Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Machokulttuureissa vauvan pitää olla mies, Suomessa toivotaan tyttöjä

Vierailija
20.12.2012 |

Niin se menee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan, että ensi kerralla tulee sitten se poika, älä välitä.

Itse toivoin lasta, en poikaa, tyttöä.

Vierailija
2/5 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee vasta myöhemmin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minun äitini kun syntyi maalla 1940-luvulla, oli isä sanonut kun äiti syntyi: "tyttö tuli, tyhjä tuli". Ja monet äitini sukupolven ihmiset itsekin vielä tänä päivänäkin pitävät kovin surkeana tilanteena jos ei yhtään poikaa perheeseen tule. Meille kun syntyi ensimmäiseksi tyttö niin kuulin mm lohduttelua että jos seuraava sitten olisi poika, ja sitten kun poika syntyi niin ihan eri tavalla innostunutta onnittelua kuin tytöstä, ja kommentteja "pojasta polvi paranee" jne.

Itselleni lapsen sukupuolella ei ollut väliä, ei minua olisi haitannut vaikka olisi tullut vain tyttöjä tai vain poikia. Ajattelin jo ennen ensimmäisen odottamista että toivottavasti edes saan lapsia yleensäkään, ja sitten kun odotin että olisipa terve.

Vierailija
4/5 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meksikossa sanotaan, että ensi kerralla tulee sitten se poika, älä välitä.

Itse toivoin lasta, en poikaa, tyttöä.

italiankielessä taas on "ihastuttava" sanonta jolla viitataan siihen ettei kova työ tuottanut haluttua tulosta, tämä sanonta kääntyy suomeksi suunnilleen että töitä tehtiin koko yö, mutta pelkkä tytönrääpäle tuli.

Vierailija
5/5 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tarvittiin poikaa sukutilan tai isän työn jatkajaksi, nykyään kun sellaista ei tarvita niin tyttö on koettu paremmaksi vaihtoehdoksi. Tytöt pärjäävät koulussa paremmin, tuottavat vähemmän huolta ja ovat aikuisena enemmän tekemisissä vanhempinesa kanssa, noin pääsääntöisesti.

Klinikoilla, joilla suoritetaan sukupuolenvalintaa, yli 60 % toivoo tyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme