Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä tosta Artun katoamisesta

Vierailija
21.12.2012 |

sitä, että kun sitä on etsitty talojen kellareista yms. paikoista joista lapsi voisi etsiä suojaa pakkaselta, että miksei se olisi mennyt suojaan pakkaselta omaan kotiinsa?? Toi ajatus mua ihmetyttää. Ja muutenkin koko tuo homma että mihinkä aikaan se poika on viimeksi nähty ja missä; miten kukaan ei muka tiedä. Mihinkähän aikaan vanhemmat viimeksi puhuneet puhelimessa pojan kanssa? Outoa jos ei koko päivänä olisi oltu yhteydessä?

Toivon niin että lapsi löytyy ja voi hyvin.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisit myös lukenut, että isä on ollut poliisien kanssa tutkimassa koulua.

Ei siis ole kyse mistään huoltajuuskiistasta eikä kyseessä ole mikään sossutukialue, kuten joku epäili. Metsäkylä on omakotitaloaluetta, johon on viime vuosina rakennettu paljon uusia taloja.

Kyseinen perhe ei myöskään ole millään tavalla sosiaalitapaus, joten sen spekuloinnin mammat voivat lopettaa alkuunsa.

Poika on luultavasti joko hukkunut jokeen tai siepattu vieraaseen autoon. Ja tämä siis vain spekulointia, ei faktaa.

Voiko tässä taas olla kyseessä huoltajuusriita. Äiti kommentoi katoamista mutta isästä ei olla kuultu mitään.

Jos heillä oli riitaa kumman luona Arttu viettää joulun ja isä haki pojan salaa luokseen???

Vierailija
2/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti sanoi iltalehden mukaan että odottavat "viimeiseen asti". mihin viimeiseen? outoa.

No varmaan sitä tarkoittaa, että odottavat siihen asti, kun toivoa on, siihen asti kunnes löytyy, elävänä tai kuolleena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jäässä ?

Vierailija
4/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä tapauksessa useita vuorokausia, niin kyllä jokainen tajuaa että riski sille että lapsi on kuollut on suurempi kuin se että hänet löydettäisiin elossa. SIksi äidin kommentti ei ole mitenkään outo. Parasta toivotaan niin kauan kun pahin mahdollinen tieto tulee, niinhän se on. Voimia perheelle ja toivotaan yhä parasta.

Vierailija
5/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on harva se päivä puhelin kotona/repussa/äänettömällä ja turhaan yritän saada jantturoita kiinni. En siis ihan heti kuitenkaan soita häläriin ja pelkää lapseni kadonneen... Toki olen asiasta sata kertaa sanonut, mutta näin nyt meillä ainakin tuon kännykän kanssa tapahtuu.

mutta siinä on, ettei vanhemmat tiedä menikö se poika sinne juhliin. Tai yleensä kukaan pysty sanomaan oliko hän juhlissa vai ei. Voi jumalauta, kai nyt ope ja kaverit on sen siellä nähnyt jos se on siellä ollut.

Jos mun 8v olisi menossa yksin joulujuhliin, niin kyllä soittelisin ja tarkistaisin että on mennyt kotiin ensin syömään ja vaihtanut vaatteet.

Mutta ehkä tässä tapauksessa vanhemmat on koittaneetkin soittaa, mutta lapsi ei ole vastannut. Siinäkään ei tietysti ole mitään ihmeellistä ettei lapsi vastaa, puhelin saattaa olla milloin missäkin.

No ovat varmaan sitten olettaneet, että on mennyt sinne juhlaan. Eikai töistä voi oikein lähteä asiaa tarkistamaankaan.

Näin ollen kukaan ei tiedä missä lapsi on liikkunut klo 14 jälkeen. Tuo lapsi on siis voinut kadota jo vaikka 14:15.

En pitäisi kovin luotettavana havaintoa koulunpihalta klo 20.

Vierailija
6/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti sanoi iltalehden mukaan että odottavat "viimeiseen asti". mihin viimeiseen? outoa.

Äiti kyllä sanoi: "Toivomme viimeiseen asti". Ei mitään outoa siinä.

Vierailija
7/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan ollut ajatus siitä missä Arttu voisi olla. Hän on mennyt ehkä joulujuhlan yhteydessä/ennen istuskelemaan tai "piiloon" koulurakennukseen. Ehkä koska ei ole huvittanut mennä juhlasaliin, tai koska osoittaa mieltään jostain, tai on pahalla mielellä jostain minkä joku kaveri tai vanhempi on sanonut. Koulurakennuksessa pojalle on sitten tapahtunut jotain.

Esimerkiksi on voinut mennä liikuntasalin lähellä olevaan urheiluvälinevarastoon. Oleillut siellä, kiivennyt pukin päälle, onkin pudonnut sieltä ja taittanut niskansa. Tai jokin painava esine on yllättäen pudonnut päähän.

Olisi kyllä outoa jos koulun sisällä kaikkia mahdollisia tiloja ei olisi tutkittu tarkkaan. Kunhan spekuloin. Minulla itselläni on 9-vuotias vilkas poika ja juuri noin hän olisi voinut tehdä.

Vierailija
8/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisi vahvistaa, että viimeinen havainto Arttu Ollilasta on Metsäkylän koululta torstaina kello 19.00. Aiemmin oli epäselvää, oliko Arttu ollut koulun joulujuhlassa vai ei.

Myös vanhemmat olivat paikalla, mutta he eivät ole tavanneet poikaa koululla."

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194784576773/artikkeli/poliisi+vahvist…

Vierailija
10/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhemmat on olleet joulujuhlassa mutta eivät nähneet poikaa siellä mutta nähty koululla klo 20

Vierailija
11/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahnuksen lastenraiskaaja oli kuusijuhlassa.

Eli taitaa kiintymyssuhteet olla kohdillaan.

Helvetin moukat, kun tällaisessa tilanteessa spekuloitte vanhempien joulujuhlaläsnäoloista.

Omassa lähipiirissäni on monetkin joulu/kevätjuhlat, joissa vanhemmat eivät syystä tai toisesta ole (no, esim. juhlat ovat työaikana). SE ei todellakaan kerro mitään. Itse olen nököttänyt joka ikisen lapseni juhlan = mulle helppoa, koska olen yrittäjä ja voin aika hyvin säätää työaikani ja lapsia vain yksi kouluiässä. En todellakaan lähde arvioimaan kenenkään vanhemmuutta sillä perusteella, osallistuuko joulujuhliin vai ei.

Vierailija
12/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opettaja tai luokkakaverit tosiaankaan kukaan tiedä. Miten on mahdollista??????

Vierailija
13/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on outoa ettei 8 vuotias poika ole ottanut yhteyttä vanhempiinsa koulupäivän päätyttyä. Ei käynyt kotona tai soittanut vanhemmile??? Miksei anneta enemmän tietoa tästä. Kaverin luona vain käynyt iltapäivällä ja miksei mennyt sitten kotiin?? Mulla on samanikäinen poika melkein ja kun koulupäivä on päättynyt niin soitan kyllä heti kännykkäänsä jos ei tule kotiin välittömästi. Paljon ennemmin olis pitänyt etsinnät aloittaa kuin vasta illalla, jos poikaa ei ole vanhemmat kuin aamulla nähneet. Jotain hämärää tässä jutussa on. Joko onnettomuus on sattunut tai sieppaus. Jos olis yksin metsään eksynyt niin varmaan ois kännykällä apua soittanut ennen yötä.

Vierailija
14/76 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanhempien hätä varmaan on hirveä, niin vähän alkaa tuntua siltä, että itseään saavat osaksi syyttää. Miten kukaan voi jättää 8-vuotiaan noin yksin??? Itse tarkistelen vielä 15-vuotiaankin lapseni olinpaikkoja koulun jälkeen. Eihän hän siitä kyllä tykkää, mutta vastailee kyllä kiltisti. Ei tulisi mieleenkään lähteä koulun joulujuhlaan ilman että lapsi olisi mukanani ja tietäisin, missä hän on. Ja takaisin kotiin palataan tietenkin yhdessä. Miksi lapsi edes lähti koululta yksin harhailemaan jonnekin soramontuille? Jotain mätää vanhempien ja lapsen suhteessa? En voisi kuvitellakaan tuollaista tapahtuneen oman lapseni kanssa. Aina on sovittu missä tavataan koulun juhlan jälkeen ja aina on lapsikin halunnut vanhempien kanssa kotiin palata, ei lähtisi yksin pimeässä kävelemään.

Vierailija
15/76 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tässä taas olla kyseessä huoltajuusriita. Äiti kommentoi katoamista mutta isästä ei olla kuultu mitään.

Jos heillä oli riitaa kumman luona Arttu viettää joulun ja isä haki pojan salaa luokseen???

Isä oli mukana koululla etsimässä Arttua.

Vierailija
16/76 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään, eikä tarviikaan mutta on tämä vaan niin kamalan ahdistava ja niin mystinen juttu. Miten ihminen voi tuommosessa pikkukylässä kadota noin täysin?

Vierailija
17/76 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Arttu on adhd tms. erityisen vilkas lapsi, itse ainakin kailottaisin jokaiselle medialle miten lapsi käyttäytyy eri tilanteissa (esim. saattaa jutella tuntemattomille, ei ymmärrä joutuneensa huijatuksi jne.), lapsen pituus/paino/sisävaate-tiedot (+ repun merkki, väri, malli..) sekä lähtisin itse etsimään lähikaupungeista. Nyt tulee väkisinkin tunne, että vanhemmat istuvat kädet ristissä kotona eikä poliisia huvita julkaista tiedonmurustakaan.

Vierailija
18/76 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin kyselikin, että miksei julkaista mitään ns. aikataulua lapsen katoamisen suhteen, siitä saisi jo vähän pääteltyä missä kulkenut ja milloin. Taitaa juttuun liittyä jotain hämärähommia, kun näin pimitellään tietoa..?

Vierailija
19/76 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko aiemmin piiloutunut tai karannut. En usko että epäiltäisiin muutoin kellariin piiloutumista.

Tällä palstalla kerrottu hänen olevan vilkas, tiedä mitä tästäkin pitäisi päätellä. Onko joku diagnoosi?

Vierailija
20/76 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaamassa eri lehtien väitteitä ja infota joka juorulehdelle jokaisesta käänteestä ja pikkuseikasta. Pääasia, että poliisi tietää. Kyllä vanhemmat itse tietävät tasan tarkkaan milloin ovat pojan nähneet ja olleet yhteyksissä ja milloin havainneet kadonneeksi. Lehdistö vaan ei tiedä.