Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kellään RYTMIHÄIRIÖITÄ?

Vierailija
29.12.2012 |

Mul rupes äsken sängyssä yks kaks sydän lyömään tuhatta ja sataa. Ehdin hakea sykemittarinkin ku ei menny ohi ja näytti 230. Loppui sitten yhtä pian ku oli alkanutkin. Kesti kuitenkin useamman minuutin.Ei ole ikinä ennen tällästä ollu. Onko nää jotain rytmihäiriöitä? Onko kellään ollu vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miulla ollut vain "muljahteluja" joskus..

Vierailija
2/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rytmihäiriö tuo nopealyöntisyyskin on. Siihen annetaan jotain betasalpaajia, jos ovat pitkiä ja toistuvia. Kantsii varmaan jutella lääkärin kanssa, jos ei ole aikaisemmin ollut puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin ihan loppu eksän kanssa. Kävin EKG:ssäkin useampaan otteeseen, mutta eivät havainneet vikaa sydämessä. Välillä vaan lähti laukkaamaan ihan omia lukemiaan, ja jätti välillä lyöntejä väliin. Pelotti oikeasti. Kun erosin, loppuivat häiriöt siihen.

Onko sulla stressiä, huolia, nukutko kunnolla?

Vierailija
4/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppinen rytmihäiriö on yleensä ns. SVT eli supraventrikulaarinen takykardia. Tuolla nimellä googlettamalla löydät tietoa. Ei ole yleensä vaarallinen.

Satunnaiset muljahtelut ovat sen sijaan ihan normaaleja, niitä on lähes jokaisella.

t. sairaanhoitaja ja rytmihäirölapsen äiti

Vierailija
5/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppinen rytmihäiriö on yleensä ns. SVT eli supraventrikulaarinen takykardia. Tuolla nimellä googlettamalla löydät tietoa. Ei ole yleensä vaarallinen.

Satunnaiset muljahtelut ovat sen sijaan ihan normaaleja, niitä on lähes jokaisella.

t. sairaanhoitaja ja rytmihäirölapsen äiti

eli tosi nopeaa rytmiä

lopulta yritetttiin sähköradan katkaisua, ei onnistunut, monia lääl

kkeitä kokeiltiin auttoivat hetkelliseti, tahdistin laitettiin.. lopulta löytyi tosi vaikea saydänsairaus, joka tuhosi noita sähköratoja sydämestä.. eli s¨voi olla tosi vakavaakin

ap menen

lääkäriin, silloin kun rytmihäiriö päällä, niin saavat ekg:lle sen

jos menee ohi, niin sit ei kiire

mut varaa aika kuiteski lääkäriin, et alkavat poissulkemmaan ne huonot vaihtoehdot

Vierailija
6/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä vaiheessa oli useamminkin, mutta nyt on ollut taas pitkä vuoden tauko. Ja vähän aika sitten tuli yksi. Mutta olen nyt raskaana ja jostain syystä raskauksissa niitä on tullut enenmmän.

Sillon kun mulla tuli niitä useammin, niin urheilun aktiivisesti päivittäin. Olin tosi hoikassa kunnossa. Olen huomannut, että huonot yöunet, kahvin juonti ja urheilu edesauttavat rytmätäiden tulemista kohdallani. Kerran olin jumppatunnilla sykevyön kanssa kun rytmihäiriö tuli. Syke hyppäsi sekuntissa perus liikunta sykkeestä (en musita mikä oli, mut joku kevyen rasituksen syke) korkealle 250. Pysyui siellä sen minuutin ja sitten tipahti alas sekuntissa takaisin. Mutta kun minulle tulee tuo rytmäri ja jos olen urheilemassa tai edes kävelemässä, niin minun pitää heti lopettaa liikkuminen ja käydä esim makaamaan, niin rytmäri menee nopeammin ohi.

Omalla kohdallani syytä rytmihäiriöön ei ole löydetty koskaan. Sitä on yritetty saada sydänkäyrälle, mutta se on tullut aina sellaisessa paikassa, että ei ole ehditty. En kylläkään enää usko, että se on ollenkaan vaarallinen sillä olen kärsinyt siitä nuoresta asti ja ikääkin on jo lähemmäksi 40. Rytmihäiriöt ovat kohdallani vain vähentyneet, raskaana niitä tosiaan tulee useammin.

Vierailija
7/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaankin auttaa beetasalpaajat.

Vierailija
8/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenrauhan vuoksi.

Mutta yleensä tuon tyyliset rytmihäiriöt ovat vaarattomia.

Vierailija
9/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on stressiä. Avioliiton stressaavin aika miehen alkoholismin takia. Valvoin myöhään ja mietin mitä pitää tehdä ku ei lopeta juomista:(

Vierailija
10/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla enemmän tuota muljahtelua, pari kertaa tosin myös tuota sydämen älytöntä ylilyömistä. Tosin itsellä bulimia, oksentelu saattaa aiheuttaa sydämelle ylimääräistä työtä ja reaktio on tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä