Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on 2 suihkua vierekkäin, tuleeko käytettyä molempia yhtä aikaa?

Vierailija
20.12.2012 |

Meillä on, niin kuin usein uusissa taloissa. Ulkomaalainen vieras tätä kummasteli ja itsekin sitten ihmeteltiin, että joo, ei kyllä montaa kertaa ole ollut tarvetta molemmille yhtä aikaa.

Nykyään ei edes koko perhe sauno enää yhdessä kun lapset on jo isoja.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 esiteini-ikäistä ja yksi teini-ikäinen. Teini ei tule samaan aikaan suihkuun tai saunaan, mutta kaksi nuorempaa tulevat. Ja jos miehen kanssa saunotaan, niin monesti ollaan samaan aikaan suihkussa. Lomareissuilla ärsyttää yhden suihkun pesutilat.

pesuhuoneessa vuoroa se pari minuuttia:) Yleensä muksu on ammeessa, minä nautin vielä löylyistä ja mies suihkussa - tai päinvastoin. Koskaan ei ole tarvinnut jonottaa. Ja siis kokemusta oli 2:kin suihkusta edellisessä talossa. Kylpyhuoneita on sitten enemmänkin kuin tuo saunan ph joten voi mennä vaikka samantien suihkuun jos aamulla on kiire.

Lomareissuillakaan ei seistä siinä oven takana jonossa vaan se köllii vaikka peiton alla joka ei päässyt suihkuun, lueskelee tai etsii vaatteita päivää varten. Tai päivällä uimasta tultua istuu juomassa terassilla kylmää juomaa kun toinen käy suihkussa. Ei pidä tehdä ongelmaa sinne missä sitä ei ole:D

7

Tietyssä elämänvaiheessa 2 suihkua vierekkäin on vain luksusta. Kun on esim. niin pienet lapset, että niitä pitää vahtia kokoajan. Silloin äitikin pääsee helposti suihkuun, kun lapset mahtuvat hyvin mukaan sinne.

Meillä on siis aivan ihanaa nyt, kun pääsemme kaikki yhtä aikaa suihkuun, minä ja 2 v ja 5 v lapset. Hoidan heitä kotona ja yksi ohjelmanumero on yhdessä suihkussa käynti. Lapset kylpee ja käyttää yhtä suihkua ja minä saan rauhassa pestä itseni ja hiukseni eikä sitä letkua olla mun käsistä repimässä, niin kuin silloin kun edellisessä asunnossamme oli vain yksi suihku.

Ja saunoessa miehen kaa tykkään, ettei toisen tarvi kärvistellä saunassa odottamassa suihkun vapautumista.

Miehen kanssa jos joskus saunotaan kaksin ollaan kyllä sen saman suihkun alla - yhtäaikaa;D

Mutta jokainen tyylillään ja tarpeillaan..

Vierailija
22/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänvaihe ei kauaa kestä (ellei lestadiolainen tmv. ole jolle tulee lapsia lapsi per vuosi tahtiin...)

Kahdessa suihkussa ei tietenkään ole mitään pahaa, mutta ihmettelen kyllä niitä joille kaksi suihkua on "elinehto". Pikkulapsivaiheessa ihan näppärä, mutta sitten kun kotona kouluikäisiä ja teinejä, niin suhteellisen turhaa.

Minä en koskaan aamulla pese hiuksia (pitkät, enkä halua kuivata föönillä) joten aamusuihku on pikainen pyrähdys veden alla, menee ehkä minuutti. Illalla kun pesen hiukset, ei kukaan oven takana jonota koska kenellekkään perheenjäseelle ei ole niin tarkkaa mihin aikaan suihkussa käy.

Saunassa käyn miehen kanssa, ja toinen löylyttelee toisen ollessa suihkussa, välillä pestään toisen selkää ja silloin "samaan aikaan" "suihkussa", ei ongelmaa.

Ja kuten joku yllä kirjoitti, lomamatkoilla ihan yksi suihku riittää, en ymmärrä miksi sinne samaan aikaa pitäisi olla kaikkien menossa, onhan sitä muutakin tekemistä (juuri nuo vaatteiden etsimiset, laittaa bikinejä kuivumaan, menee parvekkeelle istumaan ja siemailee samalla juotavaa, tai sitten lähtee altaalta/mereltä vähän eri aikoihin huoneeseen, pakkoko sinne on samaan aikaan rynniä). Tosin nykyään aina kaksi huonetta, kun lapset jo sen verran isoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta kun käydään pesulla/saunassa ovat molemmat käytössä.

Edellisessä kodissamme oli vaan yksi ja se aiheutti jonotusta.

Vierailija
24/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kestää kauankin.

Jos tulee 3 lasta perheeseen 3 vuoden välein.

Niin kätevää ja helppoa se on helposti jopa 15 vuoden ajan, jolloin nuorinkin on tuolla laskukaavalla vasta 4 v. Ja tuon pienen kanssa käydään vielä hänen 10-vuotispäiviin saakka varmaan usein samaan aikaan, joten helposti 20 vuotta tuo kaksi suihkua on järkevää ja kätevää ja arkea paljon helpottavaa, kun yhdestä letkusta ei kaikki taistele.

Vierailija
25/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla iso miinus, jos joskus myytte taloa. Rakenteilla olevaan taloon meille tulee vain yksi suihku, vaikka suunnittelija kovasti yritti kahta tyrkyttää.

itseäni ärsyttää ne 2 suihkuiset myytävät asunnot/talot. Haluan vain 1 suihkun, koska en usko toisen suihkun käyttömäärän olevan tarpeeksi suuri. Siinä se toinen sitten homehtuu seinälle käytönpuutteessa. Niin että minulle se 2 suihkua on se iso miinus.

Vierailija
26/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla iso miinus, jos joskus myytte taloa. Rakenteilla olevaan taloon meille tulee vain yksi suihku, vaikka suunnittelija kovasti yritti kahta tyrkyttää.

itseäni ärsyttää ne 2 suihkuiset myytävät asunnot/talot. Haluan vain 1 suihkun, koska en usko toisen suihkun käyttömäärän olevan tarpeeksi suuri. Siinä se toinen sitten homehtuu seinälle käytönpuutteessa. Niin että minulle se 2 suihkua on se iso miinus.

Meillä on nyt 2 suihkua. Ja se on lukssusta. Sitä käytetään joka päivä, kätevä yhdessä pienten lasten kanssa mennä suihkuun. En enää ikinä vaihtais sitä yhteen suihkuun, en ikinä. Se on itse asiassa yksi ostokriteeri, että kaksi suihkua vierekkäin!

Vierailija
27/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että me ei pärjättäis yhdellä suihkulla, tuo on aivan luksusta, että on kaksi suihkua eikä oo enää sitä iän ikuista tappelua.

Wau. Meillä pärjätään vallan hyvin yhdellä suihkulla vaikka käydään välillä viidestäänkin saunassa (kaksi aikuista ja kolme lasta). Ei ole tainnut vielä olla kertaakaan tilannetta että olisin kaivannut toista suihkua viereen. Hyvin osataan "jonottaa" ilman riitelyä. Minusta on hyvä oppia jakamaan ja odottamana vuoroa.

Minä olen päässyt hyvin suihkuun vaikka on vain yksi suihku kerrallaan eikä kukaan revi minulta suihkuletkua kesken kädestä ! Asiat on kiinni siitä miten ne järjestää.

Vierailija
28/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi suihkua myös mutta toinen suihku sen verran lähellä puhuhuoneen ovea että sieltä roiskuu helposti oveen vettä oveen. Kyllähän ovi roiskeet kestää mutta jos se on päivittäistä niin sit se alkaa nyl näkymäänkin.

Meillä kaksi vilkasta 8 ja 10v eikä tosiaan päästetä niitä iltasuihkuun keskenään, siel tulee kuitenkin kauhee vesisota.

Saunoessa on molemmat suihkut useinmiten käytössä, mutta saunotaan ehkä parin viikon välein. Etenkin kun vieraita niin molempia suihkuja käytetään. Suihkujen välissä on väliseinä. Jos ei olisi niin sit ei kyl vieras eikä itse saisi pesurauhaa.

Vierailija
29/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään saunassa. Joskus myös iltaisin, jos mennään iltasuihkuun yhtä aikaa.

Vierailija
30/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin aamulla lapset (poika 14 ja tyttö 12, kauhistelkaa vaan) menevät yhtäaikaa suihkuun, sitten jompikumpi tulee pois ja mies menee suihkuun. Itse käyn niin aikaisin aamulla, että silloin ei ole kukaan suihkussa.

Meillä elämä olisi hyvin hankalaa yhdellä suihkulla.

Vierailija
31/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma näitä kommentteja...

"Minusta on hyvä oppia jakamaan ja odottamana vuoroa."

Vierailija
32/32 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se toinen suihku mitään haittaa, vaikkei sitä käyttäisikään! Mutta toisin päin on hankalampaa - tyhjästä on paha nyhjästä. Eli suosittelen kaikille rakentaville ja remontoiville kahden suihkun asentamista. Kun ne on, niin ei ymmärrä, miten tulikaan toimeen ilman. Siis oletuksella, ettei ole yksinasuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän