Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsinkieli on täysin turha hoitajilla ja lääkäreillä

Vierailija
19.12.2012 |

http://yle.fi/uutiset/espanjalaishoitajien_asenne_paihittaa_kieliongelm…

Hyvin pärjää näemmä ilmankin. Mitä tästä voi päätellä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi päätellä, että suomalaiset haluavat jäädä samalla henkiselle tasolle välimeren ihmisten kanssa.

Vierailija
2/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, työkokemusta 3 vuotta itärajalta, ja ruotsia olen tarvinnut useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tästä voidaan päätellä?

Vierailija
4/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi päätellä, että suomalaiset haluavat jäädä samalla henkiselle tasolle välimeren ihmisten kanssa.

Vaikuttaako ruotsi jotenkin henkisiin ominaisuuksiin? Mahtaa muun maalaisia vituttaa kun meillä on tällainen etuoikeus opiskella ainoina ihmisinä maailmassa tätä henkisiä ominaisuuksia kohottavaa kieltä.

Vierailija
5/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan suomalainen sairaanhoitaja ja en osaa käytännössä yhtään ruotsia, vaikka joskus 20 vuotta sitten pakkoruotsia koulussa luinkin. Eipä ole tulltu vastaan tarvettakaan, kun asun ja työskentelen puhtaasti suomenkielisellä paikkakunnalla.

Vierailija
6/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltäpäin kun on peräisin antiikin ja renesanssin sivistys ja paljon taidetta, kulttuuria ja tiedettä joten eihän tuo niin paha ole.

Vierailija
7/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieltä puhuva sivistyneistö kuuluu toiseen, lahjakkaaseen ihmisrotuun, suomalaiset ovat vastaisuudessakin kykenemättömiä luovaan henkiseen toimintaan.

Vierailija
8/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltäpäin kun on peräisin antiikin ja renesanssin sivistys ja paljon taidetta, kulttuuria ja tiedettä joten eihän tuo niin paha ole.

Vierailija
9/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, työkokemusta 3 vuotta itärajalta, ja ruotsia olen tarvinnut useasti.

Yhä enemmän on lääkäreitä, jotka ei osaa ruotsia, suomea eikä oiken englantiakaan. Se ei tunnu haittaavan ketään, tosin tuttavani sai ihan väärät lääkkeet viime kerralla :) Minä olen sitä mieltä, että ruotsia pitäisi lukea myös muualla maailmassa, siinä on oltava jotain hohtoa.

Vierailija
10/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieltä puhuva sivistyneistö kuuluu toiseen, lahjakkaaseen ihmisrotuun, suomalaiset ovat vastaisuudessakin kykenemättömiä luovaan henkiseen toimintaan.

Tilastollisestihan ruotsinkieliset on selvästi tyhmempiä, joten hyvä jos ovat sitten luovissa hommissa parempia. Esim Kiasmassa kissantappaja ja runkkaaja puhuu sujuvasti ruotsia.

Vierailija
11/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkomainen opiskelija saa vapautuksen tietysti ruotsista ja valmistuttuaan voi hakea virkoja.

Suomalaisella opiskelijalla valmistuminen voi jäädä ruotsinkurssista kiinni...