Mitkä olis todella lämpimät kengät aikuiselle?
Kommentit (38)
Ecco Siberia, ovat todella lämpimät!
ei kovin kauniit mutta hyvin mahtuu villasukkakin eikä palele jalat. Yleensä palelee aina, noilla pystyy ulkoilemaan pitkään. Plussaa pitävästä pohjasta myös.
Olen tuunannut kenkiä vielä villapohjallisilla, meinasi unohtua.
2 numeroa liian isot Kuomat, joihin vielä villapohjallinen ja villasukka jalkaan.
Huopikkaat tosin eivät ole yhtä lämpimät kuin uggit (ja ugg ei ole merkki vaan kenkätyyppi) Uggeissa on lampaankarva sisäpuolella ja niissä pärjää paukkupakkasilla avojaloin, päinvastoin kuin huopikkaissa.
Terveisin eräs, joka pitää villasukkia kesät talvet huonon ääreisverenkierron vuoksi.
Niitä on ollut myynnissä pariakin eri mallia. Itselläni yhdet kevyet pitkävartiset ja toiset vähän matalammat paksummilla pohjilla/paksummilla huovilla varustetut. Noissa on myös se hyvä puoli että ne saa kiinni eräsuksiin, niin pääsee maastossa liikkumaan.
Osta riittävän isot niin ei purista paksun villasukan kanssa.
on muitakin malleja kuin se töppöstossu jossa on liukkaat pohjat. Mulla on kahdet muuta Uggin villavuoriset talvikengät Vibramin kumipohjalla, eivät luista yhtään. Ja on todella lämpimät.
Sorelin talvikengät on mulla olleet ensimmäiset, jotka jalassa ei palele paukkupakkasillakaan, vaikka sisällä kengässä pelkkä sukkahousu.
Jep, näitä minäkin olin tulossa suosittelemaan, vaikkei omaa kokemusta olekaan, blogeissa vaan kehuttu sen verran.
Vaihda pohjat suutarilla vähemmän liukkaisiin
Ostin jonkin aikaa sitten mustat "aikuisten Kuomat" ja olen todella tyytyväinen, tais loppua ikuinen jalkojen palelu ulkoillessa. Hyvät jalassa, tosi lämpöiset ja koneessa voi pestä ja samalla tuli tuettua kotimaista työtä.
Kuulemma pitävät ryhtinsä hyvin käytössä, ja sen olen itsekin todennut lasten Kuomien kohdalla.
2 numeroa liian isot Kuomat, joihin vielä villapohjallinen ja villasukka jalkaan.
Sorelleja on kaverit kehuneet, mutta itse en kyllä käyttäisi pakkasella muita kuin Emuja
Itselläni varpaita palelee todella helposti, mut Uggin lampaankarvaisissa kengissä olen ollut joskus jopa ilman sukkaa kunnon pakkasillakin.
Kauniina en niitä pidä, mut talvella muut ominaisuudet ratkaisevat.
Siksi alunperin ostin lapselle ne, eikä UGGeja.
lapselle aikoinaan hankittu, mutta ei käyttänyt.
Törkeen rumat, mutta mä en edes näillä pakkasilla pidä niissä sukkia. Ovat kuin huopikkaat kumikuorella. Jalka pysyy lämpimämpänä ilman sukkaa.
On sorelit, niihin paksu villasukka ja lampaankarvapohjallinen