Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+30 ESIKOT ~ viikkoon 49

04.12.2005 |

Otan nyt pikaisen varaslähdön ja aloitan jo seuraavan viikon pinoa...

:-)

Ensimmäiseksi kiitos paljon kaikille kannustavista sanoista, parempaan päin ollaan menossa. Kerron huomenna lisää...

Omaan napaan; nilkkojen kestoturvotus taisi tulla jäädäkseen... ei ole laskenut. Muuten kaikki arvot ok, välillä verenpaineet meinaa nousta mutta varmaan viime viikkojen hässäkälläkin vaikutusta asiaan. Perjantaina olinkin totaalisen veto pois ja nukuin suurimman osan päivästä ja lauantainakin vielä tosi pitkät yöunet. Nyt on taas paljon parempi olotila. Pitää huomenna käväistä vielä neuvolassa tsekkaamassa mm. nuo paineet.

Urpo-Turpo, Snowapple ja Lene mites olis Jumbo-tapaaminen tällä viikolla? Esim. keskiviikko tai torstai?

Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa !

Suiza (32 tasan)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään perätilan ulkokäännösyrityksessä Kättärillä ja yritykseksi jäi :( Eli hyvästi Haikaranpesä. Käännösyrityksessä oli kaksi lääkäriä ja toinen yritti työntää pepusta ja toinen päästä nurinpäin kuperkeikkaa. Ei onnistunut, vauvan perä on junttaantunut niin hyvin tuonne alas ja jalat ovat suorana korvissa... Ei muuten sattunut juuri ollenkaan, kyllähän se tuntui, mutta ei mitään verrattuna neuvolalääkärin paineluihin...

Tämän jälkeen tulin takaisin kätilöopistolle tarkkailuun vielä hetkeksi (kävimme välillä kotona syömässä) ja sitten suuntasimme lantion magneettikuvaan Meilahteen. Huomenna saan tietää sitten, että onko joka tapauksessa kyseessä sektio vai voidaanko perätilasynnytystä edes harkita. Vauvan painoarvio oli 3300-3500 gr jo nyt.

Elämme jännittäviä aikoja :)

Swheatie 37+2

Vierailija
22/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä siis neuvolasta! Eilen mulla oli synnytystapa-arviointi, joka oli Katjan tavoin mullekin pettymys. Ihan tavallinen lääkärikäynti. sf-mitta otettiin ja vähän lääkäri kopeloi paikkoja sisältä. Siinä se. Joka tapauksessa innostuin kovasti siitä, että vauva on alkanut laskeutua. Viikkoja kuulemma menee vielä, jos ei itse vähän ässillä nopeuta (tiedätte kai 3 ässää: sauna, siivous ja seksi). Mulla kun noita suppareita on päivittäin, niin nlatäti kehoitti provosoimaan niitä. nyt ei enää supparin tullessa levätä, vaan annetaan suppareiden tulla ja kypsyttää paikkoja. Vielä vkl olin vähän paniikissa tulevasta elämänmuutoksesta ja synnytyksestä, mutta eilen tuli sellainen olo, että haluaisin päästä synnyttämään. Mennään tänään katsomaan turvakaukaloa, sitten onkin kaikkein tarpeellisimmat hankinnat tehty.

Nlatäti oli huolissaan siitä, että meidän vauva on ollut niin hiljainen. Käski puhua siitä NKL:lla, kun menen sinne pelkopolille. Taas kerran puhui siitä, että liikkeitä pitäisi tulla min 10/tunti eikä meillä ole tosiaan koskaan tullut niin paljon. Toivottavasti meidän vauveli on vaan vähän keskivertoa rauhallisempi.

Harmi Sweatie,ettei teidän käännösyritys onnistunut! Kerrohan sitten, minkälaista synnytystä suunnittelette. Mun kaveri synnytti vkl perätilassa olevan vauvan. Vauva painoi alle 3kg, ja niillä oli kuulemma ollut ihan ideaali-perätilasynnytys. kaikki oli mennyt hyvin.

Hauskaa torstaita kaikille!

t.Kanika ja Tilly rv 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moicca,

Sen verran pahoillani olin kaikesta huolimatta eilisen työjutuista, että illalla sitten supisteli. Huomaan, että mielialat vaikuttavat todella suuresti niihin, ainakin meikäläisellä. Eli tämä taktiikkani, etten ole suostunut ottamaan yhtään mistään stressiä tämän menneen syksyn kuluessa, on siis ollut juuri se oikea vauvan hyvinvoinnin kannalta.

Tänäaamuna sitten psyykkasin itseäni ihan toden teolla ja päätin etten suutu mistään, enkä pahoita mieltäni yhtään mistään täällä töissä. Ihan oikeasti ei kannata harmistua siitä, että mieskollega panttaa tietoa (ei mm. forwardoi mulle tiettyä slide-settiä, jonka onneksi olen jo saanut muuta kautta käsiini). Tähän asti olen ajatellut sen johtuvan ihan vain hänen ajattelemattomuudestaan tai kyvyttömyydestään kommunikointiin, mutta eilen alkoi tuntua, varsinkin kun kuvio on toistuva, että kyse on silkasta kiusanteosta. Yritä siinä sitten olla tehokas ja tehdä töitä. Monta kertaa nolottaa, kun en tiedä asioista, jotka istuvat yhden tyypin korvien välissä vain sermin takana!

Ei, kyllä alkaa tuntua siltä, että vuoden kuluttua mietin tarkkaan sitä mitä työkseni, ja missä, haluan tehdä. Olen ajatellut jääväni hoitovapaalle ainakin noin 6-8 kk:ksi vanhempainloman loputtua, joten keväällä 2007 voin ruveta etsimään kaikessa rauhassa uutta työpaikkaa.

Täällä Astronautti liikuskelee ainakin todella vilkkaasti. Tälläkin hetkellä työntää jalkojaan kylkiluitteni alle niin tehokkaasti, etten tiedä miten saisin istuttua riittävän suorana, jottei sattuisi, hehe. Huomenna onkin taas neuvola, joten kiva päästä kuulemaan taas pikkuisen sydämen jumputusta. Ihan jo odotan sitä innolla!

Tsemppiä vaan Swheatielle, toivottavasti pääsisit synnyttämään kuintenkin ihan alakautta. Ikävä ettette nyt pääsekään Haikaranpesään! Ja kiva että Kanikan vauveli on laskeutumassa!

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (31+6)

Vierailija
24/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihteeksi ihan puhki täällä töissä, mutta onneksi päivät on vähissä... Viikonloppuna (itsenäisyyspäivään asti) olin kotikaupungissa sukuloimassa ja tädin kanssa leivottiin kakkuja oikein urakalla, pari itselle jouluksi ja pari tuon tänne työpaikalle viimeisenä työpäivänä ensi torstaina.

Eilisessä nlassa kaikki oli hyvin, ei kertakaikkiaan mitään erikoista todettavissa, paitsi että masu on aika iso (sf 31 cm) :o) Vauveli on on aika ylhäällä (josta tuo sf-mittakin johtuu- ei niinkään vauvan koosta) ja ' irtonaisena' vielä (eihän mulla ole supparin supparia ollut sitten viikon 16 jolloin kerran mahan kiristyi kovaksi) eli eipä taida olla millään tavalla paikat pehmenneet. Tosin th puhui jo nyt, että jos vauva pysyy näin ylhäällä vielä myöhemminkin, ja jos synnytys sitten alkaa vesien menolla, niin matka sairaalaan on tehtävä makuulla kylkiasennossa (siis se napanuoran luiskahtamisen pelko siinä...).

Minäkin hankin sen Tracy Hoeggin kirjan ja aloittelin sitä eilen illalla, täytyy sanoa että aika järkeenkäyvältä tekstiltä tuntuu. Eilen kävin myös paikallisen imetystukiryhmän kokouksessa kun nämä topicit sattuivat sopivasti (eilen uudet imetyssuositukset ja tammikuun alussa vastasyntyneen imetys). Tosi mukavaa porukkaa siellä oli, eivät todellakaan tuntuneet miltään fanaatikoilta ja varmasti heiltä saa apua ja tietoa jos ongelmia tulee. Enimmäkseen se oli kuitenkin vapaata keskustelua ja kokemusten vaihtoa. Mukavaa tavata taas uusia ihmisiä ja varmaan vauvavaiheessakin kiva tavata siellä toisia äitejä.

Charlie on myös aika vilkas ja pitää huolta että hänet huomataan (tai ainakin äiti huomaa kun vatsanahka aaltoilee). Nimien keksiminen on jäissä, mitään uutta ei ole tullut mieleen, katsotaan jos joulun aikaan kummeilla olisi jotain ehdotuksia.

Olivera 32+4

Vierailija
25/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SnowApple: anteeksi myöhäinen vastaukseni! Pääsin vasta nyt koneelle. Toki pääset kyydissäni keskustasta Jumboon. Laitan sulle meiliä niin sovitaan tapaamispaikka.

RouvaSukkula: Itse tähän astisen elämäni töille ja uralle pyhittäneenä ihmetyttää, kuinka alas työmotivaatio voi mennä. Olen aina nauttinut töistäni. Aiemmin raskauden aikana ajattelin, että " minähän olen sinnillä loppuun asti töissä" ... Nyt olen ihan mielelläni sairaslomalla, eikä haittaa yhtään. Kävin kyllä kokeilemassa työntekoa välillä, ja jo muutaman tunnin istuskelu työtuolissa koneen ääressä saa aikaan sellaiset liitoskivut, etten pysty vuorokauteen kunnolla kävelemään. Samalla jumiutuu selkä.

Nyt muuten saa onnitella - minusta tuli 3. kertaa täti eilen! Meidän tulevan vauvelin serkkutyttö syntyi eilen iltapäivällä. :)

SnowApplelle, Turpo-Urpolle ja Suizalle: tapaamisiin huomenna!

Vierailija
26/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla Helsingin keskustassa ja olipa siellä tuulista ja siksi kylmää.

Swheatie: Tsemppiä sinulle huomiseksi, jolloin selviää, onko edessä alatiesynnytys vaiko sektio. Meillekin povataan isoa vauvaa.

Lene: Onnea tätiydestä! Upeaa, että serkuksille tulee noin pieni ikäero :)

Tulin juuri neuvolasta. Nyt vauva on hieman laskeutunut!! Olen odottanut tuota ja olen ihan innoissani :) Kaikki on kunnossa muuten, mutta verenpaine nousussa 132/84. Lähtöpaineeni olivat tosi alhaiset ja siksi terkkari käski minun levätä, tarkkailla oloani ja soittaa äitipolille, jos ilmenee kovaa päänsärkyä tai näköhäiriöitä. En tiedä, miten herkästi pitäisi häitäillä. Pissa on edelleenkin puhdas, turvotus hieman epävarmaa, hemoglobiini peräti 131. Vauvalla kaikki tuntuu kuitenkin ja onneksi olevan hyvin :) Se oli ensin päiväunilla, mutta terkkari herätti sen ja syke vaihteli taas välillä 150-168.

Toivon jo, että pian alkaisi tapahtua muutenkin ja äitipoli- tai neuvolakäynnin sijaan pääsisin jo ihan synnytysosastolle... Supistuksia tai muita viitteitä siihen ei kuitenkaan ole ilmennyt. Kuitenkin tämä viimeinen " virallinen" raskausviikko on aika jännää aikaa.

Hyvää vointia ja Sonjan, Suizan ja Lenen kanssa myös tapaamisiin huomenissa! Vaikka pitää levätä, voi Jumbossa käynti olla ihan virkistävä.

Katja rv 39+1

Vierailija
27/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään on nukuttanutkin niin makeasti pitkästä aikaa, eilen super-sikeät päikkärit ja yöunet nukuin (muutamaa lyhyttä ylhäälläoloa lukuunottamatta) puol kymmeneen asti! En muista koska olisin viimeks onnistunut saamaan unta noin pitkään yhtäjaksoisesti.

Huomenna pitää taas käväistä neuvolassa mittauttamassa verenpaineet. Normaalin rajoilla huitelee, mutta lähtötilanteesta on noussut aika reippaasti.

Mulla on sama juttu kuin Kanikalla, vauva on kyllä super!! rauhallinen. Välillä mietityttää onko kaikki ok, kun on ollut sellaisia päiviä että kaveri on ollut todella hissukseen. Mutta neuvolassa kyllä sydänäänet on aina ollu ok ja voimakkaat.

RouvaSukkulalle jaksamista, onneks sulla ei ole enää montaa viikkoa jäljellä. Tosin ne vähätkin viimeiset voi joskus tuntua piinaavan pitkiltä kun motivaaatio on kadonnut...

Tänään sain hyviä uutisia! Äiti saa sen palvelukotiasunnon, jota käytiin katsomassa. Muuttoajankohta on vielä auki, mutta jossain vaiheessa joulukuuta asunto kuitenkin vapautuu!

Huomenna siis Jumboon!

Suiza

P.S. Huuto.netin kautta sain tehtyä taas pari hyvää hankintaa. Hoitoalustan ja imetystyynyn ostin eilen.

Vierailija
28/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuossa oli joku päivä juttua sairaalakassista. Itse pakkasin sinne sekä imetysliivit että pestävät liivinsuojukset, jotka ovat olleetkin hyviä kotonakin. Ei tarvii ostaa kaupasta noita paperisia ja menevät samassa pyykissä vauvan vaatteiden kanssa. Ostin ensin yhden paketin jossa oli 3 paria ja sitten vielä toisen paketin. Paperiset on varmasti ohkaisempia mutta nää pestävät kyllä käytännöllisempiä.

Lisäksi pakkasin rintakumit, joilla sitten yritetiin hoitsun kanssa imettää vauvaa kun ei oikein aluksi onnistunut. En ole niitä oikeastaan käyttänyt, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin.

tuttia ei mukaan tarvita ja jos tarvitsee niin NKL:lla sen ainakin sai hoitajalta (katsoin vierestä kun naapurin vauva sai).

Itse en raahannut mitään syötävää mukanani. NKL:n synnytyssalissa sain ruokaa kun pyysin (olimme siellä illasta seuraavaan aamuun).

Ja 61 osastolla oli jääkaappi, josta sai milloin tahansa hakea pikkupurtavaa ja kahvilakin oli melkein vieressä (samassa kerroksessa) En tosin käynyt edes kahvilassa kun tuota välipalaa oli tarjolla ja vauvan kanssa sinne ei suositeltu mentäväksi (tartuntavaara).

Kirjoja enkä lehtiä ottanut mukaan. Luin siellä sitten hesarit ja muita vanhoja lehtiä (oltiin osastolla to-su) ja katselin telkkaria. Aika meni kuitenkin äkkiä kun meillä kävi vieraita muulloinkin kuin vierasaikoina (huoneeseen ei saa tulla kuin isät vierasaikojen ulkopuolella, mutta käytävällä sai olla muina aikoina).

Mies toi sitten nuo vauvan ja mun kotiutumisvaatteet sekä istuimen. Kauheasti oli kuitenkin kotiin tuomisia (mm. kukkia, lahjoja, sairaalaan tulovaatteet). sanoin mm. isälle ja siskolle että älkää tuoko lahjoja sairaalaan vaan sitten kotiin, juuri tuon takia.

Mulle oli ainakin yllättävää miten paljon tuota turvotusta ja ' läskiä' jäi jäljelle (paino nousi 20 kiloa, suklaan ja muun hyvän syönnin takia) että ei oikein mitkään vaatteet meinanneet aluksi mahtua. Suurimmat farkutkin menivät päälle vasta parin viikon päästä. Nytkin on vielä 7-8 kiloa lähtöpainoa enemmän.

Tentti meni ok. Siis luulen pääseväni läpi. Tyttö oli kiltisti kummitädin hoidossa 2,5 tuntia. Tammikuun lopulla olisi sitten kaksi tenttiä melkein peräkkäin. Katsotaan mihin saan silloin tytön hoitoon (kummitäti ehken amerikassa silloin).

j+beibi

Vierailija
29/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kanikalle ja Katjalle vauvan laskeutumisesta. Jännittävää! Täällä ei ole tietoakaan sellaisesta. Olen parina yönä herännyt siihen, että vauva on ihan poikittain. Ja tähän asti se on pysytellyt hienosti raivotarjonnassa! Käyköhän pienellä olo öisin tukalaksi kun yrittää etsiä parempaa asentoa..? Ainakin tila taitaa näillä viikoilla käydä vähiin. Liikkuu kyllä onneksi runsaasti, pari kertaa olen kokeillut liikelaskentaa jos on ollut hiljaisempaa, ja muutamassa minuutissa tulee 10 liikettä. Minä ottaisin heti yhteyttä äitiyspoliklinikalle, jos liikkeitä olisi noin vähän kuin Kanika sinulla. En halua pelotella, mutta varmuuden vuoksi. Tietysti jos mitään muutosta ei ole tapahtunut vaan vauva on aina ollut noin hiljainen, niin todennäköisesti se on vain rauhallinen tapaus. Mutta ei kai näiden asioiden kanssa voi olla liian tarkka.

Mitäs muuta... aina on niin paljon asioita mitä ei muista kommentoida. Toivottavasti J:llä meni tentti läpi. Olet kyllä aika tehomamma. Sairaalakassista: olen pakannut vauvan kotiutumisvaatteet, itselle shampoot, dödön ja hammasharjan sekä liivinsuojia ja kameran. Lähtöhetkellä pitää muistaa lisäksi ottaa käsilaukku, aamutossut, fööni ja meikkipussi. Imetysliivejä ei vielä ole, osaakohan sellaiset ostaa etukäteen. Kai se olisi ihan järkevää. En myöskään tiedä millaiset kotiutumisvaatteet pitäisi ottaa itselle.

RouvaSukkulalle jaksamista. Onneksi kohta saat kokonaan unohtaa työasiat! Mulla alkoi mammaloma tänään. Iski heti ihan kamala väsymys, en ole tehnyt oikein mitään koko päivänä, lepäillyt vain. Onneksi nyt saa tehdä juuri sitä mikä tuntuu parhaalta. Hirvittää vain kun on vielä isoja hankintoja tekemättä kuten vaunut. Nyt olen kyllä vähän aktivoitunut asian suhteen.

Hauskaa tapaamista Jumbossa siihen osallistuville! Tulen itsekin sattumalta Jumboon hiukan myöhemmin, joten älkää hämmästykö jos törmätään! Tapaamiseenne en taida valitettavasti ehtiä.

Frida rv 34+5

Vierailija
30/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Swheatielle tsemppiä! Onneksi ei ole yhtä oikeaa tapaa synnyttää, vaikka harmittaahan tuo varmaan kamalasti. Aiotko yrittää alatiesynnytystä jos lääkäri suosittelee sitä? Tai eihän tuohon välttämättä osaa vielä vastata....

Vierailija
31/45 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä meni sujuvasti kaupungilla pyöriessä ja nukuinkin sitten tuossa illalla pitkät päikkärit, ja piti vielä tulla lukaisemaan kuulumiset täältä palstoilta. Huomenna sitten tavataan Jumbossa puoliltapäivin, odotankin tapaamista jo kovin. Ja täytyy varmaan pärtsätä vähän joulu/vauvatarvikeostoksien puitteissa samalla kun siellä kuitenkin on.

Kiva kuulla Kanika ja Katja että vauvat ovat alkaneet laskeutua, oma asukki on viihtynyt jo jonkin aikaa tuolla " lähtökuopissa" mutta onneksi vielä ei mitään muita merkkejä maailmaan saapumisesta ole tullut. Huomenna riittääkin ohjelmaa kun ensin käyn aamulla neuvolassa, sitten tavataan Jumbossa ja illalla on vielä työpaikan pikkujoulut.

Mun mahassa myös välillä hiljaisempaa ja välillä vilkkaampaa, esim. tänään bussimatkojen aikana oli varsinaiset jumppatuokiot, samaten illansuussa kun makailin sohvalla päikkäreiden merkeissä. Ja nyt tietysti vaavilla on sen verran vähemmän tilaa että koko maha heiluu kun siellä innostutaan potkiskelemaan. Mutta mikään potkunyrkkeilijä ei meikäläisenkään asukki ole, niinkuin ei ole ollut missään vaiheessa. Mielestäni sen kyllä huomaa, jos vauva ei liiku samalla tavalla kuin ennen ja silloin ainakin itse käyn makuuasentoon ja laskeskelen liikkeitä ja herättelen vauvaa. Näin itseäni neuvolasta ohjeistettiin, oma vaavi tuntuu olevan enemmänkin illanvirkku ja päivällä saattaa mennä pidempäänkin siten että potkuja ja liikkeitä tulee harvakseltaan. Mutta totta kai jos huolettaa niin aina voi mennä neuvolaan ja pyytää että kuunnellaan sydänäänet.

Mutta taidan mennä kokeilemaan riittäisikö unta vielä yöksikin vai kostautuvatko noi päikkärit. Huomiseen!

Sonja

Vierailija
32/45 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsulivei,

Onpa tämä ollut aikamoinen viikko! Juuri kun oma potutukseni alkoi jo helpottaa, tuli lunta tupaa taas oiekin kunnolla!

Eli eilen tuli naapurin rouva kertomaan, että olimme jättäneet alumiiniset kottikärryt huolimattomasti nojaamaan oman asuntomme seinää vasten (asumme siis rivitalossa) sillä seurauksella, että kova tuulenpuuska oli yöllä heittänyt sen noin 2,5-3 metrin matkan heidän autonsa kylkeen. Nyt kyljessä kulkee noin 40 cm pitkä maalipinnan rikkonut lähes vaakasuora naarmo etu- ja takaoven yli. Noh, kerroimme selvittävämme kotivakuutustamme ja pyysimme heitä selvittämään omaa autovakuutustaan, josko saamme korvaukset menemään jonkin vakuutuksen piikkiin.

Haimme sitten kottikärryt varaston takaa, jonne ne olimme jo ehtineet kiikuttaa ja löysimme niiden etureunasta pienen täpän sinistä maalia. Kuvasimme sen, sekä naapurin auton kyljen, ja kirjoitimme asiasta muistion, jonka liitteeksi kaikki kuvat pistimme.

Myöhemmin illalla tuli sitten mies juttelemaan samaisesta tapahtumasta ja tilitti, että kyllä se on ihan pintanaarmu (vaikka siis maalipinta onkin rikkoutunut). Kerroin soittaneeni jo vakuutusyhtiön hätäpalveluun ja sieltä neuvottiin selvittämään ensisijaisesti auton oman vakuutuksen kautta korvausjuttua. Kysyin sitten isännältä, että onko heillä Kasko, johon hän että on ja maksetaanko me sitten ne menetetyt bonukset. Emme ottaneet asiaan mitään kantaa, vaan sanoimme, että selvitetään nyt ensin tämä tilanne ja vakuutukset ja katsotaan sitten miten käy.

Kun sitten mietiskelimme tapahtunutta, aloimme ihmetellä, että on se vaan ollut aikamoinen tuulenpuuska, joka on suhteellisen suojaisesta nurkkauksesta kiskaissut yli 5 kg painavat kottikärryt auton kylkeen siten, että siihen on tullut tuollainen vaakasuora pitkä naarmu (lommoa siis ei kyljestä löytynyt). Alkoi tuntua siltä, että jos kottikärryt ovatkin yöllä kaatuneet auton viereen, on naapurin emäntä lähtenyt peruuttamaan niitä huomaamatta ja ajanut kottikärryjen päälle siten, että tuollainen syvä naarmu on siihen tullut. Ja nyt meistä yritetään tehdä heidän vahinkonsa maksumiehiä!

Aika mielenkiintoista siis!

Soitin sitten tänään taas vakuutusyhtiöön ja sain ohjeistusta, että tämä voisi mennä vastuuvahingon piiriin. Yritin alustavasti jo tehdä vahinkoilmoitustakin netissä, mutten onnistunut puutteellisten tietojen takia lähettämään sitä. Lisäksi lueskelin, että vahinkoilmoituksen liitteenä tulisi olla mm. poliisin rikosilmoitus tai tutkintapöytäkirja. Niinpä päivitin muistion ja lähetin sen naapureille. Kysyin mailissani ovatko kotona huomenna, jotta voisimme kutsua poliisin paikalle tapausta katsomaan.

Eli tällaista! Tämä tapaushan totisesti parantaa naapurisopua! Olen kyllä valmis korvaamaan aiheuttamani vahingot, mutta valehtelua en siedä!

Pohjois-pääkaupunkiseudun jaoston tapaaminen taitaa olla jo ohitse. toivottavasti teillä oli hauskaa meidän töissä karvistelevienkin edestä! ;)

Kiitos muuten kaikille kannustavista sanoista! Olen päättänyt, etten enää aio stressata mistää näiden 2 viimeisen viikon aikana! Sitten onko edessä paaaljon näitä työprojekteja tärkeämpi projekti!!!

Kiva kuulla että Suizan äidin asiat alkavat selviytyä. Joskus näköjään tarvitaan aika rajukin ravistelu, jotta saadaan muutos aikaiseksi.

Ainiin, neuvolassakin kävimme tänään. Vaavi lepää kohdussani pää alaspäin ja potkii kylkiluihini, ihan kuten olen olettanutkin. Oli kovin uninen aamusella (tainnut tulla äitiinsä), mutta kerroin hänen jytistelevän oikein toden teolla iltapäivisin. Kaikki hänellä siis hyvin, mikä on kuitenkin se kaikkein tärkein asia näiden tämänviikkoisten tyhmien asioiden keskellä!

Kaikille oikein ihanaa pakkas-viikonloppua!

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (tasan 32)

Vierailija
33/45 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisen etäpäivän jälkeen on kiva lukea teidän viestejä. Rva Sukkula, ikävä tilanne kerrassaan. Toivottavasti välit naapureihin säilyy siedettävinä ja toivottavasti ne eivät siis huijanneet, se olisi tosi törkeää!

Muutenkin oli paljon kommentoitavaa, Kanikalle onnea laskeutumisesta (vaikka en vielä oikein tiedäkään mitä se tarkoittaa, ilmeisesti että lähtölaskenta synnytykseen alkaa?? Nyt olen raahannut kirjastosta tosi ison pinon vauvakirjoja, joten kyllä nämä loppupäänkin asiat tästä alkaa selkenemään), Lenelle tätiydestä, beibille ekasta (?) onnistuneesta erosta ja tentistä - ei siis eka onnistunut tentti :), Suizalle asioiden järjestymisestä...

Ja Fridalle vinkki hyvästä vaunukaupasta, me ostettiin nimittäin eilen vaunut, ihan ex tempore. Se kauppa on Manskulla, hieman Nordenskiöldinkadusta etelään, Manskun oikealla puolella pohjoiseen mentäessä. Se on joku maahantuoja, joka nyt jostain syystä myy kaikki vaununsa 250 euroon (paitsi nalle puh -kuosiset 280e). Samoin vaunukassit ja vaunun sadesuojat ym. olivat tosi halpoja, esim. vaunukassi 25e (80e kuulemma normaalisti, huh). Vaunut on joku Alaska/Hauck -merkkiset, joka ei sano mulle mitään, mutta hyviltä ja helppokäyttöisiltä vaikuttivat, me oltiin oikein tyytyväisiä. Sille myyjälle pitää vaan soittaa että se tulee paikalle, numero on kaupan ovessa. Ja kannattaa ehkä kysyä, miten paljon on jäljellä, alkoi olla varasto aika tyhjänä. Mukavaa kun äitiysloma vihdoin alkoi!

Muuten, myös sitten kun vauvoja on maailmassa, olisi tosi kiva tavata päiväkahveilla! Mun vauvalliset kaverit ovat muuttaneet poikkeuksetta niin kauas etteivät kovin mielellään raahaudu keskustaan treffeille, joten mä varmaan ainakin innokkaasti osallistun kaikille treffeille, ellei odotettavissa ole jotain jota en osaa ajatellakaan, kauhea masennus tai uupumus tai... Näen itseni kyllä reippaasti menossa rintarepussa olevan vauvan kanssa ties minne, mutta todellisuus saattaa sitten olla toinen. Mutta menoista vielä, kyllähän sitä varmaan löytää kaikenlaista kivaa, vauvauinteja ja muita tapaamisia, kunhan aktiivisesti katselee. Nyt vielä vähän epäilyttää, että miten estän mökkihöperyyden.

Mun mahassa ollaan aika aktiivisia, mutta sitten välillä on ihan hiljaisia päiviä, ja tälläkin viikolla ne ajoittuivat heti saunan jälkeen. Saunoin itsenäisyyspäivänä kahdessa eri saunassa, ja se oli varmaan liikaa, olin ihan naatti ja vauva oli hiljaa kokonaisen vuorokauden, vain tosi pientä kuplimista tuntui pari kertaa. Arvelin, että josko se olisi vetäytynyt kippuraan johonkin syvälle, tai oikeastaan kyllä kauhulla kuvittelin että se läähättää jossain ihan kuivuneena. Join kuin hevonen, mutta se ei tuntunut vaikuttavan. Nyt se on onneksi taas virkistynyt. Täytyy kyllä vähän varoa tuota saunomista. Nyt on ollut ihanaa, kun tuntee liikkeitä, eikä tarvi enää olla huolissaan! Mahakin on alkanut kasvaa, ja nipistely taitaa johtua kohdun kasvusta.

Swheatielle vielä tsemppiä, kerro lisää kuulumisia, ja Snowapplelle ripsakasti menevää viimeistä viikkoa. Onko välillä sellainen olo, ettet vielä haluaisikaan vauvan syntyvän, olen kuullut sellaistakin?

Hauskaa viikonloppua kaikille! Meillä suunnitelmissa jo kolmatta kertaa Potter, aiemmilla kerroilla typistynyt loppuunmyytyihin näytöksiin tai myöhästymiseen...

Jaipur 22+

Vierailija
34/45 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli tavata Jumbossa Lene, Turpo-Urpo ja Snowapple!!

Löysittekös mitään ostettavaa kierroksellanne??

Käväisin siis siellä Kättärillä, reilun parin tunnin keikka se oli.

Multa otettiin verikoe, pissanäyte, puolisen tuntia vauvelin sydänkäyrää, verenpaine mitattiin pariin otteeseen ja jälkimmäinen olikin vähän alempi kun olin tunnin verran makoillut sängyssä. Lääkäri ultrasi vielä vauvan (eivät näyttäneet mulle mitään... oli vain yks monitori). Vauveli on hyvinvoiva ja normaalikäyrillä kokonsa puolesta. Eli tällä hetkellä kaikki on vielä loistavasti. Nyt vaan pitää jatkaa tuota verenpaineen seurantaa, 2 krt/vko pitää käydä neuvolassa mittauttamassa. Levolla ja ruokavaliolla voi jonkun verran vaikuttaa, kehitystä ei pysty täysin ennustamaan mutta toivottavasti ei lähde nousuun!! Just miehenkin kans mietittiin ettei olis kiva viettää Joulua kättärillä...

Rouva-Sukkulalle! Tosi mälsä juttu tuo sotku naapureiden kanssa, vielä jos ovat kehitelleet tarinan, niin tosi törkeetä olis. Toivottavasti saatte selviteltyä. Mutta parempaa oloa viikonppuun sulle!

Olikohan vielä jotain kommentoitavaa... enpä muista nyt muuta joten,

rauhallista viikonpppua kaikille!!

Suiza 32+5

Vierailija
35/45 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut kova tuuli kun on kottikärrykin lentänyt! (Oliko se nyt RouvaSukkulan pihassa vai missä...?)

Ja muutenkin juttua on taas ollut paljon, ihanhan tässä lukiessa hengästyy! ;)

Onneksi Suiza äitisi saa sen asunnon, siitä se lähtee uusi parempi elämä käyntiin.

Onnea vaan teille joilla on jo viimeiset viikot käsillä ja vauvakin oli joillain laskeutunut, itse täällä kateellisena joudun vielä odottelemaan niiiiiiin kauan... Juuri nyt tuntuu se odottavan aika niin kamalan pitkältä kun joka paikkaa kolottaa ja särkee ja supistelee ja on kaikkea ei-niin-kivaa-raskauteen-liittyvää... Mutta kyllä täältä perästä tullaan!

Mielen piristykseksi kävin äitin kanssa kirpparikierroksella, kierrätyskeskukset koluttiin myös. MUkaan tarttui monta muosipussillista vauvanvaatteita muutamalla eurolla, flanellikangasta iiiiiiso pala sellaisilla " vauvakuvioilla" maksoi vain 20centtiä ja saan ommeltua siitä vaikka mitä. Löysin itsellenikin kivan äitiyspaidan ja vauvalle petivaatteita. Pesukone onkin nyt laulanut iloisesti ja putipuhtaita vauvanvaatteita olen unettomina öinä viikkaillut lipaston laatikoihin. :) Alkuviikosta tosiaan nukutti, ja nyt kolme viimeistä yötä on taas mennyt muutaman tunnin nukkumisella. Olen herännyt pirteänä klo 3.32, 4.19 ja 4.46 saamatta enää unta vaikka olen kokeillut mitä... Illalla uni on kuitenkin tullut vasta puolen yön jälkeen, kummallista. Onko tämä nyt sitten luonnon tapa valmistaa tulevaan valvomiseen vai mitä, mutta outoa kumminkin.

Trimmasin eilen koiraakin, tai siis aloitin sitä hommaa. Ekaa kertaa kun toista nypitään, niin se on aika hidasta puuhaa... Nyt on kuitenkin nyppimishommat saatu tehtyä, seuraavaksi pitäisi siirtyä koneella ajelu-osioon ja saksilla napsutteluun. Alkaa pikkuhiljaa karvakasan alta kuoriutua oikean suursnautserin piirteitäkin. Vaikka pentumainenhan tuo olemus vielä on, ruikulapuikula koko koira. ;) Ikääkin on tosin vasta 7kk joten eihän sitä voi vielä aikuisen lookia vaatiakaan.

Töissä meillä oli jo lasten joulujuhla, ihana kiva tunnelma oli ja hyvin meni. Nyt on rento olo sen suhteen, ei tarvitse enää stressata minkään takia. Seitsemän työpäivää ja sitten lomalle. Ihanaa. :)

Yhden hoitolapsen äiti haluaa sitten vauvan synnyttyä tuoda sille vaatetta ym tarpeellista, kun haluavat perheen voimin muistaa minua kun olen heidän tyttönsä hoitanut kymmenkuisesta tirpukasta asti. Se on ollut päikkärissä sellainen " minun tyttö" koko ajan, kotonaankin kertoo kuulemma miten kamalan paljon minua rakastaa... Ihan ikävä sitä tulee. Eihän sitä lahjasta voi kieltäytyäkään. ;) Toivat jo pari ihanaa pulleaa enkeliä yhtenä aamuna. Voi että... Pohjamudissa ollut työmotivaatiokin taas nousi tämän " positiivisen palautteen" myötä hieman ja mielikin piristyi kummasti. :)

Kotiin en ole joulua laitellut juurikaan. En ole oikein jaksanut. Jospa tänään kävisin vintiltä joululaatikon ja laittaisin kynttelikön ikkunalle ja joitain jouluisia juttuja esille. Onko teillä muilla miten jouluista jo kotona?

Taas tekisi mieli riisipuuroa... Olen tehnyt sitä nyt jo monta kattilallista ja silti sitä voisi syödä aina vaan. Ei kai tuo nyt kovin epäterveellistäkään ole jos himot kohdistuu vaan siihen. ;) Taidan laittaa puurokattilan tulelle ja herättää miehen sitten tunnin päästä syömään.

Rentouttavaa viikonloppua,

tutanna 24+5

Vierailija
36/45 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sujuivat siellä shopanneet? Löytyikö joululahjoja ja vaaveille kaikkea ihanaa???

Toivottavasti vakuutusasiat selviävät, kuulostaa kyllä aika erikoiselta tuo, että tuuli olisi heitellyt kottikärryjä noin. Toisaalta nyt on kyllä ollut kovaakin tuulta.

Sitten nämä ihan perästä olevat uutiset :) Eli vauva on edelleen perätilassa, ainoa joka asian on päältä kokeilemalla pystynyt tuntemaan tai siis epäilemään oli parjaamani neuvolalääkäri eli jotain plussaa hänellekin. Terveydenhoitaja, kaksi kätilöä, opiskelija ja lääkäri kätilöopistolla ovat päältä kokeillessa sanoneet, että on ihan oikein päin, mutta ultra näyttää sitten jo ihan muuta... Eli peppu on ihan junttaantunut tuonne alas ja tuntuu päältä ja sitten potkuthan tulevat ylös, kun jalat ovat korvissa... Luin muuten jostain artikkelista, että jos on kipua kylkiluiden alla, kuten minulla on ollut, niin kyseessä saattaa olla perätila, joku muu täällä muistaakseni on valitellut samaa, että sattuu kylkiluiden alle. Onneksi jäi kuitenkin tässä vaiheessa kiinni, olisi ollut kiva mennä Haikaranpesään altaaseen synnyttämään perätilassa olevaa vauvelia...

Niin, lantioarvion mukaan vauva mahtuu tulemaan alateitse ja nyt en tosiaan tiedä mitä tekisin. Lääkärit suosittelevat alatiesynnytystä aina 4000gr-4200gr asti (on nyt jo noin 3300-3500gr). Miten noihin painoarvioihin voi luottaa, kun joskus menevät ihan mäkeen? Pitäisi olla kristallipallo, jotta tietäisi mitä tekisi. Ensin ajattelin, että sektio ilman muuta, mutta nyt olen epävarma. Mitäs te tekisitte? Minulla on ensi perjantaina uusi aika Kättärille, jossa asiaa taas mietitään (uusi painoarvio jne), jos mitään sillä välin ei tapahdu. Tunnelmat ovat täällä välillä ihan paniikinomaiset. Toisaalta ajattelin, että antaisin lääkäreiden antaa päättää heidän asiantuntemuksellaan, mutta sitten taas toisaalta jne jne.....

Swheatie 37+5

Vierailija
37/45 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swheatie kysyit perätilavauvan synnyttämisestä. Itsekään en osaa ihan varmasti sanoa mitä tekisin, mutta jos rehellinen olen niin luultavasti ensimmäisen kohdalla valitsisin sektion. Mutta nykyäänhän perätilasynnytystä usein suositellaan koska alatiesynnytyson helpompi toipumisen ja riskien kannalta. Ei olisi helppo päättää...

Itseäni jännittää tiistainen lääkärineuvola jossa pitäisi selvitä meidän vauvan tarjonta. Hömppä kun on hikasta päätellen ruvennut öisin kääntymään perätilaan, näillä viikoilla....Tähän asti se on aina ollut raivotarjonnassa, niin ultrissa kuin terveydenhoitajan käsikopelolla. Hikkakin on tuntunut alavatsalla, paitsi viime päivinä. Tänään ei tosin ole ollut hikkaa. Jännittäväksi menee täälläkin.... Voi olla että vielä joudun oikeasti pohtimaan tuota synnytystapaa.

Rouva Sukkulalle jaksamista, aika rasittavalta kuullostaa. Toivottavasti asiat ratkeavat sopuisasti. Kaikkea sitä voikin sattua!

Jaipurille kiitos vaunukauppavinkistä, täytyy käydä tutkimassa jos ei rupea käytettyjä löytymään. Huomenna menemme katsomaan yksiä josko ne olisivat hyvät. Helpottaisi kun saisi tuon hankinnan tehtyä. Ensi viikolla pitänee tilata myös kestovaipat, onneksi se onnistuu netissä. En jaksaisi enää kamalasti shoppailla. On iskenyt hirveä väsymys, ja lievää pahoinvointia on myös. Varsinkin ruokailun jälkeen. Onko muilla ollut sellaista näin loppuvaiheessa, ennen vauvan laskeutumista? Vai voisiko tämä johtua siitä että vauva olisi perätilassa? Alkoi samaan aikaan kun epäilen sen kääntyneen. Oijoi.... kohta se ei enää mahdu kääntymään takaisin jos niin on. Voi murhe.

Tutanna kyseli joulun laittamisesta. Mulla on kovasti kynttilöitä, mutta joulukoristeet on aika minimissä. Pääsen joulutunnelmaan hyasintin, pipareiden, glögin ja mandariinien tuoksun avulla. No kuusen aion laittaa tänä vuonna, ja on mulla sellainen " joulupukki" (olkipukki) eteisessä. Ihanaa kun tuli vähän lunta! Tulisi vaan lisää.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Frida rv 35+1

Vierailija
38/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ihan ensimmäiseksi, ettei unohdu: Onnittelut Cindille! Ja jos joku muukin on nyyttinsä hakenut, niin hänelle myös onnea!

Pitkiin aikoihin en ole nettiin ehtinyt, mutta nyt päätin lukea tämän viimeisen viikon jutut ja laittaa teille vähän jutuntynkää.

Ekana omat kuulumiset.

Väsymystä on ollut ilmassa, onneksi kumminkin kausiluonteisesti. Piika nukkuu välillä ku mallivauva konsanaan, välillä koettelee meidän hermoja, mutta yleensä yö menee vähän samaan malliin kuin Beibi0905:lla että 23-24 aikaan nukahtaa yöunille parin tunnin kiivaan maitotankkauksen jälkeen eli tosi tiheää tisuttelua. Tankkauksen onnistumisesta riippuen herätään 3-5 tunnin unien jälkeen syömään ja sitten aamu meneenkin parin tunnin heräämisien tahtiin. Joskus siinä 14-15 lähdetään ulos ja siltä reissulta vauveli nukkuukin sitten yleensä viiteen- kuuteen ja on TOSI nälkäinen! Heti herättyää tarraa heti kiinni kun tuntee vähänkin ihoa, ei väliä mitä ihoa. Yhtenä päivänä tarras miestä leuasta eikä meinannu irrottaa milläään! Vaikka sillä on parransänki?!? Mies tuumas vaan, että onneksi sulla ei oo vielä hampaita suussa, muuten söisit multa nenän päästä :D

Eli arki on alkanut pikkuhiljaa hahmottua ja otteisiin tulla varmuutta. Mieskin on jo toista viikkoa töissä eli piti vain 2 viikkoa isyyslomaa. Isyysloma on kyllä upea juttu! Mies oli oikea kultakimpale! Olisinko kerran tai kaksi vaihtanut vaipat, mies hoiti kaiken muun. Eikä tarvinnu pyytää käymään kaupassa, ei laittamaan ruokaa tms. Aivan ihana, harmi ettei sillä jääny tuo vaihde päälle, nyt joutuu jo vähän kyselemään, että kävisitkös kaupassa. Vauvan se onneksi hoitaa edelleenkin pyytämättä kun töistä kotiutuu. Ja on muistanu helliä minuakin välissä!

Imetys sujuu jo ihan hyvin. Alussa oli tosi tuskaista kun mulla ehti tulla nänneihin kunnon avohaavat ennenkuin älysin ottaa rintakumit käyttöön. Tai siis ei ne rintakumit enää siinä vaiheessa poistaneet kipua tai parantaneet nännejä, mutta helpottivat imetystä. Kunnon kaalikuuri pelasti sitten meidän vauvan ennenaikaiselta pullomaidolta. Eli vinkkinä, jos jollekin käy yhtä huonosti ¿ toivottavasti ei- että jääkaappikylmää, raakaa kaalta rintsikoihin 3 tunniksi niin johan alkaa paranemaan. Kaulimella vaan kaalen lehden rakenne rikki ja rintsikoiden sisään. Mie en käyttäny ku päivän ja jo imettelin ilman rintakumia.

Pikkusen pakkas hymyilyttämään Jaipurin teksti että viilettää vauva rintarepussa... niin miekin suunnittelin, mutta eipä tehny yhtään mieli lähteä kotoa tuoreen vauvan kans! Nytkin vielä pelottaa lähteä mihinkään kauemmas kaksistaan vauvan kans. Siis esim. jouluostoksille en missään nimessä! Anopin tai apen luo saatan mennä mutta en julkisiin tiloihin. Jännittää, että pystyykö rentoutumaan imettämään tai mitä jos vauva saa kunnon raivarit eikä sitä saa enää rauhoittumaan... mutta tällainen siis meikäläinen.

Sitten muutama kommentti viikon juttusistanne.

Sairaalakassi

Beibi0905:n luetteloon ei ole paljon lisättävää, mutta ottakaa mukaan Lansinoh rintarasva. Se auttaa alussa kun nännit meinaa olla ihan ruvella yllättävästä imuttelusta. Se on puhdasta lanoliinia eikä tarvi huuhtoa pois ennen imetystä. Saa apteekista. Ja ne rintakumet ottasin kans...

Mulla ei ollu itelle toisia vaatteita (alusvaatteet tietty) mutta ihan niillä kuteilla kotiuduin kuin meninki sairaalaan. Ja hyvä niin, mahaa oli kumminkin vielä aika reilusti jäljellä ja ahteri arkana, joten kovin tiukkoja vaatteita ei kannata ottaa mukaan.

Vauvan kotiutumisvaatteet laitoin turvakaukaloon valmiiksi ja mies kävi ne sitten kotiutumispäivänä kotoa hakemassa ja vei samalla lahjuksia vähemmäksi.

Pillimehua! Sitä on helppo imuttaa makuuasennossakin sekä synnytyssalissa että myöhemmin omassa huoneessa samalla ku imettää. Kauheasti syömistä ei kannata ottaa, mie en saanu syödä mitään kun peräruiske annettiin melkein heti kun menin sairaalaan ja sitten oltiinkin jo niin pitkällä että syöminen kiellettiin. Vuodeosastolla sitten tulee ruoka 2 x päivässä + aamu- ja iltapalat & päiväkahvi (ainakin Kättärillä). Ei ehtiny tulla nälkä!

Lukemista ei ¿tarvi¿. Mulla ainakin meni kaikki aika vauvaa ihmetellessä, imettäessä tai yrittäessä nukkua ¿ niin ja ne sukulaisvierailut.

Frida mietti imetysliivien ostoa etukäteen niin voi ne ostaa valmiiksi ku sovitat ja otat pari kuppia liian isot. Sairaalassa en käyttäny liivejä. Oli nännit niin arat että pelkkä ajatuskin sai kylmät väreet ja toisaalta, vierihoito oli helppoa ku avas vaan pari nappia.

SnowApple + muut la:n lähellä: jännät ajat, mutta yrittäkää levätä! Ja ne ässät ei sitten auta, mutta varsinkin sitä viimeistä kannattaa harrastaa koska synnytyksen jälkeen voi mennä kotvanen ennenkuin haluttaa... ;)

Ja nauttikaa nyt siellä mammalomalla siitä tekemisen puutteesta ;) Olenkin tässä naureskellu miehelle että ennen synnytystä kyttäsin tätäkin palstaa melkein reaaliajassa ja olin tuskastunu kun ei ollu mitään tekemistä. Nyt aika vilahtaa niin nopeasti että tuntuu että on yö kokoajan ja etten tee muuta ku syötän!

Viikonpäivät menee niin nopsaan, että kerran on pitäny jo kattoa teksti-tv:stä mikä päivä on.

Jaha, viestistä näyttää tulevan megapitkä, mutta silläkin uhalla vielä yksi aihe. Nimittäin muutama vinkki, joita olen tässä 4 viikon aikana huomannu ja joista voi olla teille iloa vauva-arjen alkumetreillä.

Nepparilla varustetut kietaisubodyt ovat parhaita! Kietaisubodya ei tarvi alkaa vetämään pään yli ja nepparit saa mieskin kiinni. Ainakin minun ukkelilla meni hermo yrittäessä ujuttaa bodya pään yli ja narullisen kietaisubodyn narujen solmimiseen enkä yhtään ihmettele, onhan niillä aika isot kädet... Enkä itsekkään ihan heti halunnu alkaa pukemaan mitään pään yli, tuntu jotenkin että vauvalla varmaan taittuu niskat tai jotain...

Pienet hihalliset, jalkaterälliset teddypuvut jotka aukeavat toiseen lahkeeseen saakka on oivalliset päivävaatteet. Ja ainakin meidän pirpanalle 50 senttiset ovat olleet hyvät, ehkä aavistuksen liian isoja alussa, mutta ei hän ihan niihin katoa. Mutta se Elloksen starttipaketti, jonka vaatteet oli 52 senttisiä, oli alussa liian suuria ja unohtuivat laatikon pohjalle eli taitavat jäädä käyttämättömiksi.

Vaatteista vielä sen verran, että jos alatte käyttää yövaatteita erikseen, niin vetoketjullinen kokopuku on huono valinta, jos vauva kakkaa yöllä. Meillä oli sellainen käytössä ja tottakai piitsu kakki just sinä yönä. Noh, rintaruokitun vauvan kakka ei kuulemma polta peppua eikä siten ole ihan pakko pestä keskellä yötä pois, mutta kuka sitä raaskii pitää pientä paska housuissa koko yötä?! Eli pesulle ja vetoketjullinen pukuhan ei pysy päällä kun se vetoketju aukeaa vain ylhäältä alas. Siinä tulee vauvelille herkästi kylmä ja virkistyy...

Vauvathan on tietty kaikki omanlaisiaan, mutta meidän pirpanalle Pampersin vauvavaipat oli liian isoja, pissat valuu ulos, samoin kakat, kun vauva nukkuu kyljellään. Libero Newborn vaipat ovat olleet parhaat, pysyy tuotokset sisällä.

Muovitettua froteeta ja vauvalle omia pieniä pyyhkeitä. Tuota pyyhepyykkiä tuntuu tulevan... ja olipa iskällä aamutakkikin kakassa tässä eräänä aamuna =D

Vanhat, käytössä pehmentyneet astiapyyhkeet on hyviä (saa ostaa itelle uusia ;))

Apteekista: Septidiniä ¿ navan puhdistukseen (ei kirvele), äidille paljon Panadolia. Ja viimeisenä vinkkinä puhdistusliina-idea. Nessuista saa hyviä puhdistusliinoja kun leikkaa 4 osaan ja irrottaa kerrokset. Ei nukkaa, ja yhdestä nenäliinasta saa monta sopivan kokoista ja paksuista puhdistuslappua esim. pikaiseen kasvojen pesuun ja kaulapoimujen pyyhintään.

Mutta nyt, apua! Kello on jo 02 ja piika herää taatusti heti syömään kun olen saanut unenpäästä kiinni. Noh, nukutaan sitten kunnon päikkärit huomenna - silläaikaa ku mies on vaunujen kans ulkona.

Mutta nauttikaa maha-ajastanne, nukkukaa varastoon ja tehkää jouluvalmistelut jo nyt sillä sitten kun vauva tulee taloon niin se vie teiltä kaiken ajan :)

Ja eiköhän me jo seuraavaan tapaamiseen tulla näytille ¿ siellä on silloin jo monella muullakin nyytti mukana!

Mukavaa joulunodotusta ja Joulua jos en ennen sitä ehdi käydä kirjoittelemassa!

Terkuin,

Toukkis ja Papu 4 viikkoa! Huh, niin se aika rientää... :}

Vierailija
39/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tytöllä meni yörytmi nyt sekaisin. Oltiin koko päivä autolla liikkellä eli tyttö nukkui melkein koko ajan ja meni nukkumaankin vasta 01.30, herättiin 3:30 ja stänä aitten herättiin uudelleen syömään 5.10 ja samalla piristyttiin niin että vieläkin ' pelataan' tuossa lattiaalla. Puoli tuntia olin hereillä ja istin sängyssä kunnes totesin että sama herätä. Puuro siis syöty ja pesukone pyörimässä pyykkiä.

alkaa jo kuulostaa toi tytön huutaminen siltä että kohta tulee kunnon parku.

sunnuntaita!

j+beibi

Vierailija
40/45 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Frida, kysyit pahoinvoinnista, minulla on nyt kuukauden verran ollut lievää pahoinvointia, jonka johdosta epäiltiin raskausmyrkytystä, mutta kaikki arvot ovat ok eli mene ja tiedä johtuuko sitten perätilasta vai ei. Mulla hikka on tuntunut koko ajan alavatsalla, jonka johdosta en perätilaa osannut edes epäillä. Nyt tuntuu potkuja sekä ylä- että alavatsalla, olisikohan niin, että jalat(jotka ovat korvissa) tuntuvat ylävatsalla ja nyrkit tuntuvat alavatsalla. Vaikea sanoa. Perjantaina menen tosiaan uudestaan kätilöopistolle ja siellä arvioidaan taas uudestaan.

Toivottavasti vaavi nyt tajuaisi vielä kääntyä, tosin oli niin junttaantunut tuonne alas ja viikkojakin on huomenna 38 että ei taida olla kauheasti toivoa. Nyt alan olla jo hieman rauhallisempi asian suhteen, olen miettinyt, että jos synnytys käynnistyisi nyt, niin sitten ehkä alateitse, mutta sitten jos vaavi tuolla massussa viihtyy niin kauan, että alkaa olla sen neljä kiloa, niin eiköhän sektio siinä vaiheessa ala olla jo se parempi vaihtoehto, mutta kova pohdinta täällä on edelleen menossa...

Ihana oli kuulla vauvakuulumisia Pitskusta, kyllähän sitä kieltämättä odottaa jo, että pääsisi " ulkoistamaan tämän prosessin" :)

Swheatie