Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muu joka ei ole vielä ajatellutkaan jouluruokia ja valmistelut ihan kesken??

Vierailija
21.12.2012 |

Itse en siis ole vielä suunnitellut yhtään - ja meille tulee jo sunnuntaina yhdet vieraat ennakkoon joulua viettämään.

SAmoin aattona tulee anoppi eli vähän on pakko "panostaa".

Ja tänään tulee myös vieraita.

Onneksi on tänään vapaapv töistä, tosin hommaakin on sitten ihan liikaa.

- siivous (tosi aikaa vievä projekti isossa talossa, pakko tehdä koska aika kaaos)

- lahjojen paketointi n. 50 kpl

- vielä hankintoja jotain tekemättä

- kuusen laitto

- ja ne tarjoilujen suunnittelut, valmistamiset, kaupassa käynnit...

- pakkaaminen kun lähdemme 3pv:n matkalle heti pyhien jälkeen aamusta (tän voi toki hoitaa vasta tapanina)

alkaa olla lamaantunut fiilis... kun olisin vaan halunnut nauttia talven ainoista vapaapäivistä (ei muuta lomaa tiedossa) ja puuhailla lasten kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna pitäisi leipoa, joulusiivous on kyllä tehty. Vähän kaikki on vielä kesken, mies on töissä, minä sairaslomalla, kohta äitiyslomalla ja lääkärien määräyksestä pitää ottaa rennosti. Onneksi jouluaatto ollaan vanhempieni luona.

Vierailija
2/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ja sunnuntaina teen ruoat. Ollaan omalla porukalla kolmistaan, joten ei niin valtavia määriä tartte tehdä. Kyl mä kerkeen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu noin stressaavan?

Meillä ei ole tehty mitään muuta kuin paistettu piparit, pakkasessa on lisää omaa tekemää taikinaa.

Tänään on vapaapäivä joten olen jo tehnyt töitä tunnin verran. Siivous aloitettu.

Jouluruoat teen sunnuntaina ja aattona loput. Tykkään että rosolli on tuoretta just pilkottua aattona ja teen sitä kolmen päivän tarpeiksi. Ainoastaan sipulin lisään päivittäin kerta-annokseen.

Kinkku menee uuniin sunnuntaina. Laatikkomassat teen sunnuntaina ja paistan aattona.

Huomenna taidan tehdä jäädykkeen pakkaseen.

En jaksa vouhottaa kuukausikaupalla ruokien takia.

Vierailija
4/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siis ole vielä suunnitellut yhtään - ja meille tulee jo sunnuntaina yhdet vieraat ennakkoon joulua viettämään.

SAmoin aattona tulee anoppi eli vähän on pakko "panostaa".

Ja tänään tulee myös vieraita.

Onneksi on tänään vapaapv töistä, tosin hommaakin on sitten ihan liikaa.

- siivous (tosi aikaa vievä projekti isossa talossa, pakko tehdä koska aika kaaos)

- lahjojen paketointi n. 50 kpl

- vielä hankintoja jotain tekemättä

- kuusen laitto

- ja ne tarjoilujen suunnittelut, valmistamiset, kaupassa käynnit...

- pakkaaminen kun lähdemme 3pv:n matkalle heti pyhien jälkeen aamusta (tän voi toki hoitaa vasta tapanina)

alkaa olla lamaantunut fiilis... kun olisin vaan halunnut nauttia talven ainoista vapaapäivistä (ei muuta lomaa tiedossa) ja puuhailla lasten kanssa.

Mulle iskee ahdistus kun vaan luenkin tuota listaa.

Miksi sä et ole voinut hoitaa noista osaa aikaisemmin? Lahjat ois voinut paketoida sitä mukaa kun niitä on ostanut, käyttänyt vaikka paketointi palvelua jos ei itse viitsi. Lahjoja vois tilata vaikka netistä jo hyvissä ajoin, miksi ne pitää jättää viime tinkaan? Talonkin siivousta olisi voinut tehdä pikkuhiljaa, tälle viikonlopulle ois jäänyt vain imuroinnit yms.

Mä olen töissä käyvä neljän lapsen yh, eikä mulla ole vielä yhtenäkään jouluna ollut tuollaista tilannetta vaikka mä en edes saa apua mistään. Lahjat on jo hankittu ja paketoitu, kuusi ja koristeet laitettu, ruokalista tehty ja kohta lähden kauppaan. Laatikot on pakastimessa jne. Joulustressi tai stressittömyys on kyllä ihan tasan tarkkaan omasta itsestä kiinni eikä mistään muusta. Joulu tulee joka vuosi samaan aikaan, luulisi aikuisen ihmisen kerrasta oppivan.

Vierailija
5/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää kuukausi on ollut aika hullu.

Kahden lapsen synttärit on just ennen joulua, niitten järjestely, suunnittelu jne. vie kaiken liikenevän ajan, nyt niistä päästy niin voi miettiä joulua.

Töitä on ollut paljon ja töihin liittyviä iltamenoja on ollut tosi momena iltana.

Lisäksi lasten harrastuksia on normaalistikin 5 eri harrastetta 4 iltana viikossa, ja nyt on ollut kaikkia joulunäytöksiä ja niihin harjoittelua.

Ei ruokia voi tehdä tajuttoman paljon etukäteen (laatikoita en edes tee itse, ja muutenkin meillä ei kukaan syö pakastettua ruokaa, koska sen rakenne kärsii pakasteessa).

Lahjoja on vähän vaikea pakata heti ostettua, kun kaupasta tulee kotiin joskus 20-21 aikaan on kiire nukkumaan, ja lapset pyörii koko ajan ympärillä, enhän voi heille lahjoja näyttää. Yleensä pakkaan ne aaton-aatto iltayöstä jos mies saa lapset nukkumaan, viimeksi heräsin aattoaamuna joku 5-6 aikaan pakkaamaan niitä.

Stockan pakettipalvelussa on sieltä ostetut pakattu mutta sinnekin aina hirveä jono ja jos jostain muualta ostan, ei ne yleensä edes ala pakkaamaan jouluaikaan / ei ole pakettipalvelua (ja haluan itse pakata sointuvin värein muutenkin).

Talon siivous pikkuhiljaa - heh, tää menee puolessa tunnissa sotkuun kun lapset levittää tavaroita. Mitään varsinaista suursiivousta en aio tehdä, perusviikkosiivouskin kestää jo tuntikaupalla (muu perhe kyllä onneksi osallistuu). Etenkin kaikki tavaroiden ja lelujen järjestely on se aikaa vievä homma.

Matka on vähän ekstraa, osin lahjakortilla, varatessa tuntui hyvältä idealta, kun ei muutakaan lomaa ole, niin ainoa mahdollisuus lähteä johonkin.

ap

Vierailija
6/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luo syömään, en ole ikinä stressannut joulusta, miksi pitäisi muutaman päivän takia???!!

Vierailija
7/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt on tietty innoissaan, mutta that's it. Tänään laitetaan kuusi ja koristellaan vähän kotia. Lähden kohta kauppaan ruokaostoksille, kinkkua lukuunottamatta kaikki puuttuu. Lahjat on ostettu, mutta nekin ovat aika puutteelliset- lapsi on saamassa vain murto-osan siitä, mitä toivoi. En löytänyt hänen toivomiaan juttuja enkä jaksanut alkaa metsästämään niitä Huutonetistä tai toiselta paikkakunnaltakaan.

Vierailija
8/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kyllä siitä että muutettiin viikko sitten. Onneksi sain tämän päivän vapaaksi töistä niin vähän auttaa tähän kaaokseen mikä on vielä kotona. Ehkä jouluaattona on sit vihdoin jouluista.

Vierailija
9/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lahjat ajoissa, pienissä erissä ja pakkaa joka ilta pari lahjaa. Mitään isoja siivoja ei kannata jouluksi jättää, siivoa pitkin vuotta paikkoja. Ota siivooja tekemään joulusiivot, olkoon se vaikka sun ja miehes joululahja itsellenne.

Ruuista suuren osan saa valmiina ja niitäkin kannattaa ostaa jo muutamalla kauppareissulla ennen joulua, sellaisia hyvin säilyviä, kuten sillit. Minä teen itse lanttulaatikon, eikä se kyllä kärsi pakastamisesta yhtään. Porkkanalaatikko varmaan kärsii, mutta meillä ei sitä syödä. Kaupan laatikoitahan voi tuunata kermalla ja mausteilla, ei mene kauaa.

Valmiinahan saa melkein kaiken: laatikot, kinkun, graavikalat, sillit, rosollin. Jos keität riisipuuroa, hanki puurokattila, siinä puuro hautuu ihan itsekseen. Tortut saa paistovalmiina, piparit ja kaikki leivonnaiset valmiina myyjäisistä, kauppahallista jne mistä vaan.

Mä en ole tehnyt vilä mitään muuta kuin vähän leiponut ja tehnyt sen lanttulaatikon. Ja koristellut talon. Huomenna käyn kaupassa ostamassa loput ruokatarvikkeet, sitten siivotaan ihan normi viikkosiivous. Sunnuntaina mies hakee kuusen ja pitää lapset pois jaloista, minä kokkaan.

Älä stressaa, kyllä se joulu tulee vähemmälläkin.

Vierailija
10/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattona kaupassa ostetaan mitä syödään

Vierailija
11/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lahjat ajoissa, pienissä erissä ja pakkaa joka ilta pari lahjaa. Mitään isoja siivoja ei kannata jouluksi jättää, siivoa pitkin vuotta paikkoja. Ota siivooja tekemään joulusiivot, olkoon se vaikka sun ja miehes joululahja itsellenne.

Ruuista suuren osan saa valmiina ja niitäkin kannattaa ostaa jo muutamalla kauppareissulla ennen joulua, sellaisia hyvin säilyviä, kuten sillit. Minä teen itse lanttulaatikon, eikä se kyllä kärsi pakastamisesta yhtään. Porkkanalaatikko varmaan kärsii, mutta meillä ei sitä syödä. Kaupan laatikoitahan voi tuunata kermalla ja mausteilla, ei mene kauaa.

Valmiinahan saa melkein kaiken: laatikot, kinkun, graavikalat, sillit, rosollin. Jos keität riisipuuroa, hanki puurokattila, siinä puuro hautuu ihan itsekseen. Tortut saa paistovalmiina, piparit ja kaikki leivonnaiset valmiina myyjäisistä, kauppahallista jne mistä vaan.

Mä en ole tehnyt vilä mitään muuta kuin vähän leiponut ja tehnyt sen lanttulaatikon. Ja koristellut talon. Huomenna käyn kaupassa ostamassa loput ruokatarvikkeet, sitten siivotaan ihan normi viikkosiivous. Sunnuntaina mies hakee kuusen ja pitää lapset pois jaloista, minä kokkaan.

Älä stressaa, kyllä se joulu tulee vähemmälläkin.

meillä lapset ei mene ikinä nukkumaan ennen mua (eli aina venyy väh. 22:een niittenkin nukkumaanmeno ja sitten ovat väsyneitä kun pitää pv-kotiin herätä).

Ne siis vaan ei kerta kaikkiaan mene nukkumaan. Isi nukahtaa jo ennen niitä ja sitten ne tulee mua odottamaan.

(Nukkuvat siis meidän vieressä yleensä.)

Eli pitää ottaa ihan erikseen joku operaatio siitä lahjojen pakkaamisesta - ja siinähän menee monta tuntia.

Ja meillä käy kyllä siivooja 3 krt kuussa, mutta just tällä viikolla ei käy. Eli ihan perusviikkosiivouksesta kyse, johon kaikki osallistuu, mutta kun se pelkkä tavaroiden paikalleen lajittelu vie pari tuntia ainakin, ja sitä ei muut osaa kuin minä.

Ruoissakin tykkään suunnitella vähän jotain uutta myös, eli käydä läpi viimeisimpien lehtien resepti-ideoita.

Tänä vuonna sotki pahasti nuo lukuisat pakollliset työmenot ja sitten tietty lasten harrastusjutut joita ei ennen ole ollut noin paljon.

Ja joulukuiset synttärit on oikeesti tosi hankalat, mutta ei niitäkään voi siirtää.

ap

Vierailija
12/12 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis laatikot) työpaikan ruokalasta tilattuna, karjalanpiirakat ja pullaa on tehty jo marraskuussa pakkaseen, paistan kinkun, karjalanpaisti on paistettu jo viikko sitten ja pakastettu, (senkun sulatan sen mikrossa ja kuumennan uunissa), pyöräytän salaatin, teen lauantaina kääretortun ja kaupan valmistaikinasta pipareita. Ja mitä ei listalta löydy, löytyy kaupasta.

Tunge "kaaos" jäsesäkkeihin ja nakkaa piiloon, imuroi ja petaa pedit. Pese vessat (pytty, peilit ja lavuaarit.

Aloita ensi jouluna ajoissa ja mieti, missä voit oikoa. Minä pakkuutan lahjat aina ostopaikalla koululaisilla, yksi stressi vähemmän...

hyvää joulua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan