Ravistelun oireet?
Vauva on ollut isänsä hoidossa viikoittain muutaman tunnin ajan kerrallaan ja erityisesti eilisen hoitokerran jälkeen hän on ollut jotenkin vaisun ja poissaolevan oloinen sekä itkee tavallista vähemmän. Ikää on noin 12 viikkoa. Vauva kyllä hymyili ja otti katsekontaktin sekä nukkui yön hyvin, mutta hän on edelleen jotenkin "omissa maailmoissaan" ja tuijottelee seiniä (ennen oli aktiivisempi). Aiemminkin isän hoitokertojen jälkeen hän on ollut jotenkin erilainen kuin yleensä (hieman uneliaampi jne.). Mitään jälkiä tai mustelmia en ole lapsessa koskaan huomannut ja hän on kehittynyt muuten hyvin tähän mennessä.
Hän sai eilen runsaasti rokotuksia, mitkä ovat myös voineet vaikuttaa vointiin, mutta lueskelin, että ne yleensä lisäävät itkuisuutta. Olen aiemminkin kokenut, että lapsi on saattanut käyttäytyä hieman poikkeavasti sen jälkeen, kun on ollut kaksin isänsä kanssa (yleensä noin 2-3 tuntia kerran viikossa).
Olen itse asiassa kysynyt asiasta joka kerta kotiin palattuani ja mies ei myönnä tehneensä mitään pahaa vauvalle. Hän on kuitenkin ollut ennen raskautta hieman väkivaltainen minua kohtaan ja hän on melko kiivastuva ja määräilevä muuten. Hän myöskin kestää huonohkosti vauvan itkua, vaikka ei ole minun nähteni koskaan kohdellut vauvaa huonosti.
Mitkä olisivat merkkejä esim. ravistelusta? Tuli jopa sellainen mieleen, että pitäisi asentaa jotkut web-kamerat ja kuvata varmuuden vuoksi aina silloin, kun lapsi on isänsä kanssa kahden.