Tyhjennysvuoto
Miksi aina sanotaan että jos meinaa lopettaa pillerien syömisen ja yrittää raskautta, pitäisi odottaa ensin tyhjennysvuoto ja vasta sitten aloittaa raskauden yritys?
Lopetin pillerit noin kaksi viikkoa sitten eikä tyhjennysvuotoa kuulu. Olen tehnyt testinkin jonka mukaan en ole raskaanakaan. Nyt sitten luin tästä että pitäisi odottaa aina se tyhjennysvuoto ennenkuin saa edes yrittää, miksi?
Kommentit (9)
Mutta miksi ei saisi kuitenkin yrittää, siis mietin ettei kai siitä mitään haittaakaan kai ole?
Jotenkin sellaiseen käsitykseen jäin ettei siis saisi. Sitten taas luin että juuri pillereiden lopetuksen jälkeen monet naiset ovat pienen hetken hedelmällisimmillään, ja pian se taso laskee taas sinne normaaliin 20 % todennäköisyyteen tulla raskaaksi. Eli tuon mukaan siis nimenomaan pitäisi yrittää heti, silloin tärppäisi varmimmin.
Vaikeeta. :D
takia että alkuraskauden keskenmenon riski on huomattavan korkea siinä kohden.
Niin juu, nyt ymmärsin. Toivottavasti sitten ei ole vielä tärpännyt, vaikka saattaa olla että onkin. Yleensä minulla tulee tyhjennysvuoto kyllä hyvin nopsaan ja nyt ei tosiaan ole tullut.
Mihinköhän tämä perustuu, en usko itse tähän ollenkaan kun ei ole perusteitakaan.
Omasta kokemuksestani sanoisin (ja koska olen muidenkin kuullut sanovan), että nimenomaan se eka kierto on kaikista hedelmällisin! Mulla kaksi raskautta kolmesta on saanut alkunsa heti kun pillerit lopetin, ilman yksiäkään menkkoja välissä.
Mihinköhän tämä perustuu, en usko itse tähän ollenkaan kun ei ole perusteitakaan.
Omasta kokemuksestani sanoisin (ja koska olen muidenkin kuullut sanovan), että nimenomaan se eka kierto on kaikista hedelmällisin! Mulla kaksi raskautta kolmesta on saanut alkunsa heti kun pillerit lopetin, ilman yksiäkään menkkoja välissä.
lääketieteelliseen koulutukseen. Ehkä he perustavat suosituksensa johinkin, itselläni ei ole kokemusta.
Se ohje on peräisin jostain ajalta ennen ultraäänilaitteiden keksimistä, eli jostain kolmenkymmenen vuoden takaa! Silloin laskettu aika laskettiin VAIN edellisten kuukautisten mukaan, ja jos ei niitä ollut, niin lasketun ajan määritys oli melkeinpä mahdotonta. Se on se ainoa syy, ja joku legenda on sitten näköjään jäänyt elämään. Nyt saa jo siirtyä uudelle vuosituhannelle, naiset! :D
Vastaan vielä tähän viimeisimpään että kohdun limakalvon tarvitsee todellakin olla tarpeeksi paksu alkion kiinnitymiselle / elämälle.
Vastaan vielä tähän viimeisimpään että kohdun limakalvon tarvitsee todellakin olla tarpeeksi paksu alkion kiinnitymiselle / elämälle.
Niin täytyy, itelläni on jo kahdesti ollut onnekseni näin heti pillereiden jälkeen ennen kuin eka vuoto on tullut ja olen jonkun lottovoiton saanut kun raskaus on heti alkanut, joten siksi kannustan kysyvääkin kokeilemaan vaan! Toki kannattaa varautua myös siihen, ettei kierto käynnisty pillereiden jälkeen pitkään aikaan.
että kohdun limakalvo on optimaalisessa tilassa mahdollista raskautta ajatellen :)