähän olet siinä vierellä ottamassa kiinni ja kannustamassa. Hidasta touhuahan se alussa on :)

Vierailija
17/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun välttämättä tarvitse itsellesi tänä talvena suksia ostaa, lähinnähän olet siinä vierellä ottamassa kiinni ja kannustamassa. Hidasta touhuahan se alussa on :)

Niin no joo, tuskin tuo vielä suksilla karkuun pääsee :D :D

Ymmärtääkö 3v. oikeasti vielä sen hiihtämisen päälle? Kovasti pitää Muumi-dvd:stä missä Muumipeikko opettelee hiihtämään ja on kovasti kiinnostunut kotimme ohi kiitävistä hiihtäjistä, mutta onko todellisuudessa vielä kuitenkin liian vaikeaa? Mitäpä olette mieltä?

On tämä vain loistava palsta, kiitos Teille.

Vierailija
18/20 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5v on ihan onnesta soikeana, jos saa hiplailla kaikkea isosiskon "isojen tyttöjen juttuja" :) Mun mielestäni yli 3-vuotiaalle voi ostaa jo vähän semmosiakin. Vaikka Sylvanian Families-sarjaa, tyttö aina niitä ihastelee (ja helppo jatkaa sit myöhemmin keräilyä - saa monipuolisempia leikkejä aikaan) Myös Little People-sarja on ollut meillä kova juttu ja niillä on paljon leikitty. Isosiskon littlest Pet Shopit kiehtoo ihan älyttömästi. Ja tytöllä on itsellään kasa MyLittlePoneja ja Barbeja, joilla leikkii paljon.

Pojalle vois laittaa ihan jotain pikkuautoja, Hotwheels-autot on kyllä meillä kestäneet vähän pienempienkin ja vähän raisummatkin leikit. Ja niihin nyt liittyy ties minkälaisia ratoja, parkkitaloja sun muita. Meidän poika on tykännyt leikkiä myös kaikenlaisilla muovielukoilla, dinosauruksilla, villieläimillä... Ainakin Schleichit on tosi aidon näköisiä ja hyvälaatuisia ja niihinkin saa kaikenlaista oheistilppehöörää, jos siltä tuntuu.

Mun mielestä tuommoiset 3-vuotiaat on just helppoja lahjottavia, kun ne innostuu niin pienestä :)

Vierailija
19/20 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika aloitti hiihtämisen 3-vuotiaana ja kyllä se siitä pikkuhiljaa lähti. Pysyt vaan itse kärsivällisenä ja iloisena, älä neuvo liikaa vaan anna lapsen itse löytää tasapaino. Menköön omalla tyylillään kunhan viihtyy :)

Vierailija
20/20 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuommoiset 3-vuotiaat on just helppoja lahjottavia, kun ne innostuu niin pienestä :)

Äiti vaan on niin nirso siitä mitä nurkkiinsa huolii pyörimään, että se on se mikä tästä vaikeaa tekee :D :D :D

Kiitos, monta hyvää ideaa. Ja tarkoituksella jätin tuon sukupuolijaottelun tästä pois, lapsen mielenkiinnon kohteet kun on tähän asti jakaantuneet aika tasan tyttöjen ja poikien juttuihin, riippuu ihan päivästä. Kiitos vastauksestasi, monta hyvää ehdotusta. My little pony on kyllä aika rock, tahtoo vain olla ne minun vanhat ponini jotka eniten kiinnostaa...(Täytyy laittaa tämä ketju kirjanmerkkeihin ja palata siihen huomenna, ennen kuin lähden ostoksille.)

Jos lapsi on kiinnostunut hiihtämisestä niin sehän siinä olennaista on.

Meidän poika aloitti hiihtämisen 3-vuotiaana ja kyllä se siitä pikkuhiljaa lähti. Pysyt vaan itse kärsivällisenä ja iloisena, älä neuvo liikaa vaan anna lapsen itse löytää tasapaino. Menköön omalla tyylillään kunhan viihtyy :)

Ja näitä mielelläni tukisin. Kuitenkin peruspihinä (säästäväisenä) ihmisenä mietin, että kannattaako *rolleyes*. Mutta sukset voisi hyvinkin olla se joka peittoaa Muumitalonkin. Eikun...eihän tämä kilpailu ollutkaan... *nolo*