G: kuinka mustasukkainen olet kouluarvosana-asteikolla ja miksi?
4
Pettää voi roskiakin viemässä, jos mies pettäisi, en jaksaisi loukkaantua, olen itsekin pettänyt ja tiedän - olen omituinen tässä mielessä.
Kommentit (21)
ja ilman syytä, mutta onneksi ymmrrän, että vika on mun omassa päässä.
Mitään syytä ei ole koskan ollut. Naurattaa nykyään itseenikin tää mun mustasukkasuus. Esim. jos mies sattuu kattoon jotain leffaa telkkarissa ja siinä sattuu oleen joku naisnäyttelijä (niinku yleensä leffoissa on) nii heti tulee pähän kaikkee tyyliin "Noni! Äijä kattelee kuumia muijia sielä!":)
Suomalaisten häpeällä on selkeä yhteys työuupumukseen ja mustasukkaisuuteen. Tyypillistä suomalaisille on erityisesti traumaattisten häpeäkokemusten salaaminen. Tämä ilmenee Ben Malisen käytännöllisen teologian alaan kuuluvassa pro gradu -tutkielmassa Häpeän monet kasvot -Sisällön analyysi aikuisten suomalaisten häpeästä omaelämäkerroissa.
kyllä terveessä parisuhteessa täytyy vähän mustis olla. Luotan kuitenkin mieheeni täysin.
Aiemmin oli 4, mutta mies petti luottamuksen, oli uskoton. Ja nyt on tehty työtä että 10:stä on päästy edes tähän 8:iin.
Musta mustasukkaisuus niin turhaa. Itsetunnottomien säälittävää käytöstä.
Mies ei ole ikinä, vielä ainakaan toistaiseksi, jäänyt kiinni mistään, mutta en todellakaan tuhlaa yhtään energiaa siihen, että miettisi mitä jos.
Aina sanotaan, että terveeseen suhteeseen ja rakkauteen kuuluu tietty määrä mustasukkaisuutta. Kilinkontit, eikä kuulu!!! Ei todellakaan.
Musta mustasukkaisuus niin turhaa. Itsetunnottomien säälittävää käytöstä.
Mies ei ole ikinä, vielä ainakaan toistaiseksi, jäänyt kiinni mistään, mutta en todellakaan tuhlaa yhtään energiaa siihen, että miettisi mitä jos.Aina sanotaan, että terveeseen suhteeseen ja rakkauteen kuuluu tietty määrä mustasukkaisuutta. Kilinkontit, eikä kuulu!!! Ei todellakaan.
Mitäs sitä nyt perustelemaan? Yksi tunne muiden joukossa.
Mies ei ole ikinä antanut pienintäkään syytä olla mustis enkä jaksa murehtia turhaan.
nyt on sen verran kasvanut että varmaan jotain 6-7 luokkaa ;)
Se on niin hot. Monesti saa katseita ja flirttiä ja ehdotuksia.
6 Tai 7 ja miksi? hmm, luotan kyllä mieheeni mutta terve mustasukkaisuus on mielestäni hyväksi. En kahlitse ja mies saa mennä poikien iltoihin yms reissuille mutta jos jää kiinni jostain niin heippa vaan hänellekkin. En ole mustasukkainen jos mies katselee muita naisia,ihmettelisin enemmän jos ei katselisi. Mutta jos joku nainen tulisi jotain ehdottelee ja flirttailee niin että minä näkisin niin kyllä se nainen saisi kylmää kyytiä minulta...
- naarasleijona ja perheen puolustaja
Menettämisen- ja hylkäämisenpelko ovat todennäköisesti erittäin yleisiä ihmisillä, mutta se tee niistä terveitä.
Henkisesti tasapainoisella ihmisellä ei ole näitä tunteita, niin ettei hän niitä pystyisi kontrolloimaan.
Itselläni ehkä 5. Ihan puhtaita papereita en voi antaa, kun kerran näin vahingossa miehen sähköposteja ex:n kanssa. Kilahdin siitä, mutta jos mies olisi pettänyt ex:n kanssa, niin olisihan se sähköpostit siivonnut pois, eikä jättänyt sähköpostiohjelmaansa auki.
En ole mustasukkaista tyyppiä. Mustasukkaisuus on todella säälittävää ja ala-arvoista. Ihmiset, jotka itse tietävät olevansa surkimuksia ovat yleensä mustasukkaisia.
En ole perusluonteeltani yhtään mustasukkainen. En katso voivani omistaa ketään ihmistä, en puolisoa, ystäviä tai muitakaan. Minusta läheiset suhteet perustuvat parhaimmillaan luottamukseen ja vapauteen. Ei toista voi kahlita.
Mies ei myöskään anna mitään syytä olla mustasukkainen. Luotan häneen, ja jos niin ikävästi kävisi että hän kuitenkin pettäisi, niin omapahan olisi häpeänsä!
hieman huolestuttavaa, ettei av-mammat näe mitään muuta tapaa pettää kuin seksi. Todellakin huolestuttavaa. Ettehän jooko kasvata lapsianne samaa arvomaailmaan, ettehän?
Joo, varmaankin monet miehet ja naiset pettävät puolisoitaan harrastamalla seksiä muiden kanssa, mutta milloinkas se järvi olisi soutamalla kulunut.
En siis itse ole mustasukkanen lainkaan. Eikä mieskään. Meille on itsestään selvää, että yhdessä ollaan nyt suteen tai saveen.
Seksi on vain yksi osa meidän parisuhdetta ja kyllä tuo yhteinen kasvatusvastuu painaa vaakakupissa niin paljon enemmän kuin joku yksittäinen pano.
Jos meistä toinen haluaa mennä, niin ovet on auki.
Menettämisen- ja hylkäämisenpelko ovat todennäköisesti erittäin yleisiä ihmisillä, mutta se tee niistä terveitä.
Henkisesti tasapainoisella ihmisellä ei ole näitä tunteita, niin ettei hän niitä pystyisi kontrolloimaan.
Päinvastoin on epätervettä, jos niitä tunteita pitää täysin kiellettyinä ja sairaina. Se vasta sairastuttaakin.
Mustasukkaisuus on todella säälittävää ja ala-arvoista. I
Mies jäi pari vuotta sitten kiinni työkaveristaan. Oli kestänyt jo viikkoja, ennenkuin jäi kiinni. Oli kuulemma pitänyt kertoa, mutta ei ollut EHTINYT.
Vankilassa ei voi toista pitää, mutta en enää luota varsinkaan firman bileiden jälkeen.