Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eiköhän se poika ja känny ole yhdessä, joten onko jo känny paikannettu 100 m tarkkuudella?

Vierailija
21.12.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta ketjusta osasi kertoa näin:

"Puhelin saadaan kyllä paikannettua radiopeilauksen avulla noin 100 metrin tarkkuudella.

Nämä hoidetaan niin, että tukiasemat alueella asettaan päivittämään paikkatiedot riittävän usein, esim. 10 minuutin välein, ja sen jälkeen sinne maastoon radiomiesporukka radiopeilausta tekemään."

Vierailija
2/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat että olisi pojalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tieltä metsään?

Vierailija
4/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt tai heittänyt. :(

Rukoukset ovat pojan ja vanhempiensa luona.

Vierailija
5/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ihmiset usein pudottelevat kännyköitään? Aika harvinaista on. Kun oikein alkaa miettimään. Koska viimeksi teidän perheestä joltakulta on vain sattunu kännykkä putoamaan niin, että on vain jatkettu matkaa??

Mä olen aivan varma, että siellä missä känny,siellä poika. Eli metsässä se on.

Vierailija
6/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että poliisi kyllä tietää mitä tekee paremmin kuin minä tai muut nettikommentaattorit, mutta en tosiaan tajua miksei sitä puhelinta paikanneta tarkemmin. Vaan nyt sitten vaihdetaan taktiikkaa? (jos Iltasanomia on uskominen)

Vaikka puhelin olisi pudonnut pojalta, niin kyllähän siitä putoamispaikastakin voi jotain päätellä. Jälkiä joita seurata tms.

Vierailija
7/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi konstaapeli Mikko Lampila Ylöjärven poliisista kertoo, että yön aikana pojan sijaintia pystyttiin haarukoimaan tämän kännykän lähettämän signaalin avulla.

Signaalin perusteella Artun pääteltiin olevan Metsäkylän alueella. Täsmällistä sijaintia se ei poliisin mukaan kuitenkaan määritä.

- Mihinkään amerikkalaisista elokuvista tuttuihin temppuihin se ei pysty. Signaali ei kerro, että menkää tähän ja tähän, Lampila kertoo.

Vierailija
8/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadonnut pihalle, hankeen, kouluun, kavereille jne. ainakin kymmenen kännykkää. Meinaatko oikeasti, että 8-vuotias poika ei voisi käsitellä puhelintaan huolimattomasti???

Kuinka usein ihmiset usein pudottelevat kännyköitään? Aika harvinaista on. Kun oikein alkaa miettimään. Koska viimeksi teidän perheestä joltakulta on vain sattunu kännykkä putoamaan niin, että on vain jatkettu matkaa??

Vierailija
9/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että poliisi kyllä tietää mitä tekee paremmin kuin minä tai muut nettikommentaattorit, mutta en tosiaan tajua miksei sitä puhelinta paikanneta tarkemmin. Vaan nyt sitten vaihdetaan taktiikkaa? (jos Iltasanomia on uskominen)

Vaikka puhelin olisi pudonnut pojalta, niin kyllähän siitä putoamispaikastakin voi jotain päätellä. Jälkiä joita seurata tms.

kun ei pystytä paikantamaan niin tarkasti. Kannattais lukea noi lehtien jutut niin tietäisit itsekin.

Vierailija
10/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä on tehty ja mitä ei, joten emme vielä tiedä joko on kännykkä löydetty tai ei. Pitäisin kuitenkin todennäköisenä että se alue jolla kännykkä voi olla, on suuren etsijäjoukon toimesta haravoitu niin tarkkaan, että vaikka kännykkää ei olisi löytynytkään, ollaan melko varmoja siitä että siellä pelkkä kännykkä, ei poikaa.

Näin ajattelen siksi, että Iltasanomissa on juuri juttu että etsintätaktiikkaa on vaihdettu, eikä enää yritetä etsiä sieltä mistä kännykkäsignaali tulee, vaan yleisövihjeiden perusteella.

Vierailija
11/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin löysin lumihangesta 12-vuotiaan pudottaman Lumian. Oli kuulemma vain pudonnut taskusta kävellessä!

kadonnut pihalle, hankeen, kouluun, kavereille jne. ainakin kymmenen kännykkää. Meinaatko oikeasti, että 8-vuotias poika ei voisi käsitellä puhelintaan huolimattomasti???

Vierailija
12/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nyt puhutaan 8- vuotiaasta ihmisestä, ei aikuisesta!

Mä tunnen melko monta poikaa joka on pudottanut kännykkänsä. Puhelimia löytyy ja niitä hukataan, melko usein ne on poikien.

Yhdessä Aamulehden haastattelussa poikaa eräs opettaja kuvasi meneväksi. Joten on voinut kännykkä olla taskussa/repussa, vetoketju auki ja kännykkä putoaa vauhdissa.

Oma lapsi on 8- vuotias ja juurikin on kännykkä hukassa. Naapurin poika hukkasi saman ikäisenä puhelimensa ja pojan kaveri. Tuskin ollaan ainoita joilla pojat hukkaa kännykän.

Jos taas kännykkä olisi pojalla ja se tuohon pieneen alueeseen vaan viittaa ja sitä on haravoitu niin melko vähissä on mahdollisuus että poika elossa olisi.

Vierailija
13/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi konstaapeli Mikko Lampila Ylöjärven poliisista kertoo, että yön aikana pojan sijaintia pystyttiin haarukoimaan tämän kännykän lähettämän signaalin avulla.

Signaalin perusteella Artun pääteltiin olevan Metsäkylän alueella. Täsmällistä sijaintia se ei poliisin mukaan kuitenkaan määritä.

- Mihinkään amerikkalaisista elokuvista tuttuihin temppuihin se ei pysty. Signaali ei kerro, että menkää tähän ja tähän, Lampila kertoo.

perusteella ole tutkittu. Jos näin niin kyllä tarkkuus sitten on todella todella huono mahdollisesti.

Tarkempi selvitys tosiaan vaatisi tuollaista kuin tuossa lainatussa viestissä sanotaankin, eli tukiasema ensinnäkin päivittämään paikkatiedot useammin kuin normaalisti - normaalihan on muistaakseni vain 4 tunnin välein, ja lisäksi ihan radiomiehiä sinne metsään radiopeilaamaan mistä se kännykkä vastaa tukiasemalle.

Mutta mahdollisesti tällaista ei ole tehty siksi, että etsijöitä on ilmeisesti aika paljon siellä alueella ja ehkä luotetaan, että jos ei kännykkää, niin ainakin poika löytyisi sillä väellä jo laajemmaltakin alueelta jonka epätarkempi paikannuskin antaa.

Vierailija
14/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua pelottaa, että Arttu on tehnyt jotain tyhmää tarkoituksella itselleen. Jos hän on esimerkiksi ollut kiusattu poika, kuusijuhlaan meno on voinut olla viimeinen pisara. Ajattelin koulukiusausta sillä, kun etsintäkuulutuksesssa mainittiin että poika on tukeva ja iltasanomien kuvassa hänen kasvoissaan oli jotain pieneen epämuodostuneisuuteen viittaavaa. Tai en tiedä, katsoinko kiireessä väärin mutta aivan kuin nenä kiinnittyisi jotenkin hassusti poskeen.

Jokatapauksessa tällainen huoli ahdistaa itseäni nyt kovasti. Mä niin toivon, että oli kyse mistä hyvänsä, kaikki päättyy hyvin. VAlitettavasti vain joulunalusaika ei ahdista ainoastaan sellaisia aikuisia, joilla ei ole kaikki hyvin, se voi onnettomalle lapselle olla vielä synkempää. Toivottavasti kyseessä kuitenkin jotain harmitonta.

Vierailija
15/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua pelottaa, että Arttu on tehnyt jotain tyhmää tarkoituksella itselleen. Jos hän on esimerkiksi ollut kiusattu poika, kuusijuhlaan meno on voinut olla viimeinen pisara. Ajattelin koulukiusausta sillä, kun etsintäkuulutuksesssa mainittiin että poika on tukeva ja iltasanomien kuvassa hänen kasvoissaan oli jotain pieneen epämuodostuneisuuteen viittaavaa.

kun kuvan näin, ja itse olen myös ollut pienen epämuodostuman takia erittäin rankasti kiusattu, ja joskus jopa ajatellut itsemurhan mahdollisuutta...

Vierailija
16/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni paikannus voidaan tehdä aika tarkasti. Juuri sammuttelemalla tukiasemia väliaikaisesti. Eli sammutetaan se asema, jossa puhelin kiinni. Sitten katsotaan, mihin hakee toissijaisen yhteyden. Sammutetaan se ja katsotaan, mihin sitten jne. Näin saadaan haarukoitua aika tarkka sijainti.

Vierailija
17/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojalla olisi puhelin mukana, niin olisi kyllä ennen uupumistaan soittanut jollekulle. Tai ainakin vastannut jos puheaika loppu.

Vierailija
18/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnattavan mikrofonin kanssa metsään, suurinpiirtein sinne missä puhelin on. Sitten mikrofonin käyttäjä soittaa puhelimeen, ja pyörii mikrofonin kanssa kunnes kuulee soiton, piippauksen tai värinän.

Metallinilmaisin tunnistanee puhelimen pienen lumikerroksen läpi. Metallinilmaisimella haravoimaan jotta puhelin löytyisi.

Lämpökamera erottaa uskomattoman tarkasti pienetkin lämpötilaerot. Nyt jos koskaan erottaa lämpimän ihmisen metsästä! Eikö suomalaisissa helikoptereissa ole varustuksena lämpökameraa?!

Yksittäisen ihmisen olo on näissä tilanteissa avuton, surullinen ja kamala.

Vierailija
19/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalaisissa helikoptereissa ole varustuksena lämpökameraa?!

Yksittäisen ihmisen olo on näissä tilanteissa avuton, surullinen ja kamala.

On ainakin jossain, muistan joskus vuosia sitten lukeneeni että oli helikopterista lämpökameran avulla etsitty kadonnutta.

Vierailija
20/49 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa 8- vuotiaana?

On se vähän eri kun vaikka 10- vuotiaana sellaisia miettii. Hyvin moni kiusattu niin tekee mutta jää ajatukseksi.

Luultavasti kiusaajakin onnistuu tuon ikäistä vaikka potkasemaan niin että menee taju ja kuolee kylmyyteen kuin tuon ikäinen menee ja tappaa itsensä.