Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniäkokelaan typerä kysymys

Vierailija
18.12.2012 |

Hei! Olen menossa viettämään ensimmäistä joulua anoppilaan enkä oikein tiedä, miten toimia lahjojen ja viemisten kanssa. Poikaystävä sanoi, ettei mitään tarvitse viedä, korkeintaan joku kukka ym. Miten on, riittääkö esim. joulutähti?

Olemme molemmat opiskelijoita ja poikaystävä sanoi, ettei usko vanhempiensa odottavan mitään ihmeellistä, "varsinkaan tällä tulotasolla".

Kiitos vastaajille!

N20

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vein aikoinani kukan ja leivonnaisen. Näin joulun aikaan voisi olla hyvä idea vaikkapa maustekakku, siirappisämpylät tms., jotka pakkaa kauniisti sellofaaniin. Itsetehty lahja on aina henkilökohtaisempi + se tulee edullisemmaksi kuin kaupasta ostettu - mikä sopinee opiskelijan kukkarolle :)

Vierailija
2/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään olevan allerginen joulutähdelle. Esim. itse en kestä hyasintin tuoksua, tunnen sen fyysisenä kipuna. Aivan kuin joku tunkisi sukkapuikkoa mun nenään.

Kakut ja ruoat riskaabeleja; voi olla mamma, joka haluaa että omat bravurit pääsevät esille tai allergiaa yms.

Omia vanhempia aikoinaan olisi lahjat harmittaneet siksi, etteivät hekään ostaneet vävykokelaalle lahjaa kun oli sovittu ettei lahjoja. Samoin se, että tukivat suht vähistä rahoistaan kolmen lapsen opiskelua. Jos meidän puolisot olisivat ostaneet lahjoja olisivat toivoneet että ne rahat käytetään meihin, ei heihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He käyvät meillä pari kertaa kuussa syömässä muutenkin. En odota heiltä mitään, en edes sitä kukkaa. Poikani ostavat minulle toivomani lahjan.

Miniöille ostin viime vuonna pörrösukat, saatan tehdä niin nytkin.

Ex-miniä toi joka joulu vanhemmiltaan lahjaksi heidän itse savustamansa kalan ,sitä olen jäänyt kaipaamaan. :)

Vierailija
4/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkkä nyrpeä naama ja paljon vaatimuksia...

Vierailija
5/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sitä muuta välttämättä tarvi. Kun on anoppilassa avuksi kattausten, tiskien yms kanssa.

Vierailija
6/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hyvin. Jos haluat tehdä tulevaan anoppiin vaikutuksen niin leipaseppa vielä vaikka joku kiva jouluinen kakku tai muu leivonnainen :)

Vierailija
7/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa. Kas kun sitä potuttaa, että sinä viet hänen pikkukultamurusensa. :=)

Vierailija
8/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kysyy jos haluavat että tuot esim jonkun kakun, jota voisit itse leipoa, ja sitten joulutähden. Ja toivot ettei anoppi ole allerginen niille =D

Vierailija
9/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin veisin kyllä kuusen alle jonkun ihan paketinkin sen kukkasen lisäksi. Minusta on aina kurjaa, jos lahjojen jaossa joku jää ilman paketteja ja muut niitä saavat. Ei tarvitse olla iso lahja, vaikka yhteisesti vanhemmille joku myyjäisistä ostettu juttu tms.

Vierailija
10/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan varmistat ettei anoppilassa olla niille allergisia (esim. appiukkoni saa hyasinteista migreenin). Mielellään kunnollinen kukka (vaikka se joulutähti, ei pelkkää halvina hyasinttia muovipurkissa) ja jos löydät siihen kivan ruukun, niin hyvä.

Hyvän vaikutuksen tekee jos osallistuu esim. pöydänsiivoukseen tms. kotityöhön. Tai ainakin tarjoutuu.

Vierailija
11/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vie jonkun leipomuksen, niin pahimmassa tapauksessa isäntäväki on äärimmäisen loukkaantuneita, että mitä tänne omien eväiden kanssa tuut, eikö talon ruoka muka kelpaa vai vihjaatko ettei ole varaa ruokkia vieraita häh. Jos taas et vie, niin ollaan pahimmassa tapauksessa ihmeissään, kun tullaan tyhjin käsin vieraisille, aina on heillä itsellään ollut tapana jotakin pientä tuomista edes viedä mukanaan. Etkä voi tietää etukäteen kumpaan porukkaan anoppilassa kuulutaan.

Veisin jonkun kukkakimpun, ja tarjoutuisin sitten auttamaan pöydän kattamisessa, astioiden keräämisessä jne.

Vierailija
12/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä viet, niin anoppi on naama norsunvitulla joka tapauksessa.

Mikään ei kelpaa.

Vierailija
13/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. tuleva anoppi

Vierailija
14/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se joulutähti riittää. Ei mitään erityistä ruukkua tms. säilyvää ja säilytettävää, metallinhohtoinen ruukunsuojapaperi riittää.

Koska olen kutsunut sinut, en odota mitään apua. Kun sanon, että kiitos ei, en tarvitse apua, niin ihan oikeasti tarkoitan sitä. Älä ryhdy kattamaan pöytää, minä teen sen omalla tavallani.

Toisaalta en hyväksy sitä, että ryhdyt perheenjäseneksi ja haluat oikeuden jääkaappiini. Ei, olet vieraana ja syöt sitä, mitä tarjotaan. Omatoimisuus ei keittiössäni ole eduksesi.

Televisiosta katsotaan sitä, mitä minä haluan. Julmaa! Tietokonettani et lainaa.

Vierailija
15/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikakaveri hoitakoon sukulaisilleen lahjat. hoidat sitten itse omien sukulaisten ja ystävien lahjat. Jos poikakaverin vanhemmilla on sulle lahja, niin tietenkin kiitoksella ja yllätyksellä se vastaan. Sitten jos suhde selviää joulusta ja jatkuu ja tutustut paremmin appivanhempiin, voit ehkä joskus jonkun pienen henkilökohtaisen lahjan toimittaa, jos poikakaverisi ei vieläkään rupea vanhempiaan lahjomaan, siis jos just vaikka tuli ihan anopin näköinen esine myyjäisissä vastaan tai jotain. Mutta pääasiassa kumpikin hoitaa omat sukulaisensa.

t. 9

Vierailija
16/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukka tai jokin pieni tuliainen riittää. Ja jos tarjoudut auttamaan esim. kattamisessa tms., olen oikein tyytyväinen.

Enkä ole koskaan naama norsunv:lla :D

Vierailija
17/17 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä koulukuntaa, jonka mielestä kutsuja suunnittelee tarjottavat, eikä vieraiden tarvitse kahvikakkuja tuoda.

Mutta eikö poikaystäväsikään aio antaa vanhemmilleen yhtään mitään joululahjaa? Kyllä hankkisin heille vaikka pienen yhteislahjan, ihan symbolisen, ettei tarvitse tyhjin käsin aattoiltana olla. He kuitenkin varmaan sinullekin jonkun muistamisen antavat.

Saatte 1-3 päivän, kuinka kauan nyt olettekaa, ruoat ilmaiseksi, kyllä kai kymppi tai kaksi on lahjaan varaa irrottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän