Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus ja joulu!

Vierailija
20.12.2012 |

Kertokaa miten yhdistätte laihdutuksen ja joulun. Just hyvään alkuun päässyt laihdutus ja nyt pelkään, että joulu tuhoaa kaiken. Antakaa hyviä neuvoja please. Kaikki neuvot ovat tervetulleita.

Ajattelin aloittaa sillä, että joulupöydässä otan rosollia puoli lautasellista. :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri alkanut karppaus tuottaa pientä tulosta. Vaatteet väljentyneet päällä, vaikkei vielä varsinaista pudotusta ole tapahtunut. Tuntuis vaan niin raa'alta olla ottamatta perunaa joulupöydässä :( Tai riisipuuroa..

Oliskohan tässä sellanen hyvä että pari päivää syö jouluherkkuja hyvällä omatunnolla niin, ettei kuitenkaan mitään överisyömistä? Pitää joululautasen suhteellisen terveellisenä juuri rosollilla ja salaatilla, mutta sallii itselleen maistella myös muita joulun herkkuja :) Sitten takaisin ruotuun.

Vierailija
2/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhoa kaikkea, yksi-kaksi päivää vain. Ja kannattaa nauttia jouluruoista ihan hyvällä mielellä, jos otat hirveän tarkan linjan, niin voi mennä turhan kurjaksi.

Mutta älä vedä överiksi syömisen kanssa. Syöt hitaasti ja vain niitä juttuja joista tykkäät. Jos on pakko ottaa "epämieluisampaa" jouluruokaa esim. anopin mieliksi, niin ota vain nokare. Ja hyvien kanssa siis tolkku: voit jättää kinkkuun näkyvää rasvaa ja kaataa päälle kastiketta, kunhan kinkkua on enemmän kuin läskiä eikä kastiketta kahta desiä. Glögin kanssa riittää yksi joulutorttu, kolmea ei tarvitse syödä. Jos saat monta suklaarasiaa tms. niin syö aattoiltana kirjan kanssa, tai miten ENITEN tykkäät, hyvällä mielellä sen verran kuin haluat. Loput pyydät puolison piilottamaan, syötät lapsille tai heität julmasti pois. Jos jätät avonaisen rasian pöydälle, niin siitä tulee napsittua aina ohi mennessä.

Syö jouluruokien päälle (tai siis mielellään jo ennen) paljon kasviksia, vaikka kilon verran jos saat menemään. Vievät hyvin tilaa raskaammilta ruoilta.

Juo maltilla. Muista juoda vettä/vissyä, ettei kihahda päähän ja tule juotua siksi turhan paljon.

Harrasta liikuntaa normaalisti koko joulun ajan. Jos et pysty lähtemään esim. lenkille, niin tee kotona lihaskuntoa, tai mielellään kyykkyhyppyjä, naruhyppelyä tms. jolla saat sykkeen nopeasti ylös, muutamia kertoja, jotta siitä tulee intervallityyppinen harjoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan tykkää jouluruuista, mutta muu perhe ja suku tykkää, joten kaikkea on. Ei oo vaan mikään ongelma syödä kuin kaloja ja salaattia kun niitäkin on ja muuta ei edes tee mieli. :) Keitetty peruna nyt ei kenenkään dieettiä tuhoa.

En myöskään tykkää suklaasta ja kun muita karkkeja ei talossa ole, niin laihtuuhan siinä väkisinkin.

Vierailija
4/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään suklaata tai leivonnaista.

TÄmä on minun hoikkuuteni 'salaisuus'

Vierailija
5/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vetäisi jouluruokia aaton ja joulupäivän napa ryskäten, ei todennäköisesti saa oikeaa painoa lisää kuin puoli kiloa maksimissaan (nestettä voi tilapäisesti tulla niin että mässäyksen jälkeen painaa jokusen päivän jopa 3-4 kiloa enemmän kuin ennen joulua). Lisäksi toisinaan mässypäivät välissä nopeuttavat painon putoamista niiden jälkeen.

Minä kun laihdutin niin söin ja join kyllä noissa suurissa juhlissa täysin säästelemättä, mutta ei toki viikkoa vaan päivän-pari, ja sitten palasin rutiiniin. Hyvin toimi eikä laihdutus mitään kärsinyt. Kyllä se kunnolla juhliminen on sen arvoista, että juuri sillä juhlaviikolla paino ei ehkä putoa yhtään tai voi parisataa grammaa nousta.

Vierailija
6/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma hoikkuuteni "salaisuus" on järkevä ruokailu normaalisti ja täysillä nauttiminen juhlissa, sekä aktiivinen elämä.

Tietysti jos ei tykkää suklaasta tai leivonnaisista, niin sitten... Mutta muuten tuollainen ehdottomuus on paitsi ikävää, myös tarpeetonta.

Vierailija
7/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma hoikkuuteni "salaisuus" on järkevä ruokailu normaalisti ja täysillä nauttiminen juhlissa, sekä aktiivinen elämä.

Tietysti jos ei tykkää suklaasta tai leivonnaisista, niin sitten... Mutta muuten tuollainen ehdottomuus on paitsi ikävää, myös tarpeetonta.

että olen paljon onnellisempi ilman niitä.

Lasillinen viiniä ja pari palaa hyvää juustoa on mun herkut.

Elämän sisällön voi sitäpaitsi löytää jostain muutakin kuin syömisestä.

Vierailija
8/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aloittaa sillä, että joulupöydässä otan rosollia puoli lautasellista. :)

Jos et halua herkutella jouluruokia, niin älä, jos taas haluat ja niistä tykkäät, ei päivän tai kahden mättö mitään laihdutusta pilaa... Oikeasti.

Vierailija
9/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo elämän sisältö -kommentti. Ihan kuin kaikilla meillä herkuttelijoilla elämän sisältö olisi ainoastaan syöminen. Minulla on elämässäni paljon muutakin sisältöä, mutta yhtenä osana arjen nautintoihin kuuluu hyvin syöminen. Hoikka olen siitä huolimatta että en kiellä itseltäni mitään ruokia.

Vierailija
10/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsitkin, että syöminen ei todellakaan ole elämäni sisältö.

Eikä tietenkään tarvise syödä asioita, joista ei pidä tai joista tulee huono olo. Mutta laihdutus ei kaadu suklaaseen tai leivonnaisiin jouluna, joten tuollaista ehdotonta linjaa ei tosiaankaan tarvitse ottaa.

Ja kyllä suurin osa ihmisistä haluaa juhlissa syödä juhlaruokaa, se ei suinkaan tarkoita sitä, että ruoka olisi elämänsisältö. Pikemmikin tuo sinun ajattelusi kuulostaa pakkomielteiseltä, ennemmin kuin normaalisti syövän.

Eikä se pari palaa juustoa ja viini ole lainkaan sen kevyempää kuin suklaa...

Vierailija
11/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, rosolli, vihreä salaatti. Nuo ovat aivan hyviä jouluruokia. Onko sitä pakko jotain 3 lootaa porkkana- ja lanttilaatikkoa lappaa. Voihan niitäkin ottaa vain vähän? 2 päivää vuodessa ei lihota vaan se, mitä syöt niinä vuoden muina päivinä.

Vierailija
12/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja vain nokare lautaselle ja lisäkierroksille opettele sanomaan kiitos ei, kuten ranskalaiset naiset sanovat - linjojen vuoksi.

Vierailija
13/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis karppaaja.

Monilla menee helposti överiksi nuo herkut. Esim pari palaa suklaata ei riitä mihinkään, menee helposti rasia tai pari. Jos päättää, ettei ota yhtään, voikin sitten lopulta päätyä siihen pariin palaan.

Mutta tosiaan, minä en edes kaipaa mitään makeaa ja ymmärrän kyllä, ettei moni voi käsittää ettei tämä ole mitään kituuttamista, vaan elämäntapa. Enemmän muut näkee vaivaa siitä, mitä minä en syö, vaikka en tee siitä mitään numeroa.

Vierailija
14/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ei todellakaan ole turmioksi, jos ruokavalio on vuoden muina päivinä kunnossa.

Jos et halua sitä ällöttävää oloa, ota kaikkea vain vähän. Ja sitä perinteistä joulupöytää voi kyllä keventää monellakin tapaa.

Lisäksi joulutortut, pasteijat ja suklaat voi jättää syömättä, ja korvata niitä esim. hedelmillä ja parilla palalla tummaa suklaata.

Itsellänikin on pieni painonpudotus menossa (normaalin painon sisällä), mutta aion kyllä nauttia joulusta ja jouluruoasta. Övereitä en tosin millään saralla aio vetää.

Vierailija
15/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt saman verran kuin muulloinkin, joulunakin voi syödä salaattia.

suklaatakaan ei ole pakko vetää koko laatikollista, kun suklaan maistaa jo muutamasta konvehdistakin. Joulutortun voi toki syödä kahvin kanssa jos siitä kuivasta ja mauttomasta lätyskästä tykkää, mutta ei kannata joka kahvilla :)

Vierailija
16/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis karppaaja.

Monilla menee helposti överiksi nuo herkut. Esim pari palaa suklaata ei riitä mihinkään, menee helposti rasia tai pari. Jos päättää, ettei ota yhtään, voikin sitten lopulta päätyä siihen pariin palaan.

Mutta tosiaan, minä en edes kaipaa mitään makeaa ja ymmärrän kyllä, ettei moni voi käsittää ettei tämä ole mitään kituuttamista, vaan elämäntapa. Enemmän muut näkee vaivaa siitä, mitä minä en syö, vaikka en tee siitä mitään numeroa.

Sinähän sen numeron asiasta nimenomaan teit! "Salaisuuteni" "syöminen ei ole elämänsisältö".

Ei ole tosiaan mikään ihme, että muita vaivaa syömisesi, kun kerran veuhkaat "elämäntavastasi" noin ylimielisesti. Sääliksi käy läheisiäsi.

Olisit voinut vain sanoa ap:lle neuvoksi, että "minulle karppaajana toimii se, että en syö makeita, ainoastaan viiniä ja juustoa", mutta sinunhan piti päästä pätemään asialla. Muistathan päteä koko jouluaterian ajan, että ympäristösi varmasti tajuaa, kuinka hieno ihminen sinä olet.

Sillä välin me muut tyydymme kohtuuteen tai meille sopivaan elämäntapaan, ilman että sitä tarvitsee erikseen korostaa :)

Vierailija
17/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laihdutan menetelmällä jolloin mennään ketoosiin, eli tänä vuonna jää herkut ja kinkut syömättä.

Vinkkejä on että et satsaa, kaikkea voit syödä mutta todellakin KOHTUULLISESTI.

Kahvipöydässä ei välttämättä tarvitse jokaista torttua ja piparia syödä.

Jos jotain pitää maistaa väkisin, maista lusikallinen vaikka miehesi ruuasta.

kalassakin on aika paljon suolaa, että menee sen kalan terveellisyys +-0.

Rosolli on terveellistä ja hyvää ( jotkut lisää kermavaahtoa päälle, elä sä tee niin ) =)

Vierailija
18/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö, istu, mässää, kulje autolla hautausmaalle ja syö lisää. Siitä on joulu tehty!

Ihmettelen miten ihminen voi syödä ja juoda viikon ajan niin että se on syy jonka takia lihoo.

Kyllä se on koko vuoden tai useamman syytä. Ei parin joulupäivän.

Vierailija
19/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreissa tai painonvartijoiden pisteissä paljonko voitte syödä päivässä?

Tarkoitan että vaikka jouluna paljonko tulee energiaa yhden päivän aikana jos yhtään ette rajoita?

Ei sillä että aikoisin vetää nassun täyteen, mutta kiinnostaisi tietää paljonko säästyy kun syön vain pikkuisen :)

Vierailija
20/22 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutan menetelmällä jolloin mennään ketoosiin, eli tänä vuonna jää herkut ja kinkut syömättä.

sokerillako se teillä kuorrutetaan =)