Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+30 ESIKOT ~ viikkoon 49

04.12.2005 |

Otan nyt pikaisen varaslähdön ja aloitan jo seuraavan viikon pinoa...

:-)

Ensimmäiseksi kiitos paljon kaikille kannustavista sanoista, parempaan päin ollaan menossa. Kerron huomenna lisää...

Omaan napaan; nilkkojen kestoturvotus taisi tulla jäädäkseen... ei ole laskenut. Muuten kaikki arvot ok, välillä verenpaineet meinaa nousta mutta varmaan viime viikkojen hässäkälläkin vaikutusta asiaan. Perjantaina olinkin totaalisen veto pois ja nukuin suurimman osan päivästä ja lauantainakin vielä tosi pitkät yöunet. Nyt on taas paljon parempi olotila. Pitää huomenna käväistä vielä neuvolassa tsekkaamassa mm. nuo paineet.

Urpo-Turpo, Snowapple ja Lene mites olis Jumbo-tapaaminen tällä viikolla? Esim. keskiviikko tai torstai?

Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa !

Suiza (32 tasan)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että täällä on ollut näin aktiivista nyt viikonloppuna :) Kiitos vielä Lenelle, Suizalle ja Sonjalle perjantaisesta Jumbo-tapaamisesta. Oli mukava istua kahvilassa juttelemassa kaikenlaista. Mietin sitä rintapumppua... Yksi kaverini, joka on kahden lapsen äiti, suositteli pumpun hankkimista jo etukäteen. Eilen sitten mieheni kanssa ostimme käsikäyttöisen rintapumpun. Saa nähdä, tuleeko sille käyttöä.

Toukkis: Tosi kiva kuulla teidän vauvakuulumisianne! Kirjoitit ihanan pitkän viestin, jossa on myös paljon hyviä vinkkejä meille synnytystä odottaville. Täytyy muistaa nuo nepparibodyt.

Swheatie: Sinulle erikoisen paljon tsemppiä. Vauva voi muuten vieläkin kääntyä, jos se ei ole kiinnittynyt. Äitini kertoi minun olleen perätilassa eikä kääntäminen ollut onnistunut. Synnytyksessä olin kuitenkin ollut raivtotarjonnassa. On varmasti vaikea päättää, synnyttäisikö alateitse vaiko sektiolla. Ehkä vauvan koko voi olla melko ratkaiseva? Toisaalta olet ensisynnyttäjä.

Suiza: Hienoa, että kaikki oli kunnossa Kättärikäyntisi jälkeen!

Omaan oloon kuuluu nyt päänsärkyä. Pelkään alkavaa raskausmyrkystä. Kuten taisin kirjoittaa, oli torstain neuvolassa verenpaineeni melkoisessa nousussa. Paineet olivat 132/84 (lähtöpaineet ovat yläpaineen osalta 94/114 ja alapaineen kohdalla 63). Pissa oli kuitenkin puhdas ja turvotuksen kanssa vähän niin ja näin. Nyt on sitten koskenut päähän aika lailla, on hieman höntti olo. Eilen soitinkin äitipolille, josta käsivät ottaa Panadolia ja levätä. Panadol auttoi hetkeksi, mutta tänäänkin päänsärkyinen oli jatkuu. Huolestuttaa aika lailla! En tiedä, pitäisikö soittaa uudelleen Kättärille, koska minulla on neuvola-aika taas huomenna. Siellähän viimeistään tarkastetaan paineet ja pissa uudelleen.

Jaipur kyselit siitä, joko haluaisin synnyttää vai tuntuuko, etten olisi ihan valmis. Pari viikkoa sitten oli sellainen olo, etten olisi valmis. Nyt taas jo ilman muuta olisin valmis synnärille. Vauva vaan ei osoita kiinnostusta moiseen! Se liikkuu - onneksi - oikein tyytyväisen ja nyt myös voimallisen oloisena masussani. Minua ei supistele eikä sitä limaakaan ole tullut. Tässä vaiheessa raskautta kaipaisin jo vauvan " tapaamista" ihan kasvokkainkin :)

Mitähän vielä? RouvaSukkula: Harmillinen tuo juttu naapurien kanssa!

Tutannalle vielä pieni riisenijuttu: Minun lapsuuteni koira oli ihana suursnautseri aina siitä saakka kun olin yhdeksän siihen saakka kun olin täyttänyt kaksikymmentä. Kasvoin siis riisenin kanssa. Meilläkin koira trimmattiin aluksi nyppimällä, mutta myöhemmin karvat ajeltiin koneella, minkä vuoksi kutsuimme koiraa, narttua, Kekkoseksi aina trimmauksen jälkeen.

:) oloa kaikille!

Katja ja masuvauva rv 39+4

Vierailija
42/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea Toukkiksen ja vauvan kuulumisia ja neuvoja. Kuinka nuo vinkit saisi pysymään päässä toukokuulle asti:) Tuntuu että sinne on iäisyys vielä...

Oma masu alkaa näkymään ja sitä on kohta turha " piilotella" . Pitäisi vaan saada kaikille tutuille kerrottua. Ei varsinaisesti olla asiaa kuulutettu jos toinen osapuoli ei ole kysyny tai jutut menneet vauva-asioihin tai niden vierestä.

Katjalle riisenijutusta: Muistan kun meillä elettiin pentuaikaa reilu vuosi sitten noutajan kanssa. Lähinnä odotin että pentu kasvaisi ja sen kanssa pääsisi varsinaisesti touhuamaan koulutusjuttuja. Pentu oli kyllä helppokoira vaikka tekikin tuhojaan.

Viikonpäästä olisi Helsingin näyttely jota niiiin kovasti odotan:)

Eilen tuli taas jouluostosten lomassa hypisteltyä pikkuvaatteita. Sain kuitenkin hillittyä itseni enkä ostanut mitään. Jos sitten tammikuussa ostaisi rakenneultran kunniaksi jotain. Ainakin jonkinlainen kotiutuspuku täytyy Toukolle hankkia.

Milloinkas se äitiyspakkaus vaihtuu, maaliskuussako? Tuleekohan meille uusi vai tämänhetkinen jos LA on toukokuussa?

Täytyy alkaa keittelemään päiväkahvit kun on vielä eilinen arnoldsikin jääkaapissa kiusana:)

Mukavaa kolmatta adventtia tiimiin!

t. Nasu ja Touko tasan 17!!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukuttiinkin kaikki sitten 7-10.

Nyt tytteli on alkanut tuijotella oikeaa nyrkkiään. Hauskaa kun silmät killissä kättään katselee. Jutteleekin oikein kauheasti kun äiti yrittää matkia tytön ääniä. Viihtyy jo jonkin aikaa yksinään lattiallakin. Pitäisi vain ostaa sellainen ' viihdytyskeskus' jossa lelut roikkuvat, jos viihtyisi sen parissa kohta.

tiistaina tulee tytölle ikää 3 kuukautta ja äidillä on silloin jälkitarkastus. Ostin tytölle 12 kuukauden kuvakehyksen jumbosta joten pitää muistaa kuvata joka kuukausi sitä varten kuva. Laitoin oikein muistutuksen puhelimeen ettei vaan jää ottamatta ja sekös mua perfektikkona riepois aina kun katsoisin kuvia.

Nappibodyt ovat kyllä parhaita, mutta nuo päänkin yli pujotettavat ovat ihan hyviä. Sukkahousujakin löytyy jo 50/56 senttisiä ja ovat talvella kerrospukeutumisen takia kivoja kun ovat ihonmyötäisiä.

Itse ostin Aventin rintapumpun ja tarpeellinen on ollut. Mukana tulee kaksi tuttipulloa, jotka ovat olleet tarpeellisia. Itse ostin aiemmin jo yhden samanmerkkisen pullon ja lisäksi on ä-pakkauksen pullo. Pumpulla on saanut pumpattua maitoa pulloon jos on tarvinnut menoja (luentoja) varten. Lisäksi kun mulla oli jo rintatukoksen merkkejä, niin pumppasin pumpulla rintaa kun ei kärsinyt antaa vauvan imeä. Jos teillä joskus tulee tukoksen merkkejä, niin ohje on lämpö, lepo ja imetys. Ensin yritin pumpata, mutta eihän sieltä mitään tullut. Sitten kävin imetystukilistan-sivuilla ja siellä oli tuo ohje eli kaurapussi mikroon ja sillä lämmittämään rintaa. Lopuksi sitten uskallauduin antamaan vauvan imeä vaikka kipeää teki, mutta eikun pari imaisua ja maitoa tuli oikein kaaressa kun tukos aukesi ja sitten pumppaaminen onnistui pumpullakin. Pumppua saattaa tarvita myös jos haluaa/tarvii antaa esim lääkkeitä (rela-tippoja/cuplatonia) vauvalle ennen ruokintaa. D-vitamiinit voi laittaa suoraan suuhun, mutta muut pitää antaa maidon seassa. Voihan sitä tietenkin lypsää käsin mutta ainakin musta ajatus ei tunnu kivalta. Ja kantsii (mun mielipide) ehken totuttaa vauva pulloon jo alusta niin suostuu sitä myöhemminkin tarvittaessa syömään.

Nyt tyttö huutaa ruokaa jotaen jatkan paremmalla ajalla

j+beibi

Vierailija
44/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, korjaan omia sanomisia ja yhdyn Beibi0905:n sanomaan, että pään yli vedettävät bodyt on hyviä, älkää jättäkö hankkimatta niitä! Tarkoitin niillä nepparibodyilla ihan tätä alkuaikaa kun kaikki on uutta ja otteet arkoja jne. ;)

Ei se piika herännykkään heti ku menin nukkumaan vaan vasta 06.30! Megaunet - aah, ihanaa. Nyt hän onnellisena köllöttelee masu täynnä maitoa isänsä sylissä. Herttanen näky.

Olen samaa mieltä, että rintapumppu kannattaa hankkia etukäteen. Mulla ei onneksi ole ollu tukoksia mutta alussa kävi kerran niin että rinta ehti niin täyteen ettei vauva saanu enää kunnon otetta, joten oli pakko lypsää tyhjemmäksi. Parempi olla pumppu valmiina ettei tarvi sitten lähteä ostoksille ku hätä on suurin.

Mulle sanottiin Cuplatonista neuvolassa että voi antaa suoraan tippoina suuhun ?! Olen kyllä aina lypsäny käsin lusikkaan maitoa ja tipat siihen.

Rouva Sukkulallahan on varsinaiset naapurit! On tainnu olla varsinainen hurrikaani ku on noin kottikärryjä paiskonu! Ei tainnu vaan rouva uskaltaa tunnustaa ukolleen että on tullu vähän ajeltua ;)

Beibi; pitäisköhän meidän siirtyä vauvapuolelle kiusaamasta odottajia vauvajutuilla? Jos saatais vaikka Seireeni ja Mari@lokavauva mukaan jorinoihin? Ja sitten pikkuhiljaa täältä kaikki mammat...

Terkuin,

Toukkis ja Papu

Vierailija
45/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihanan paljon juttua, kun en taas hetkeen ole ehtinyt kuin vain vilaista nettiä.

Mahtavaa kuulla Toukkiksen ja Beibin vauvakuulumisia! Älkää nyt kokonaan sitten hävitkö vauva-puolelle, ainakin mua kiinnostaa paljon miten arki on lähtenyt käyntiin vauvan kanssa. Teiltä me saadaan arvokkaita vinkkejä... ainaki tällaiset tosi kokemattomat. Eihän sitä mitenkään tulisi ajattelleeksi kaikkea...

Muutenkin ihanaa lukea kuulumisia, oma odotus menee tasaista tahtia eteenpäin. Jos ei oteta lukuun nukkumisongelmia... kuten Tutanna, kärsin kummallisesta unirytmistä. Herään aamu 4-5 aikaan eikä väsytä yhtään ja nyt toi nukkumaanmenokin menee aina vaan myöhäisempään ajankohtaan... Onneksi nyt viikonloppuna sai kerättyä voimia, että taas jaksaa ensi viikon, ehkä. Melkein hain jo saikkua, mutta nyt on sellainen olo etten taidakaan tarvita sitä. Ja eipä tässä enää kovin pitkään tarvitsen töissä kitua.

Frida, mistä ajattelit tilata kestovaippoja? Ja millaisia, eikö niitä ole kanssa eri materiaaleja vai? Meillä on kanssa kestojen kokeilu vakavasti harkinnassa. En vain ole ehtinyt aiheeseen ehtinyt perehtyä vielä kovinkaan paljoa.

Vauvan hikasta, mistä sen tunnistaa, että hikasta on kyse? Mun masussa on kyllä varsin vilkasta elämää, joskus tuntuu että masu on ihan hellänä kun niin kova on liikehdintä.

Aurinkoista alkuviikkoa näin jo sunnuntaina toivotellen ja toivoen,

Rudis 27+5