Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin sisustus-/rakennusjuttu ikinä:

Vierailija
01.12.2012 |

...on se kun nykyään tosi moni änkeää taloa rakentaessaan päämakuuhuoneen pariovilla (lasisilla) varustettuna olohuoneen yhteyteen. Miksi oi miksi?! Aivan järjetön ratkaisu,vai ollaanko näissä perheissä vain exhibitionisteja tai eikö koskaan käy vieraita? Onko kiva jos lapsrt aamuisin näkevät suoraan vanhempien sänkyyn kun tulevat olohuoneeseen?

Itselleni makuuhuone on yksityinen paikka,ei ediintymistä varten.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilosokkelit! Siinä kaksi täysin älytöntä ratkaisua. Sokkelilla on oltava korkeutta ja tasakatto on toimimaton ratkaisu. Näihin verrattuna jotkut lasipariovet on pikkujuttu.

Vierailija
2/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olohuoneen jatkona, kirjastohuoneeena, tms. Se vaan halutaan erottaa olohuoneesta eritilaksi, koska myytäessäse lisää huonelukua ja siis talon hintaa.

Tisaalta siellä omassa talossa voi mun mielestä pitää vaikka kaikkia ovia auki (ja meillä pidetäänkin) koska ei meillä ketään vieraita nukkuma-aikoina ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ne kahden huonen korkuiset olohuoneet, tyypillisesti vielä ikkunat koko seinän peittäviä. Yläkerta avautuu parvimaisesti sitten tämän olkkarin ylle. Rumia, kolkkoja, turhaa lämmönhukkaa ja järkyttäviä siivota. Nämähän olivat trendikkäitä joskus vuosikymmen sitten, en tiedä kuinka paljon niitä nykyään rakennetaan.

Vierailija
4/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis helppo vahtia lapsiakin vielä sängyssä lojuen

Vierailija
5/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on sellanen :)

Vierailija
6/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan myös noiden naurettavan korkeiden huoneiden typeryyden, silläkin tilalla olisi saanut yläkertaan kivat huoneet ja lisää elintilaa.

Vierailija
7/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin kuollakseni et lapset innostuu kiipeämän yläkerran kaiteelle ja putois sieltä yläkerrasta olohuoneeseen :( en ole koskaan myöskään nähnyt järkevän näköistä valaisinratkaisua korkeaan huoneeseen. Ja se lämmönhukka tietenkin.

Vierailija
8/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nyt ole sellaista, vaan 250neliötä "elintilaa" kolmelle hengelle ja kyllä mä näen että ihan kiva voisi olla ollut ylös avonkin ratkaisu. Tässä olis tarpeeksi tilaa vähän avonaisemmallakin ratkaisulla. Ja koska meillä on tulisijoja vain alakerrassa, tuo avoin tila mahdollistaisi myös lämmön paremman jakautumisen talossa. Siis sen pääsnt alhaalta ylös.

Vierailija
9/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse just niistä lasipariovellisista makkareista. :) Ja voihan niihin oviin laittaa sivuverhot :) mä taas itse olen eräässä taloesittelyssä törmännyt pohjaratkasuun jossa kylppäriin mentiin OLOHUONEEN nurkasta! niinku et wtf? siis olkkarin nurkassa oli ovi jonka takana oli suoraan suihkutila, ei mitään pukuhuonetta/kodinhoitohuonetta sitä ennen vaan suoraan suihkuun, se vasta oli OUTOA! Että suihkun märkänä sitte suoraan olkkariin sitä vettä tiputtamaan..öö...

Vierailija
10/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas en tykkää tästä nykyajan muodista että vessaan laitetaan maljamainen käsienpesuallas, karmeita! siitä kun sitte roiskuu vesi siihen yleensä puupintaiselle pöytätasolle niin kivasti varmaan ajan saatossa se taso vettyy kivan näköseksi..

Vierailija
11/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA ÄLLÖ pitää puhtaana

sit vielä materiaali sitä mikä ei oo posliinia vaan "riittää kun kiikllottaa autovahalla kerran viikossa" huisia !

Vierailija
12/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua katsella tiskejä olohuoneesta käsin. Olen himosiivooja, mutta keittiö ei ikinä olisi minun silmissäni riittävän siisti.

Vierailija
13/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä nykyisin tehdäkkään mut yhdessä omakotitalossa on, varmaan jäänne kasariluvulta.

Vierailija
14/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ne kahden huonen korkuiset olohuoneet, tyypillisesti vielä ikkunat koko seinän peittäviä. Yläkerta avautuu parvimaisesti sitten tämän olkkarin ylle. Rumia, kolkkoja, turhaa lämmönhukkaa ja järkyttäviä siivota. Nämähän olivat trendikkäitä joskus vuosikymmen sitten, en tiedä kuinka paljon niitä nykyään rakennetaan.

Ainakin täällä meillä. Musta se on huvittavaa, kun tonttien koko on jotain 600 neliötä. Siinä sitten naapurit vilkuttelee toisilleen niistä jumalattomista ikkunoista... Ikkunanpesukin hoituu "kätevästi" henkilönostimen avulla. Tuollaisista ikkunoista ja korkeista tiloista puuttu mielestäni kodikkuus kokonaan. Epäkodikasta vaikutelmaa vain korostaa se, että monesti verhoiksi laitetaan vielä sellaiset lamelliverhot, joita itse olen tottunut näkemään lähinnä pankeissa tai virastoissa.

Vierailija
15/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on sellanen :)

Tosin meillä tää "makuuhuone" on nimenomaan kirjastona. Se on ikään kuin olkkarin jatke, josta löytyy esim. telkkari ja tietsikka.

Vierailija
16/20 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta joka sana, mitä kirjoitat.

Vierailija
17/20 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmyys! Energian hinta nousee ja ne on vihoviimeinen ratkaisu energiatalouden kannalta. Jotkut laittaa niihin ikkunalämmityksen, mutta sekin energiaa. Usein ei kuitenkaan laiteta ja talvipakkasella kylmyys hohkaa ikkunasta, kun vierestä kävelee.

Mutta onhan se näyttävä ratkaisu sinänsä. Jos rahaa lämmitellä, niin mikäs siinä. Toisaalta piskuisella tontilla se ei oikein ole minkään näköinen.Vaatisi upean maiseman, jota katsella...

Vierailija
18/20 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita myydään makuuhuoneina. Tai sellaiset kellariin rakennetut "huoneet"joissa miniräppänä katonrajassa. Tosi kodikasta.

Vierailija
19/20 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas en tykkää tästä nykyajan muodista että vessaan laitetaan maljamainen käsienpesuallas, karmeita! siitä kun sitte roiskuu vesi siihen yleensä puupintaiselle pöytätasolle niin kivasti varmaan ajan saatossa se taso vettyy kivan näköseksi..

mahonkitasot on yli 6 vuoden jälkeenkin ihan vimpan päälle. Öljyän ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
20/20 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olohuoneessa 4 isoa ikkunaa (180x 220-240cm)eikä todellakaan ole kylmä, ei hohkaa 20 asteen pakkasillakaan. Ja energiankulutus meidän n 250m2 talossa on erittäin kohtuullinen, kaikki sähkö n 23000kWh vuodessa (lämmityksen osuus n puolet).

Ja nimenomaan upean maiseman takia laitettiin, näkee 3 ilmansuuntaan:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi