Unelmamiehen koulutus?
Itse en enää kelpuuta maistereita. Tahton tosimiehen ja sellaisia löytyy parhaiten käden taitajista.
Kommentit (24)
opettajapuolisoon. Pitkät lomat. lyhyehköt työpäivät, ei juuri työmatkoja. Ei ole tarvinnut stressata tarhan lomista, ei koulunlomien hoidoista eikä lapsen pitkistä yksinäisistä iltapäivistä ( itse pääsen yleensä kuudeksi kotiin). Tyytyväinen open vaimo.
Unelma vois olla tupla-akateeminen koulutus. Joku yhdistelmä vaikka luonnontieteelliseltä + humaniselta alalta. Esim. vaikka tietojenkäsittelytiede + yhteiskunnallinen aine tai vaikka taloustiede + englanti.
Mieluiten siis monella tavalla älykäs tyyppi, joka ei ole kapea-alainen (ei mielellään tohtori-tutkija-tyyppi).
Unelma vois olla tupla-akateeminen koulutus. Joku yhdistelmä vaikka luonnontieteelliseltä + humaniselta alalta. Esim. vaikka tietojenkäsittelytiede + yhteiskunnallinen aine tai vaikka taloustiede + englanti.
Mieluiten siis monella tavalla älykäs tyyppi, joka ei ole kapea-alainen (ei mielellään tohtori-tutkija-tyyppi).
Mikä estää tohtoria olemasta laaja-alaisesti oppinut? Jatko-opinnoissa joutuu perehtymään paljolti yleisiin tieteentekemisen ongelmiin, jotka ovat yhteisiä kaikilla aloilla. Minusta on hienoa, että jollakin on viitseliäisyyttä kehittää itsestään asiantuntija.
Ihmisellä on kuitenkin rajallisesti aikaa. Jotta pääsee esim. teknisellä alalla tohtoriksi, niin harva siinä sivussa lukee vaikka historian maisteriksi.
Sitähän en sanonut ettenkö arvostaisi tohtoreita! Enkä sanonut, ettenkö arvostaisi vaikka muurareita. Ketjussa olikin kyse unelmamiehestä ja toivoisin, että unelmamieheni olisi mieluiten esim. FM, KTM tai vaikka DI, LL.
liikunnanopettaja!
+ lyhyet työpäivät
+ ei työmatkoja
+ pitkät lomat
+ hyvä palkka
+ ei töitä kotiin (joskus korjattavana terveystiedon kokeita)
+ pysyy hyvässä kunnossa
+ työ pitää virkeänä
Koulutustasolla eli sillä, onko akateeminen vai amis, ei ole hirveästi merkitystä. Humanistisella (opiskelin aiemmin) ja yhteiskuntatieteellisellä alalla on jonkin verran sellaisia nössöjä, punavihreitä kasvissyöjämiehiä, jollaista en kyllä kelpuuttaisi puolisoksi. Joskus törmäsin mieheen, joka opiskeli sosiologiaa ja naistutkimusta.
Pakko myöntää, että mua viehättää miehet, joilla on suhteellisen perinteinen "miesten ammatti", ihan sama oikeastaan onko kyseessä diplomi-insinööri vai trukkikuski. Toisaalta tunnen myös erittäin komean ja miehekkään sairaanhoitajamiehen.
Akateeminen koulutus olla pitää, alalla ei niin hirveästi merkitystä.
Haluaisin tietsikkanörtin. Hsrmi vain, että olen jo naimisissa. Omasta miehestäni ei saa henkistä nörttiä, vaikka nörttilasit sentään vähän auttavat.
niin olisi varma hoitaja lasten loma-ajoiksi :)
Ja miten olisi vaikka joku käsistään kätevä ammattikoulun ope, vaikka talonrakennuspuolelta.
Vähempikin käy jos mies muuten poikkeuksellisen älykäs ja sivistynyt. En ole sellaiseen törmännyt.
Olen ihan tyytyväinen tekniikan tohtorin vaimona :)
tarvittaessa nakkaa nilviäiset hankeen ja pitää pienen isällisen puhuttelun (kuka on kingi ja kenen nainen kingillä on. Se on kingin nainen)
Kingin nainen.
Onpa kiva lukea :)
T: väitöskirjaa tekevä DI