Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi lahjaostoksille?

Vierailija
21.12.2012 |

Pohdittiin asiaa miehen kanssa ja mietimme tuttavaperheitämme. Yhdessäkään lapset eivät osta lahjoja lainkaan, vaan ovat aina saamapuolella. Pienten kohdalla se on toki selvääkin. Moni pieni uskoo joulupukkiinkin.

Itse haluaisimme lapsen mukaan lahjakulttuuriin myös antavana osapuolena. Tänä jouluna on jo myöhäistä, mutta ehkä ensi jouluna. Lapsi on silloin 10v.

Antaisimme toki lahjarahaa (ei siis omien viikkorahojen säästelyä) ja puhutaan tietysti siitä, että lahjan voi tehdä itsekin. Aina ei tarvitse ostaa.

Me vain itse emme juuri lahjoja tee, kun kädentaidot ovat aika onnettomat ;)

Mitä ajattelisit tällaisesta? Entä jos lapsesi saisi kaveriltaan joululahjan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jo 5-vuotias on ostanut sisaruksilleen joululahjan, tietysti meidän vanhempien maksamana.

Vierailija
2/5 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo poika (nyt 12) muuutaman vuoden ostanut lahjoja omilla rahoillaan. Pyytää yleensä päästä kirpputorille ostoksille, niin rahat riittävät paremmin. Tosi kivoja lahjoja ostaa. Hänen kavereilleen minä ostan sitten karkkipussit ja jonkun kaverin voi viedä leffaan. Mut esim. mulle, puolfaijalle ja pikkubroidille ja mummolle ostaa siis itse lahjat.

Itse ostin myös omilla rahoillani pienenä lahjoja vanhemmilleni yms. Muistan ostaneeni esim. Stockalta Nuutajärven lasisia joulukuusenkoristeita 1 / henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paketoimat pienen pienet suklaalevyt sisaruksilleni. Äiti sanoi, että sinä saat sitten antaa nämä ja se oli hienoa.

Meidän lapset ovat tehneet lahjoja vanhemmilleen jo päiväkodissa ja kotona on sitten tehty jotain isovanhemmille (esim. hamahelmitöitä), jotka viettävät joulua kanssamme.

Viime vuonna taisin antaa heille jotain toisilleen annettavaksi (8 ja 10 v) ja tänä vuonna ovat ostaneet toisilleen pienet lahjat. Isompi osti omatoimisesti, pienemmän otin mukaan kauppaan ja ostettiin siskolle akuankantaskukirja. Minä maksoin.

Ehditte siis ihan hyvin vaikka karkkiostokset tehdä vielä tai jotain muuta mitä lähikaupasta saa.

Tänään ollaan nimikoita pipareita jouluvieraille lahjaksi.

Vierailija
4/5 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupukki tuo osan lahjoista, osan taas antavat perheenjäsenet.

t. 2

Vierailija
5/5 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaostoksilla 3-vuotiaana. Ostavat kummeille lahjat ja tekevät kortit. 9v. esikoinen ompelee/neuloo joka jouluksi isovanhemmille jotain.

Tänä vuonna jokainen osti joulupuu-keräykseen paketit oman ikäiselleen lapselle. Minä tosin valitsin lahjan 1v:n puolesta, mutta 3, 6 ja 9v. valitsivat itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän