+30 ESIKOT ~ viikkoon 49
Otan nyt pikaisen varaslähdön ja aloitan jo seuraavan viikon pinoa...
:-)
Ensimmäiseksi kiitos paljon kaikille kannustavista sanoista, parempaan päin ollaan menossa. Kerron huomenna lisää...
Omaan napaan; nilkkojen kestoturvotus taisi tulla jäädäkseen... ei ole laskenut. Muuten kaikki arvot ok, välillä verenpaineet meinaa nousta mutta varmaan viime viikkojen hässäkälläkin vaikutusta asiaan. Perjantaina olinkin totaalisen veto pois ja nukuin suurimman osan päivästä ja lauantainakin vielä tosi pitkät yöunet. Nyt on taas paljon parempi olotila. Pitää huomenna käväistä vielä neuvolassa tsekkaamassa mm. nuo paineet.
Urpo-Turpo, Snowapple ja Lene mites olis Jumbo-tapaaminen tällä viikolla? Esim. keskiviikko tai torstai?
Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa !
Suiza (32 tasan)
Kommentit (45)
Huomenia,
Nyt on toisaalta hyvä mieli: Päiväkummussa ainakin sataa hiljakseen lunta - tosin sellaisia mannaryynin kokoisia lumijyväsiä, mutta parempi näinkin kuin ei lunta ollenkaan! Lisäksi yksi tuttavani oli saanut viime viikolla poikavauvan vaikean raskauden jälkeen. Sen sijaan itseäni vaivaa alkava flunssa: Kurkku on kipeänä, otsalohkoa jomottaa ja palelee. Toivottavasti flunssa menee levolla ohi muutamassa päivässä. Olisi aika hurjaa synnyttää kuumeisena!
Synnytys siis pyörii mielessäni nyt, kun laskettuun aikaankin on enää reilu viikko. Kävin perjantaina neuvolassa ja terkkari tuumaili edelleenkin, että vauvalla tosiaan on kokoa... Jos raskauteni menee yliaikaiseksi, joutunen synnytystapa-arvioon. En itse ole kauhean iso eikä raskaus ole lisännyt omia kilojani ollenkaan (painoa on tullut kaikkiaan 7,5 kiloa, josta siis 3,5-4 kg menee vauvalle ja loput melkein sitten lapsiveteen ja istukkaan). Lisäksi vauva viihtyy edelleenkin ylhäällä eikä muitakaan lähestyvän synnytyksen merkkejä ole ilmassa. Toisaalta oma oloni on flunssaa lukuunottamatta edelleen helppo ja vauvalla kaikki hyvin. Olen siis ihan tyytyväinen, vaikka toisaalta toivon, että vauva syntyisi vaikka jo tällä viikolla!
Suiza, Sonja ja Lene: Olisi mukava treffata Jumbossa. Minulla vaan keskiviikko ja torstai ovat aika lailla aikataulutettuja päiviä. Keskiviikkona olen menossa keskustaan lounastamaan jouluvauvaa odottavan kaverini kanssa (tosin jos hän onkin jo synnärillä, joudan Jumboon oikein hyvin!) ja illalla meille on tulossa tuttavia jouluglögille. Torstaina taas näen opiskeluaikaista kaveriani, jolla on työhaastattelu Helsingissä. Perjantaina iltapäivällä sopisi hyvin! Ja ensi viikollakin, jos vauvaa ei ala laskettuna aikana kuulumaan. Minun puolestani voisimme nähdä myös meillä, miltä se tuntuisi?
Nyt taidan mennä alakertaan kuuntelemaan joulumusiikkia ja lepäämään. Hyvää vointia itse kullekin :)
Katja ja iso mahavauva rv 38+5
Me olemme pakanneet sairaalakassin melkein valmiiksi ja aika paljon olemme saaneet sinne tavaraa mahtumaan. Pakkasimme ainakin:
- Kotiutumisvaatteet minulle ja vaihtovaatteet miehelleni (Haikaranpesään ja perhehuoneeseen pääsyn toivossa!)
- Vaatteet vauvalle: 50 ja 56-senttiset bodyt ja potkarit, villa-asun ja toppahaalarin (talvi kun on) sekä kypärämyssyn
- Kosmetiikkaa (ihorasvat, shampoota, hammasharjat & tahna, huulirasvaa ja hiuslenkkejä)
- suklaata ja appelsiinimehua minulle :)
- kameran
Vielä pitää muistaa ottaa mukaan äitiyskortti, rahaa, kännykkä ja laturi. Lukemisen ottamista mietin myös.
:)
Taisi selvitä syy meidän vauvan hiljaiseloon; vauva on tainnut kärsiä nestevajauksesta. Tai ainakin meikäläinen on siitä kärsinyt. Mies huomasi loppuviikosta, että mä olen aika kuivunut. HEti kun aloin juomaan enemmän, alkoi vauvakin liikkua enemmän. huh huh. huomenna mulla on synnytystapa-arviointi neuvolassa, puhun vielä siellä tästä. Mulla on jo sen verran kookas kohtu, ettei vatsalaukkuun paljoa mahdu. Siksi syön ja juon kuin lintunen. pitää oikein pakottaa itsensä syömään ja juomaan. Painokaan mulla ei ole enää noussut. No, raskausaikana on tullut jo 13 kiloa, joten ehkä painonkin on hyvä tasaantua.
Lupasin palata tutti-asiaaan. Ei meidän synnytysvalmennuksessa ollutkaan hammaslääkäri-osiossa vauvoista vaan aikuisten hammashoidosta. Siellä sitten, taas kerran, kuultiin, että hampaita pitää harjata 2min/kerta ja xylitol-purkka on hyvästä. Olipas tosi huono kerta. Meillä ei muutenkaan ollut mikään kauhean hyvä valmennus. Eka kerta oli synnytyksestä, mutta toisella kerralla oli pappi puhumassa parisuhteen hoidosta ja kolmannella kerralla hammaslääkäri puhumassa aikuisten hammashoidosta. Vähän huono anti mun mielestä.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! Palaan linjoille keskiviikkona neuvolan jälkeen. Jännä kuulla, oiskohan vauva jo kiinnittynyt.
Mäkin alan jokatapauksessa nyt miettimään, mitä sitä pakkaisi sairaalakassiin mukaan. Samanlaisia juttuja olen miettinyt kuin Katja.
t. Kanika rv36+2
Ihana kun sai aamulla nukkua pitkään ja käydä sitten pitkä metsälenkki potkurilla koirien kanssa:) Pakkasta on kymmenisen astetta. Ainoa ikävä puoli on että kurkkuni on kipeä. Olen juonutkin kuumaa glögiä paljon.
Nyt unohdin jo muut aiheet. Kävin viikonloppuna jouluostoksilla, sain ostettua kummilapsille lahjat. Enään miehelle pitäisi jotain keksiä. Hankala kun ei kuulemma tarvi mitään ja ainoa lahja kasvaa vatsassani. Äitiyshousuja yritin etsiä mutta ei ollut sopivia kokoja ja joissain oli liian pitkät lahkeet tällaiselle tumpille ja lisäksi moni malli oli niitä joissa itse housu jäi vatsan alle ja resori tuli vatsan päälle. Minusta hieman hankala malli.
t. Nasu ja Touko 16+1
Elikkäs mulle ainakin sopii tuo perjantai myöskin, joskus puoliltapäivin esimerkiksi. Mulla on perjantaina auto käytössä eli voisin poimia teitä muita sitten kyytiin - mutta laittakaa Suiza ja Lene vielä viestiä passaako perjantai teille.
Sonja
Hienoa Kanika että vauva liikkuu taas kunnolla ja syy selvisi! Pitääpä muistaa juoda paljon. Oikeastaan kyllä juonkin aivan kauheasti, kokoajan janottaa. Ruokaa ei sen sijaan jostan syystä ole tehnyt mieli pariin viikkoon. Syön kyllä hyvin, mutta esim. lounastunnilla ei tee oikeastaan mieli lähteä mihinkään, istua kökötän vaan huoneessani nuukahtamispisteseen saakka. Ei kauhean fiksua. Olen kyllä syönyt kaikea mitä tekee mieli, ja ottanut oikein kirjaimellisesti sen, että jos äiti saa suklaasta mielihyvähormonia niin vauvakin. Viime kesä oli niin ankea ruokavalion kannalta, kun todettiin keliakia enkä aluksi uskaltanut syödä mitään, kun Itävallassa kukaan ei tiennyt mitä koko sana tarkoittaa, enkä minäkään paljon paremmin. Mutta nyt taas uskaltaa popsia hyvillä mielin, kun tietää paremmin mitä voi syödä.
Omassa mahassa on ollut oikein virkeä pikkutyyppi, on liikkunut tosi paljon koko viikonlopun, mikä on tosi ihanaa! Ilmeisesti on saanut sen verran lihaa luiden ympärille että pienetkin potkut tuntuvat jo. Neuvolantäti sanoi, että äiti pystyy liikkeiden perusteella aika hyvin ennustamaan, tuleeko vauvasta eloisa ja temperamenttinen, jatkaa kuulemma samalla lailla sitten mahan ulkopuolella. Osaatteko te sanoa minkälainen teille on tulossa? Itse en vielä. Meillä tämän viikonlopun riemastus on ollut, kun olen nähnyt potkut ulospäin, ja on aivan ihanaa rauhassa maata ja katsella niitä ja jutella vauvalle.
Frida, kävin suosittelemassasi MissyMomissa ja löysin sieltä kivat samettihousut. Nasumasu, ne ovat just sellaiset, että resori vaan tulee mahan päälle, ja tosi mukavat!
Kävin myös kirjastossa ja raahasin hirmuisen pinon romaaneja ja vauvakirjoja, nyt luen mm. sitä Tyttökavereiden opas odottajalle/Vicky Iovine. Hauskalta tuntuu. Siltä näytti olevan oppaat myös vauvan ja leikki-ikäisen vanhemmille.
Snowapple, uskon että ajatukset on jo kokonaan synnytyksessä! Kärsivällisyyttä, niin ne päivät hujahtaa.
Leppoisaa itsenäisyyspäivää kaikille! Jaipur 22+0
ps. Helpotus, mä söin pari viikkoa sitten antibiootteja Streptokokki Viridansiin, ja nyt se oli lähtenyt , näyte oli puhdas.
Heippa,
Jotenkin on vähän perjantai-fiilikset tänään täällä töissä, kun huomenna on vapaata. Ei millään jaksaisi motivoitua tekemään mitään, vielä vähemmän aloittamaan yhtään mitään, kun sen saa pistää syrjään päivän päätteeksi.
Aloin heti juomaan lisää vettä, kun luin Kanikan viestin. Mitäpä jos Astronautinkin viime päivien rauhallisuus johtuu siitä, etten ole juonut tarpeeksi. Tosin silloin kun se jumppa alkaa, tunnen liikkeitä kyllä ihan reilusti ja paljon. Eilenkin nukuin päivänokoset ja laskeskelin ennen nukahtamista noin 10-15 minuutin kuluessa ainakin 9 muksausta, joten ei pitäisi olla mitään hätää.
Mies on flunssassa, mutta niin vaan piti tänäänkin töihin lähteä kun tuli ulkomaalaisia vieraita. Nyt viluttaa itseänikin, toivottavasti ei flunssa ole tarttunut.
Olimme lauantaina Vanhassa Satamassa Naisten Joulumessuilla. Kaikkea ihanaa sieltä löytyi. Joulukoristeita jos jonnimmoisia ja mm. barbeille upeita Tuulen viemää -pukuja ja nukenvaatteita. Itse ajattelin, etten viitsisi tuhlata aikaani nukenvaatteisiin, kun mieluummin tekisin vaaville vaatetta, heh.
Se neuletakki kummipojallekin on viimeistelyä vaille valmis. Sitten aloitan vihdoinkin Astronautille neulomaan talvisen setin.
Mies jatkoi remonttiaan alakerrassa ja nyt on kaadettu seinä. Lava pihamaalta pitäisi hävitä tämän päivän kuluessa. Mies päätti sitten laajentaa remontin saunaankin ja repi löylystä vanhat paneelit pois.
Ihanaa Itsenäisyyspäivää kaikille!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (31+3)
Tänään on sitten vuotanut monta kertaa verta nenästä ihan kunnolla. KOSKAAN aiemmin ei ole verta nenästä tullut, outo homma tämän päiväinen...
Kävin Kelalla viemässä paperit, sanoivat että parin viikon päästä käsitellään vasta. Ja pakkaus tulee kuulemma parin viikon päästä päätöksestä. Eli en sitten joulupakettia taida saadakaan, mennee tammikuulle. Samapa tuo, tulee kun tulee.
Nyt nukuttaa eikä järki luista, taidan ottaa päikkärit.
susanna 24+0
Turpo-Urpo, Snowapple ja Lene perjantai passaa kyllä myös mullekin mikäli se olis parempi päivä treffata. Ilmoitelkaa vaan tarkemmin aika ja paikka...
Pikaista paranemista Snowapple, sulla on muutenkin jo aika jännät lähtölaskenta-ajat käsillä ilman flunssaakin.
Tuo neste-tankkaus oli hyvä huomio, pitää itsekin alkaa lipittämään vettä useammin. Vauveli kyllä liikuskelee mutta aika rauhalliselta kaverilta vaikuttaa kun vertaan monen muun juttuihin. Ei ole kertaakaan pitänyt sellaista megajumppausta kuin mistä muutamat täällä ovat maininneet.
Tänään kävin tosiaan äidin kanssa katsomassa yhtä yksityistä palvelukotia ja vastaava hoitaja myös haastatteli äidin ja esitteli joulukuussa vapautuvan asunnon. Nyt on melkoisen varmaa, että äiti tulee saamaan tämän asuntopaikan!! Todellinen onnenpotku jos saadaan asia näin nopeasti ratkaistua!! :-)) Moniin paikkoihin saattaa olla ½- 1 vuoden jonot. Sitten pääsisi äitikin asettumaan ja elämään rauhallista ja turvattua normaalia! elämää...
Isä puolestaan soittelee veljilleni, näiden vaimoille, minulle, jopa mun miehelle (ovat kerran tavanneet joitain vuosia sitten) ja yrittää myös yhtenään äidin puhelimeen mutta hän ei vastaa enää ollenkaan. Itsekään en ole ollut moniin vuosiin kunnolla tekemisissä isän kanssa. Mutta nyt hän tosiaan esittää tosi surkeaa ja on aivan ymmällään miten tilanne on tällainen. Välillä yrittää esittää asiaa niin, että hän voisi auttaa äitiä tämän sydänongelmissa kun on `perillä´ tilanteesta... joopajoo!!?!! Sitten välillä uhkailee itsensä tappamisella. Sairas persoona yksinkertaisesti. Hänellekin on tosiaan annettu yhteystiedot paikkoihin, joista voi alkaa hakea apua omaan asumistilanteeseen.
RouvaSukkula(ko) taisi kirjoittaa miehensä isän tilanteesta. Ymmärrän hyvin ettei ole mielenkiintoa tavata sellaista henkilöä, jonka kanssa ei koskaan ole edes normaalia kunnon vanhempi-lapsisuhdetta ollutkaan. Itselläni vastaava tunne nykyisin. Valitettavaa mutta totta!
Omaan napaan vielä, kävin aamulla neuvolassa ja verenpaine on nyt vähän koholla. Keskiviikko aamuna pitää taas poiketa. Nyt pitää kuulostella tarkkaan omaa vointia jos alkaa tulla muita oireita (päänsärkyä, näköoireita etc.) niin pitää herkästi lähteä Kättärille käymään. Nyt ei kyllä ole mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia jotka viittaisivatkaan raskausmyrkytyksen alkamiseen... tosin terkkarikin arveli että tämä voi johtua vähistä unista.Näytteetkin (pissa) ovat aina olleet puhtaat. Mutta mn pitkäaikaisprobleema eli nuo kädet taas vihoittelee. 3-4- tuntia pystyn nukkumaan ja sitten herään kun ainakin toinen käsi on kuin tulessa eikä sen jälkeen usempaan tuntiin asetu, mikään nukkuma-asento ei ole hyvä vaan aina kun yritän asettua makuulle niin polttelu alkaa pian uudestaan. Menen torstaina käymään fysiatrilla jos sais jotain apua tähän tilanteeseen (" järki lähtee jos ei saa nukuttua" ). Lokakuussa olis tosiaan ollu leikkaus mutta sitä jouduttiin siirtämään raskauden takia. Nyt pelottaa tuo vaavin kanssa pärjääminen jos kädet on vielä synnytyksenkin jälkeen huonossa kunnossa. No toivon että jotain apua saan, mietin myös akupunktiota josta aion ottaa selvää, jospa sillä saisi rauhoitettua tilannetta...
Nyt mies huhuilee iltakävelylle :-)) Pitää lähteä käymään happihyppelyllä...
Mukavaa alkanutta viikkoa hyvää itsenäisyyspäivää myös kaikille!
Suiza 32+2
..ovat joskus tosiaan v...mäisiä. Itse en ole ollut missään tekemisissä äidin puolen sukulaisten kanssa äidin kuoleman jälkeen. Käyttäytyivät siihen malliin että meni kyllä kunnioitus niitä kohtaan.
Lisäksi viime syksynä kuoli eno, jonka jäämistöstä taistelevat ilmeisesti oikeudessa asti. Enolla ei siis ollut perhettä. Ovat antaneet tappouhkauksiakin toisilleen. Eno ei olisi saanut luovuttaa heidän mielestään omistamaansa kotipaikkaa toiselle veljelle ja kuitenkin jos saisivat sen omiin nimiinsä niin myisivät sen heti. Eno teki töitä niskalimassa koko elämänsä ja lunasti sisarukset ulos kertaalleen, joten eiköhän hänellä ollut oikeus päättää kelle omaisuutensa jättää. Että tälläisiä sukulaisia on meikäläisellä.
Viime yönä tytteli nukahtikin jo 23 ja nukkui 4,5 tuntia ja sen jälkeen 2 tunnin pätkiä. Pitäisi saada nukahtamaan vielä vähän aiemmin, mutta katsotaan miten onnistuu. Tytteli vääntikin kunnon kakat illalla. Tuli niin paljon että oli vaatteet ja koko tyttö kakassa poskia myöten. Tuo kakka kun on sitä kuulua sinappia joka leviää kaikkialle. Onneksi oli mies kotona niin saatiin pestyä ja kylvetettyä tyttö puhtaaksi ja panin koneen heti pyörimään likapyykkiä. Meillä ei kakata joka päivä vaan tyttö on pitänyt jopa 6 päivän taukoja ja nytkin taukoa oli 4 päivää ja sitten kakkaa onkin. Tälläistä se on vauva arki.
Apua! keskiviikkona on tentti enkä oo vielä lukenu yhtään. Mies lupasi huomenna katsoa tyttöä mutta menee tänään pikkujouluihin joten saa nähdä tuleeko lukemisesta mitään jos mies nukkuu pitkälle päivään. Pääasia olisi että pääsisi läpi, numerosta viis.
jaana+beibi
Suiza, Snowapple ja Turpo-Urpo: mullekin käy hyvin tuo perjantaitapaaminen. Onko Suiza töissä vielä vai tavataanko päivällä? Sain itse saikkua tänään äitiysloman alkuun asti selkä- ja liitoskipujen takia. Joudun perjantaina käymään aamusta kaupungilla, ja esim. paluumatkalla puoliltapäivin olisi kätevä piipahtaa Jumbossa, kun olen autolla liikenteessä. Mutta muukin aika käy. Olisiko se Fazerin kahvila kakkoskerroksessa hyvä?
Lene 32+5
Taas pitkästä aikaa linjoilla! (Miten tuntuu että viestini alkavat aina näin!?) Nyt vetelevät työpäivät tosiaan viimeisiään, enää 1 1/2 päivää (puolikas tulee siitä kun huomenna on neuvolalääkäri keskellä päivää, enkä ehdi enää mitenkään töihin takaisin sen jälkeen). Eilen oli jotenkin tosi kurja päivä töissä, tuntui että pomokin jostain syystä naljaili useaan otteeseen (tosin hänellä on omituinen huumorintaju, että voi olla etten ihan pysynyt mukana). Välillä tuntuu että hän ei vieläkään sulata ihan tätä äitiyslomaa " kun tuli niin ylimääräistä vaivaakin kaikesta" ja toisaalta useimmiten kaikki on kuitenkin niin hyvin. Ihme ailahtelua vaikka kyseessä mies! Mutta onneksi näitä työjuttuja ei enää montaa päivää tarvitse ajatella. :)
Hienoa Suiza kun äidillesi näyttäisi järjestyvän uusi asunto suht helposti! Niin ne asiat tuppaavat kuitenkin lopulta järjestymään.
Beibi, mun mielestä on aivan hirveää kuinka noista perinnöistä aletaan taistelemaan ja sukulaiset riitautuvat keskenään jonkun tavaran tai rahan takia. Itse kun ei ikinä voisi ajatella tappelevansa jostain kahvikupista.. miten ihmiset menevät niin sekaisin materiasta, ja vielä toisen ihmisen ansaitsemasta. Hullua.
Piti mennä heti Kanikan viestin jälkeen juomaan vettä. Olen yrittänyt muutenkin pakottaa itseni juomaan, mutta välillä se vaan unohtuu. Eikö muuten sanota, että aina kun juo kahvikupillisen, pitäisi myös muistaa juoda lasi vettä perään. Tosin kahvia tulee nyt juotua max 2 kuppia päivässä, mutta silti.
Vauvan hankinnat on jääneet nyt vähäksi aikaa, monta juttua on vielä mitä pitäisi hommata, hoitoalustaa ja sen semmoista. Pitää alkaa väsätä listaa puuttuvista tavaroista, ja niin, kai sitä sairaalakassin sisältöäkin pitäisi alkaa vähitellen miettiä. En ole muuten vieläkään ehtinyt varata aikaa synnäritutustumiseen, pääseeköhän sinne vielä. LA:han kun on enää reilut kuukausi. Pitää sinnekin soittaa huomenna. Tosin ei kait se nyt maailmaa kaada vaikka siellä ei ehtisi käydäkään.
Joulusta en jaksa ahdistua! Vaikka en ole ehtinyt tehdä mitään jouluvalmisteluja. Tosin kai suklaarasian syöminen lasketaan jouluvalmisteluksi. ;) Tänään ajattelin viritellä vähän jouluvaloja. Onneksi saa olla tänä vuonna kotosalla, eikä tarvitse lähteä mihinkään.
Tänään saa sitten katsoa Linnan juhlia ja arvostella pukuja.
Vointeja kaikille!
susumi
rv 34+2
Ihanaa, kun on luminen itsenäisyyspäivä.
Vastaan nyt pikaisesti tuohon 30+ esikoiden Itä/Pohjois-jaoston kokoontumiseen Jumbossa :) Minullakin on Lenen tavoin käynti keskustassa perjantaina aamulla. En uskalla enää loppuraskaudesta ajaa ollenkaan autolla (vaikka auto onkin käytössä), joten olisi kiva päästä jonkun kyydillä Jumboon. Miten Lene: Jos lähdet keskustasta, lähtisimmekö samaa matkaa (ja sitten Sonjan kyydillä Päiväkumpuun?)? Jos taas tuo ei sovi, niin sitten koetan ehtiä Päiväkumpuun vaikka 12 mennessä, jos pääsisin Sonjan kyydillä. Toivottavasti ei mene kovin monimutkaiseksi.
Minulle voi laittaa postia tarkemmasta tapaamisesta yms. kultaneito @ yahoo.com
Vielä sairaalakassista: Pakkasin mukaan myös liivinsuojuksia. Syyskuussa synnyttänyt kaverini vihjasi, että ne olivat ainakin hänelle tarpeen heti sairaalalla.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille esikoille!
Katja rv 38+6
Tuli sitten nukuttua eilen tunnin päikkärit, ja silti viime yönä yli 12 tuntia. Ja viime viikolla oli vaikeuksia saada nukuttua... On tämä vaihtelevaa. ;)
Miehen kanssakin sitten väsyneinä (sillä yövuoroviikko ja vaikeuksia nukkumisen kanssa) riideltiin eilen oikein kunnolla, itkin ja mökötin koko illan. Se kun on sellainen tulisielu, että kun hermot menee, niin ne menee täysin loppua myöten ja antaa sitten tulla suustaan ihan mitä vaan satuttaakseen toista. Katuu sanojaan heti kun ei niitä oikeasti tarkoita ja pyytelee sitten anteeksi vähän ajan päästä. Näin on ollut aina. Nyt sanoi sitten sellaisen lauseen, jota en ihan vähässä kummassa sulattanutkaan, anteeksiantamisesta puhumattakaan. Vaikka tiedän siis ettei se todellakaan sitä tarkoittanut, eikä voisi ajatellakaan mitään sen suuntaista. No, tämä ihana ilmoille päässyt asia meni kutakuinkin näin: minä ja vauva olemme hänen elämänsä pahimmat virheet. :( Että repikää siitä!
En sitten herkkiksenä voinut muuta kuin vetää kesken riidan takin niskaan ja syöksyä ulos. Leikkimökissä itkeä tillitin monta tuntia, jonka jälkeen hiivin sisään vauvan huoneeseen jatkamaan samaa hommaa vähän lämpimämmässä paikassa... Mies nukkui (miten se pystyi nukkumaan?). Herättyään tuli kysymään muina miehinä että keitettäiskö riisipuuroa... (mie olen sitä himoinnut pari päivää) Enpä oikein osannut asiasta innostua, vaan laukaisin vaan jotain että tässä on ne kaksi elämäsi suurinta virhettä, joten kannattaa miettiä tarkkaan mitä sanot seuraavaksi. Mies poistui mitään sanomatta lukiten itsensä makuuhuoneeseen.
Ei mennyt ihan kuten olin toivonut...
Itku jatkui siis...
Iltayhdeksän aikaan mies sitten tuli ja halasi ja sanoi ettei todellakaan ajattele niin ym. Enkä sitten enää halunnut kiukuta minäkään, joten sotakirves haudattiin jälleen. Sitten tulikin molemmille hirmu nälkä, mentiin sänkyyn herkkujen kanssa ja höpöteltiin pikku-Saulillekin kun se ihan kuin sovusta ilahtuneena aloitti valtaisan riekkumisen mahassa.
Eli ei mitenkään kovin ihana päivä ollut, mutta loppu hyvin kaikki hyvin, rauha maassa jne.
Puhuttiin sitten ihan asiallisestikin, siitä, että ei pitäisi laukoa suutuspäissään mitä sattuu, koska ne sanat satuttaa pitkään vaikka kuinka anteeksipyytelisi. Itse en yleensä riidellessä paljon saakaan sanotuksi, menen jossain vaiheessa ihen lukkoon, ei sekään ole hyvä koska toinen ei sitten tiedä mitä minun päässä liikkuu.
Ei kellään olisi sellaista riitelyn abc:tä tai vastaavaa itseopiskelumateriaaliksi...? ;)
Jeps, taidan laittaa tulen uuniin ja keittää oikeasti sitä riisipuuroa ISON kattilallisen.
Leppoisaa itsenäisyys(ja -päisyys)päivää
susanna ja saukki 24+1
perjantain kokoontumisesta... en ole minäkään enää töissä eli sopii mullekin jo päivällä. Tais olla 12 ajasta puhetta.
Fazerin kahvila on siellä uudella puolella ja tais olla 2. krs. Mä tuun varmaan omalla autolla, voisin samalla ennen /jälkeen tapaamisen kierrellä vähän katsomassa jos löytyis joululahjaideoita.
Eli nähdäänkös perjantaina 12 maissa Jumbossa Fazerin kahvilassa? Ilmoittele vaan Katja mikäli kyytiä tarvitset, niin nappaan sut mukaan.
Kai tässä pitäis yrittää jotain tehdä tänäänkin, on jotenkin vetämätön fiilis ja tylsää kun ulkona taas tollainen suojasää. Tulis nyt edes pakkasta ja lisää lunta - olis jouluisempi fiilinki!
Sonja
Moi,
Olisipa jo viimeiset työviikot kuluneet ja äitiysloma alkanut. Ottaa pattiin entistä enemmän täällä töissä.
Mulla oli tänään kehityskeskustelu ja sain palautetta, että suoritukseni töitteni osalta on menneenä vuonna ollut huonompi kuin aikaisemmin. Noh, enpä asiaa kyllä yhtään ihmettele! Ainakin tämän syksyn olen jättänyt stressaamisen tykkänään ja vain sluibaillut täällä töissä. Hoitanut kyllä kaikki hommani ajallaan, mutten ole viitsinyt panostaa yhtään mihinkään enempää.
Ja kylläpä tuo motivaatio onkin ollut huono menneenä vuonna, jo keväällä, sen myönnän. Kun minkäänlaista ylenemistä ei ole näköpiirissäkään, vaikka kuinka tekisi töitä, kommunikaatio edes oman tiimin sisällä ei pelaa ja stressiä vain riitti niin, etten meinannut keväällä parantua flunssakierteestäni, aloin jo silloin reagoimaan asiaan. Sen takiahan hain muualta töitä. Kyseistä paikkaa en saanut ja sitten huomasinkin olevani raskaana. Nyt olenkin koko syksyn vain odotellut äitiysloman alkamista ja yrittänyt jaksaa päivästä sekä viikosta toiseen.
Eli katsotaan mitä sitten tapahtuu kun paluun aika koittaa. Juuri nyt ei kiinnosta kyllä pätkääkään!!! Olen jopa jättänyt senkin miettimisen, mitä oikeasti haluaisin työkseni tehdä, tämän syksyn aikana sivummalle. Siihen asiaan pitänee sitten palata joskus vuoden kuluttua ihan tosissaan. Nyt aion vain nauttia uudesta elämänvaiheesta!!!
Ikävää, etten vielä töissä käyvänä pääse osallistumaan Jumbo-meetinkiin. Olisi ollut kiva tavata teitäkin!
terkkusin,
RouvaSukkula & Astronautti (31+5)
Tänään on siis enää viikko laskettuun aikaan, aika huimaa! Mitään uutta omaan oloon ei kuulu: Pieni kuumeeton flunssa vaivaa edelleen ja siksi myös pää on kipeänä. Vauva viihtyy edelleenkin aika ylhäällä eli ei ole laskeutunut. Saa nähdä, pohdimmeko tätä huomisella neuvolakäynnillä. Eilen illalla olin tosi huolissani, koska vauva ei liikkunut :( Sekä mieheni että minä tökimme vatsaani hellästi ja koetimme siten saada vauvelin liikekannalle. Mitään ei vain tapahtunut. Linnan juhlia katsoessani söinkin sitten paljon makeaa aina joulutortuista suklaaseen ja hetkeä myöhemmin vauva innostui (tai ärtyi!) potkimaan todella reippaasti. Helpotti ja itketti. Huomaan olevani aika herkkä kaikelle nyt loppuraskaudesta.
Perjantain tapaamisesta vielä. Oletkohan Lene vielä tulossa ja pääsisinkö sinun kyydilläsi keskustasta Jumboon? Se olisi minulle helpointa, jottei tarvitse mennä keskustasta Päiväkumpuun. Jos taas menen Päiväkumpuun, voi tuo klo 12 olla hieman tiukka aikataulu. Laitan Sonja sinulle viestiä vielä, kunhan aikataulu tarkentuu. Mukava nähdä, kun en sinne glögitapaamiselle päässyt :)
RouvaSukkula: Onneksi sinulla ei ole enää pitkä aika äitiyslomaan ja joulukin alkaa olla lähellä :)
Katja ja masuvauva rv 39
Voin kyllä Katja napata sut kyytiin esim. Tiksin asemalta tmv. jos et kyytiä Leneltä saa ja aikataulun kanssa tulee kiirettä. Jos siis asiaa yhtään helpottaa.
Nää päivät kiitää hirmuista vauhtia eteenpäin, ja niinkuin minä ajattelin että sitten kun loma alkaa niin ehtii vaikka mitä! Vai onko sitä itse tullut liikkeissään niin hitaaksi että kaiken tekeminen vain kestää niin kauhean kauan?
Sonja
Rv 36
Hiljaista on ollut palstalla koko viikonlopun, käytiin miehen kanssa Porvoossa lauantaina joulumarkkinoilla - ei tosin kovin jouluinen fiilis ollut kun lumi puuttuu... jouluisia tavaroita ei tosin niinkään mukaan tarttunut, vanhankaupungin pikkukaupoista tosin löytyi vauvalle muutama ihana tavara. Sunnuntaina shoppailtiin sitten vielä Myyrmannista vauvalle tavaroita, ajattelin tällä viikolla vielä jaksaa lähteä keskustaan hakemaan vihonviimeiset puuttuvat tavarat.
Kiva kuulla Suiza, että perhetilanne on jo helpottamaan päin, voimia ja jaksamista edelleen sinne suuntaan. Siitä tapaamisesta Jumbossa, keskiviikko kävisi minulle parhaiten (torstaina ajattelin suunnata keskustaan) - nähtäiskö me sitten päivällä vai illalla? Jos mulla vaan on auto käytössä niin voin toki poimia muitakin kyytiin - täytyy vielä varmistaa asia mieheltä.
Saatiin viikonloppuna laitettua myös tuo iso akvaario vähän paremmalle mallille, lisättiin sinne kasveja ja jokunen parvi kaloja. Pyykkiä pestessä, siivoillessa ja järjestellessä on muuten aika mennyt. Tänään pitäisi vielä laitella uusi pakastin paikalleen ja pestä ja silittää pyykkiä...
Mitäs kaikkea olette muuten sinne sairaalakassiin pakkailleet/ajatelleet pakata? Pitäisköhän sitäkin laitella vähän valmiiksi jotta ei sitten lähdön tullen tarvitsisi lennossa heitellä tavaraa kassiin...
Sonja
Rv 35+5