Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihanhallinta ongelma 15 vuotiaalla

Vierailija
18.12.2012 |

Ongelmana on 15-vuotias tyttö, joka sekoaa täyin, kun jokin ei mene oikein tai tulee suuria tai pieniä vastoinkäymisiä. Lyö itseään, repii omia tai toisten hiuksia, hakkaa seiniä sekä toisia ihmisiä, potkii.



Kiljuu, huutaa, karjuu ja makaa lattialla itkemässä.



Olen hänen pikkusiskonsa lisäksi usein mustelmilla.

Hän käy psykologilla (ilmoitti kyllä viimeksi lopettavansa) ja psykologi kertoi käytöksen johtuvan omien vanhempien puutoksesta (olen vain hänen huoltajansa, kuin myös hänen siskonsa).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on ajan haaskausta. kännykkä ja netti pois ja jos riehuu, niin pipaa autolla hoitoon lepositeisiin.

Vierailija
2/8 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotias on pahimmassa murrosiässä. Tuon ikäisellä ei ole vielä aikuisen itsehillintää ja sen vuoksi ylilyöntejä tulee. Puhuminen on hyvä keino; selvitä, onko tytöllä jotain murheita vai ahdistaako muuten vain. Murrosikäistä voi usein ahdistaa ilman mitään järkevää syytä. Ala-asteikäinen saattaa olla tunnetasolla jo melko lähellä aikuista, mutta murrosiässä tulee raju taantuma. Onko teillä kotona jotain ongelmia, minkä vuoksi tyttö voisi oirehtia? Suosittelen myös käyntiä psykologin juttusilla.

Kuten jo aikaisemmin kerroin. Olemme käyneet psykologilla jo 5 vuotta. Tuloksetta, sillä tyttö ei ole sanaakaan siellä sanonut. Paitsi viimeksi (n. kk sitten) ilmoitti ovet paukkuen ettei hän sinne enää tule

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotias on pahimmassa murrosiässä. Tuon ikäisellä ei ole vielä aikuisen itsehillintää ja sen vuoksi ylilyöntejä tulee. Puhuminen on hyvä keino; selvitä, onko tytöllä jotain murheita vai ahdistaako muuten vain. Murrosikäistä voi usein ahdistaa ilman mitään järkevää syytä. Ala-asteikäinen saattaa olla tunnetasolla jo melko lähellä aikuista, mutta murrosiässä tulee raju taantuma. Onko teillä kotona jotain ongelmia, minkä vuoksi tyttö voisi oirehtia? Suosittelen myös käyntiä psykologin juttusilla.

Vierailija
4/8 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanoin aikaisemmin, psykologin puheilla ollaan rampattu jo viisi vuotta. Tuloksetta.

Vierailija
5/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on 15-vuotias tyttö, joka sekoaa täyin, kun jokin ei mene oikein tai tulee suuria tai pieniä vastoinkäymisiä. Lyö itseään, repii omia tai toisten hiuksia, hakkaa seiniä sekä toisia ihmisiä, potkii.

Kiljuu, huutaa, karjuu ja makaa lattialla itkemässä.

Olen hänen pikkusiskonsa lisäksi usein mustelmilla.

Hän käy psykologilla (ilmoitti kyllä viimeksi lopettavansa) ja psykologi kertoi käytöksen johtuvan omien vanhempien puutoksesta (olen vain hänen huoltajansa, kuin myös hänen siskonsa).

kerran kunnolla takaisin turpaan tai vaihtoehtoisesti kutsut poliisit paikalle ja teet tytöstä rikosilmoituksen. Aikuisen kokoisella ihmisellä ei ole mitään oikeutta kohdella muita väkivaltaisesti, ja se on syytä oppia saman tien.

Sen jälkeen voit alkaa tytön kanssa pohtia miksi on mieli niin mustana.

Vierailija
6/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puhua, puhua janpuhua. Ja ilmoittaisin myös , että välitän vaikka tyttö käyttäytyis miten. Ja tietty pitäisin huolen siitä, että tyttö saa tarvitsemansa ammattiavun ja lääkityksen tms. Kait te voite mennä johonkin 'as a family'?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puhua, puhua janpuhua. Ja ilmoittaisin myös , että välitän vaikka tyttö käyttäytyis miten. Ja tietty pitäisin huolen siitä, että tyttö saa tarvitsemansa ammattiavun ja lääkityksen tms. Kait te voite mennä johonkin 'as a family'?

Kohtausten välissä ei ole mitään tiettyä aikaa tai mitään erikoista ei tapahdu. Ikinä ei voi ennakoida näitä kohtauksia. Julkisilla paikoilla ei mene noin överiksi, siellä lähinnä pientä kiukuttelua ja välinpitämättöyyttä.

Vierailija
8/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ihan kotikonstit riitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän