Voisitko elää ilman omaa saunaa? :)
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2012 klo 23:21"]
Meillä on taloyhtiössä pihasauna, käyn siellä pari-kolme kertaa viikossa. En tarvitse omaa saunaa mihinkään.
[/quote]
Tällaiseen taloyhtiöön minäkin haluaisin. Tosin kävisin ehkä kerran viikossa. Ja vastaus kysymykseen. Voisin helpostikin elää ilman saunaa, en minä nytkään käy saunassa paljon koskaan, tuo sähkökoppi kolmioni nurkassa on ällö.
Ainoa, mihin asuntoni ikkunaton hikikoppi soveltuu, on pyykkien kuivaus. Ottaisin mieluummin saunan tilalle ison kylpyammeen. Seuraavassa asunnossani ei taatusti ole saunaa!
Kyllä voin.
Parhaillaan asun ulkomailla, jossa saunoja olisi tarjolla uimahalleissa ja kuntoklubeilla, mutten tykkää niissä käydä. Käyn sitten, kun olen Suomessa. Yleensä käyn kaksi kertaa vuodessa pidemmillä vierailuilla.
Mutta olen ollut aiemminkin pidempiä pätkiä ilman saunomismahdollisuutta. Opiskeluaikoina sekä Suomessa että ulkomailla. Suomessa ollessa tuli toki käytyä joka toinen kuukausi vanhemmilla saunomassa.
Minun ihoni voi paremmin, jos ei sitä liikaa pese. Saunominen useammin kuin 1-2 kertaa viikossa on minulle liikaa. Toisaalta 3-4 kuukauden saunomistauon jälkeen olisi jo hyvä päästä ihon kuonakerrosta vuolemaan. Tällä hetkellä minulla on kyllä kylpyemme, joka ajaa vähän samaa asiaa kuin sauna, mutta en vain tunnu löytävän aikaa siellä lillumiseen. Viimeeksi olen käynyt kylvyssä n. 2-3 kk sitten.
Jouduin elämään korkeakouluaikana 4vuotta ilman omaa saunaa. Oli pakko lähteä joka viikonloppu vanhempien tykö saunomaan, muute ois tullu hulluksi. Nyt on oma sauna.
Ei ole kuin taloyhtiön sauna, mutta seuraavassa asunnossa pitää olla. Inhoan kellontarkkoja saunavuoroja, joten luovuimme niistä kokonaan.
Joo, viime vuonna lämmitettiin sauna ehkä 3 kertaa. Nyt ollaan asuttu omakotitalossa reilu pari kuukautta, meillä on iso sauna jonka edellinen omistaja on remontoinut hiljattain, mutta kertaakaan ei olla saunaa vielä testattu, ollaan kyllä suunniteltu että jos viikonloppuna testattais kun tulee vieraitakin.
Ihan turha kapistus..yliarvostettu koko saunahomma. Asumme kaupungissa ja meillä on puusauna, mutta eipä ole tullut lämmitettyä vuosiin, roskia joskus polteltu että on hormissa liikettä. Käytännössä elämme ilman saunaa vaikka se on olemassa, mutta ihan sama vaikkei olisi.
Ihan helposti, en kaipaa saunaa oikeastaan ollenkaan. Ehkä kerran, kaksi vuodessa tulee käytyä.
Ei meillä ole saunaa. Saunavuorosta luovuttiin, kun ei siellä meistä kukaan käynyt. Meillä vain mies tykkää jonkin verran saunomisesta, mutta minä en yhtään eikä lapsetkaan. Mulle tulee suorastaan huono olo saunassa. Mies käy joskus kavereillaan saunomassa tai taloyhtiön lenkkisaunassa.
Hullujen hommaa koko saunominen. On mielestäni koko sauna-konseptin raiskaamista puhua varsinkin kerrostalojen saunoista saunoina, ainoa oikea on rantasauna veden äärellä, joka lämpiää puulla ja on sen verran ilmavaksi rakennettu että ilma vaihtuu.
Voisin. Käydään kyllä kerran viikkoon saunassa muttei se välttämätöntä olisi. Ja meillä on vieläpä kaksi saunaa. :D
Hyvin pärjäisin. Mulla tulee saunassa huono olo. Ainoa sauna johon suostun menemään on kaverin savusauna. Enkä sielläkään viihdy kuin 10 minuuttia max.
Voisin, jos olisi pakko. Mutta kävisin ahkerasti uimahallissa.
Voisin elää ilman saunaa. Nykyisessä asunnossa ei saunaa ole ja olen luopunut myös saunavuorosta, kun en työvuorojeni takia sinne läheskään joka viikko päässyt. Mökillä on 2 saunaa, samoin vanhempien luona on sauna, joten olen voinut saunoa mielestäni riittävästi. Uimahallissa olen myös käynyt talven aikana ja saunonut siellä, vaikka se ei olekaan sama asia kuin oma, mutta ihan ok. Jossain asunnossa meillä oli sauna, mutta eipä sitä tullut kovin usein käytettyä, ehkä kerran kuussa.
Meillä saunankäytön voi laskea yhden käden sormissa vuodessa eli ei ole tarpeellinen muuta kuin vaatteiden kuivatukseen ja säilytykseen :) On sen verran pieni kylppäri, ettei tule kuin stressiä jos koko 5-henkinen perheemme tunkee sinne kerralla.
Hyvin elämme ilman saunaa. No, mies välillä kaipaa mutta ei ihan helppo tehtävä löytää Suomen ulkopuolelta joka paikasta. Käy sitten vähän kauempana suomalaisten illanvietoissa pari kertaa vuodessa ja Suomessa käydessä veljensä kanssa kerrostalon lenkkisaunassa :D Me luovuttiin saunavuorosta lähemmäs kymmenen vuotta sitten, asuttiin siitä vielä pari vuotta talossa jossa sauna oli mutta sen jälkeen sellaista ei ole ollutkaan. Kummasti sitä muunmaalaiset pärjää vaikka elintärkeä kapistus onkin ;)
Voisin, ja elänkin. En hirveämmin tykkää saunomisesta. Käyn ehkä muutaman kerran vuodessa, esim. sukulaisten luona vierallessani. Saunassa en pysty olemaan kuitenkaan kuin n. 5 minuuttia kerrallaan, joten oma sauna olisi aivan turha minulle.
Helposti. Tehtiin viime kesänä remontti vanhaan puutaloon eikä tehty saunaa. Meillä on spa-kylppäri, jossa amme ja todella tilava suihku, pikkukylppäri, jossa wc + suihkukaappi ja pikkuvessa, jossa ei pesutiloja. Hyvin pärjätään. Korttelissamme on pihasauna ja meillä 1 2 tunnin saunavuoro viikossa, joskus käydään, joskus ei. Suihkussa ei tule kylmä kun käytämme suihkussa kuumaa vettä :) Iho siis punoittaa suihkun jäljiltä. Emme tosin kukaan käy joka päivä suihkussa, ehkä 5 kertaa viikossa kukin. Aina treenipäivinä (4) ja joskus muutenkin.
Meillä on sauna jota ei koskaan käytetä. Se toimii varastona ja pyykkien kuivattamispaikkana. Yritykset jotka rakentavat taloja voisi jättää saunat pois ainakin pääkaupunkiseudulla. Infrapunasaunalle olisi varmastikin käyttöä tai höyrysaunalle mutta sauna jossa heitellään löylyä on ihan no no.
En voisi elää.. Lisäksi tällainen olisi mukava sisäsaunan lisäksi http://www.saunapihalle.fi/rahoitus/