Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todennäköisyys sille että lapsesi joutuu väkivallan uhriksi tai jopa kuolee siihen?

Vierailija
19.12.2012 |

En ole tilastotieteilijä joten en osaa laskea kuinka todennäköistä Suomessa on lapsella joutua väkivallan uhriksi. Väitän että todennäköisyys on kasvanut merkittäväksi viimeisin 10 vuoden aikana. Uhrilla tarkoitan sitä, että lapsi joko näkee väkivallanteon toista lasta tai nuorta kohtaan tai jopa joutuu sen kohteeksi itse.

Tässä listaa tilanteista:

- on paikalla kun ´joukkosurmaaja iskee

- joutuu ohikulkijan pahoinpitelemäksi tai murhaamaksi (mediassa kerrotaan kiihtyvällä tahdilla kuinka tuntematon aikuinen hyökkää lapsen kimppuun joko pahoinpidelleen tai jopa murhaten)

- joutuu perhesurman uhriksi

- joutuu kidutuksen uhriksi uusperheessä

- rattijuoppo surmaa

Keksikää itse lisää. Ymmärrän että nämä ovat "pisara meressä" kun lasketaan kaikki Suomen alaikäiset mutta asun Oulussa. Kaduilla on esimerkiksi subutexin takia todella paljon väkivaltaa jo päivälläkin.

Uhriksi voisi laskea myös sen että näkee väkivaltaa. Silloin ainakin itse pidän erittäin todennäköisenä, että lapseni joutuu sen kohtaamaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä TUNTUU, että väkivalta on lisääntynyt ja että lapset näkevät ja kokevat sitä useammin kuin ennen, koska siitä uutisoidaan enemmän. On myös niin, että tietynlaisiin uutisiin kiinnittää enemmän huomiota silloin kun omassa perheessä tai lähipiirissä on saman ikäisiä, samoja asioita harrastavia tai asamaa ammattiryhmää olevia ihmisiä. (Minä esimerkiksi olen huomannut miten paljon rakennusmiehiä joutuu onnettomuuksiin urjan työsuojelun vuoksi vasta sitten kun itse nain rakennusmiehen. Lapseni päästyä melkein mopoikään huomasin kauhulla liikenneonnettomuuksien määrän. Veikkaan, että kohta kun vanhempani tulevat siihen ikään, alan nähdä kaikkialla ilmoituksia kadonneista dementikoista...)

Tosiasia on kuitenkin, että väkivalta on vähentynyt Suomessa sekä viimeisen 10 vuoden ajan että koko 1900-luvun ja 2000-luvun, VAIKKA sota-ajat jätettäisiin pois laskuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän