Ahdistaa, lapsi toivoo i phonea lahjaksi,
Kommentit (35)
tosiaan näytti halvin (saatavilla oleva) kytky olevat 20€/kk + liittymä 24kk sopimuksella. Puhelimen hinnaksi tuosta tulee 480€.
En silti lapselle hankkisi kytkypuhelinta. Tuota hintaa kun sitten makselet kaksi vuotta täysin riippumatta siitä hajoittaako tai hukkaako lapsi puhelimen vai ei. Muutenkin kaksi vuotta on pitkä aika. Jos puhelimeen ei ole nyt varaa niin voitko täysin varmasti sanoa että seuraavan kahden vuoden aikana rahatilanne ei huonone niin paljoa että tuo ylimääräinen 20€/kk olisi ongelma. Työssäkäyvälle tuo on ns karkkirahaa, mutta entä jos tiputte esim toimeentulotuelle.
Meillä kans 10v tyttö pyysi uutta lumiaa...
Älkää hemmetti ostako noita Nokia Lumioita! Huono puhelin! - hankala ja ärsyttävä käyttää - akunkesto aivan surkea (menee päivässä tyhjäksi vaikkei miteään erikoista sillä teekään!) - sovelluksia heikosti Mieluummin iPhone tai joku Android-puhelin
t. perheen äiti, jossa Lumia, Iphone, Android, samasta suolesta ne kaikki tulee. Ei Lumian akun kesto ole yhtään huonompi, kuin minkään muunkaan puhelimen.
pettymyksiä! Ei elämän tarvitse olla täynnä pettymyksiä, mutta jos lapsi ei kohtaa riittävästi pettymyksiä lapsena, ei hän ole niitä aikuisenakaan valmis vastaanottamaan. Curling -vanhemmuus! Minustakaan ei ole kivaa tuottaa pettymyksiä, mutta se on kuitenkin velvollisuuteni.
Montako lahjaa muistan lapsuudestani? Ok, sen Commodore 64:n, kun olin 12v.
Mutta muistan, että aina oltiin yhdessä saunassa, joskus joulukirkossa, yhteisen jouluaterian, yms.
Luota itseesi kasvattajana!
Meillä kans 10v tyttö pyysi uutta lumiaa...
Älkää hemmetti ostako noita Nokia Lumioita! Huono puhelin! - hankala ja ärsyttävä käyttää - akunkesto aivan surkea (menee päivässä tyhjäksi vaikkei miteään erikoista sillä teekään!) - sovelluksia heikosti Mieluummin iPhone tai joku Android-puhelin
Näytäppä minulle älypuhelin, jossa akku kestää koko päivän. Lumia, iPhone ja Samsung ovat tekniikaltaan yhtä hyviä. Sovellukset ovat vaan lisämausteita.
kertoili lahjatoiveitaan, kaikkea pientä jne ja kysyin etteikö haluakaan älypuhelinta. sanoi ettei toivo kun ei sitä kuitenkaan saa ja kun se on niin kallis. käyttäisi rahat johonkin muuhun esim yhteiseen lomamatkaan josta olemme puhuneet. olen kasvattanut fiksun lapsen!
pettymyksiä ei tule jos ei ole mahdottomia toiveita!
Meillä toivotaan ponia ja avaruusalusta. Voivoi kun tulevat pettymään jouluaattona
säälittävältä toi lähinnä kuulosti, turha edes toivoa kun ei kuitenkaan saa. Noh, onhan siinä ainakin ne realiteetit kohallaan
Kyllä mä olen sitä mieltä, että pikkulapsille opetetaan pettymyksiä kotonakin, isommat lapset kokevat niitä heti astuessan koulumaailmaan. Teinillä niitä on jo niin tarpeeksi että ei kodin tarvitse niitä aiheuttaa vain periaatteesta.
Mun teini saa iphone vitosen jo ihan sen takia, että vaikka hänet on aina hukutettu lahjavuoreen, niin osaa arvostaa ja pitää huolta tavaroistaan. Mä toteutan hänen toiveensa ja osoitan rakkautta häntä kohtaan ja kunnioitusta siitä, että pitää huolta koulunkäynnistään.
Ja ennen kuin kukaan tölvii mitään uraäidistä, joka osoittaa rakkauttaan rahalla, niin mä olen kotiäitinä eli en ostele lahjoja omatunnontuskissani.
ettei sellaista saa? Kytkykauppa-iphone ei edes maksa kauheasti. Tosin jouluksi ei kyllä enää ehdi.
Ei siinä ole mitään järkeä
Minä myös vaikka ihan työäiti olenkin.
Muistetaan tää ketju sitten kun toivomanne timanttisormuksen sijalla saittekin paistinpannun. Miehenne tehtävä on tuottaa teille pettymyksiä, varsinkin jouluna.
Tässä on menty vuosi pettymuksestä toiseen. On ihna kohtullista täyttää yksi toive ja Iphone on halpa hinta maksaa.
Ja ensi joulua ajatelen, laita euro päivässä säästöön. Niin oma nuorenikin tekee saadakseen puhelimen, mutta hän tulee yllättymään...
Tässä on menty vuosi pettymuksestä toiseen. On ihna kohtullista täyttää yksi toive ja Iphone on halpa hinta maksaa.
Ja ensi joulua ajatelen, laita euro päivässä säästöön. Niin oma nuorenikin tekee saadakseen puhelimen, mutta hän tulee yllättymään...
Tottahan toki on, mutta kai jokaisella vanhemmalla on muutama kymppi siihen päälle vielä pistää. Esim. 415 maksoi puhelin, jonka ostin.
Tottahan toki on, mutta kai jokaisella vanhemmalla on muutama kymppi siihen päälle vielä pistää. Esim. 415 maksoi puhelin, jonka ostin.
on väärin hukuttaa hänet tavaraan ja kuvitelmaan et kaikkea vaan saa tuosta vain. Tulee järkytys kun huomaa että niiden ruokaeurojenkin tienaamiseen täytyy tehdä paljon töitä. Jos tätä ei lapsena tajua, on sitten vinkumassa jossain pikavippikassalla kun vaan täytyy saada tavaroita. Kun katsoo tätä kulutussukupolven nuorisoa, niin tulee oikeasti olo että tästä maasta ei jää mitään jäljelle kun nuo uusavuttomat realiteetteja vailla olevat kaverit alkavat pyörittää asioita. Oikeasti elämä on kovaa ja tavaran ostamisella on suhde tehtyyn työhön ja siihen että työhön on kulunut aika ja voimia. Mutta kuinka moni vanhempi tuhoaakaan nuorista mahdollisuuden tajuta tämän.