Olen köyhä. 4200€/ kk.
Asumme pk seudulla. Mies tienaa saman. Joka ikisen kuukauden lopussa laskemme senttejä. Asuntovelkaa, harrastuksia lapsille, bensaa, autokuluja, lehdet, puhelimet, vaatteet jne... Ei vaan riitä!!
Kommentit (11)
Mulla reilut 4300 ja vaimolla vähän vaihtelee mutta nelisen tonnia +-500 ja ei riitä rahat etelän matkoihin, kaikki menee muuhun elämiseen.
ja kyllä mä käyn kerran tai 2 vuodessä etelänlomilla. Jouluks lähden taas. Ja ikinä ei ole rahat loppunu kesken. Ja elätän 2 lasta
...koska sulla on asunto (vaikka olisi vielä osittain pankin oma), auto, lapsilla harrastuksia, varaa tilata lehtiä jne. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Mieti, mistä voit tinkiä. Pk-seudulla pärjää ilman autoa, lehtitilauksia voi karsia, puhelimen ei tarvitse olla viimeistä mallia, vanhoja tavaroita voi myydä kirppiksellä,...
minä tienaan 1250 kuussa ja koskaan ei ole tili nollilla. velkaa ei ole yhtään.
Mul käytettävissä 2500e/kk. Asumiseen menee n.1000e. Autokin on. Meil on myös varaa matkustella.
äiti+3 lasta.
Mutta kannattaisi hieman tosiaan miettiä mihin on varaa. Meillä on bruttotulot ehkä 7000 e/kk ja totta on että tuntuu että kaikki kallistuu mutta palkat ei juuri nouse. Asutaan omakotitalossa ja omistetaan 2 autoa, asuntovaunu, traktroi, mopo, soutuvene jne. Kyllä meillä rahat riittää, en ole laskenut senttejä 10 vuoteen. Mutta nuo autot ei ole pari vuotta vanhoja citymaastureita, kirppikseltä löytyy aina välillä kaikkea tarpeellista ja mitä ei löydy ostetaan sitten kaupasta.
Jos pitää näyttää rikkaammalta kuin naapuri niin se on kyl helkutin kallista leikkiä. Mutta ihan sama niin kauan kun, ette ala elää velaksi se kierre ei helposti katkeakaan.
kuun lopussa täytyy katsoa mitä ostaa että rahat riittää.
Perheessä kaksi keskituloista tienaajaa, kaksi lasta, pk-seutu, kaksi autoa, asuntolaina, lapsilla ja aikuisilla harrastuksia, matkustetaan kerran vuodessa ulkomaille.
En valita, tähän asti rahat riittäneet vaikka kaikki menee...
Olen köyhä. 4200€/ kk.Asumme pk seudulla. Mies tienaa saman. Joka ikisen kuukauden lopussa laskemme senttejä. Asuntovelkaa, harrastuksia lapsille, bensaa, autokuluja, lehdet, puhelimet, vaatteet jne... Ei vaan riitä!!
Vaikea uskoa, että vuodatuksesi kerää sympatiapisteitä täällä av:llä. Tänäänkin on ollut ketjuja, joissa vähävaraiset ihmiset surevat sitä, etteivät pysty järjestämään lapsilleen minkäänlaista joulua. Joillekin köyhyys on TODELLISTA. Revi siitä.
Ei varsinaisesti liity minuun, mutta pakko kerrankin aukoa päätäni: olen luuseriopiskelija, lukion jälkeen aloitin toisen asteen koulutuksen ammattikoulussa. Tulot VUODESSA 3600, koska tukikuukausia on 9... Eli kk-tuet yht. 408e.
Elämäntilanne on eri, se on totta, mutta välillä valitettavasti keittää yli kun ihmiset joilla on oikea kk-palkka aukovat päätään kun rahat eivät riitä... Ei riitä kellään muullakaan! Onneksi ensi keväänä valmistun ja saatan jopa päästä töihin.
Olen puhunut, kiitos ja anteeksi.
jollei noilla tuloilla pärjää, tarvitsee virkaholhoojan.
Mut onneks tienataankin yli 6ke per aikuinen (n=2).