Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONko tämä työpaikkakiusaamista? Miten itse suhtautuisit tällaiseen?

Vierailija
18.12.2012 |

Itseäni hieman nuorempi miespuolinen työkaveri näki osatamani pullan pöydän reunalla. Ensin hän tuli ihastelemaan että onpas iso pulla, sen jälkeen käveli aivan pullaan kiinni, niin että hänen etumuksensa osui pullaan pari kertaa, ja lopuksi vielä "löyhäytteli" kädellä ilmaa haaroistaan pullaani.

Ei tee enää mieli syödä pullaa... : ( Miten otan asian puheeksi miehen kanssa? Todella paha mieli tuli.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette voi olla tosissanne

Vierailija
22/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa asiasta ihan vitsillä. Eli, ette kyllä ikinä arvaa mitä X teki mun pullalle jne... Sitten voit kysellä muilta haluaisivatko syödä em. tavalla kohdellun pullan yms reaktioita.

Kahvipöytään tarvitaan meheviä juttuja ja tässä yksi ihan aito ja ajankohtainen sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä syö töissä usein pullaa, mutta tänään sain tosi monta isoa projektia hyvälle mallille, niin kävin ostamassa pullan. En edes tajua miksi mä nyt selittelen sitä, että mulla oli pulla pöydällä töissä sulle. Eihän se anna kenellekään lupaa käydä häpäisemässä mun herkkuni.

-ap

Vierailija
24/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mun nyt puhua tästä pomolle vai sanonko tolle työkaverille vaan? Kun mä oon tosi huono kohtaamaan ihmisiä tällaisissa tilanteissa, jään vaan pyörittelemään omassa mielessä. Mitä itse tekisitte?

-Ap

jos tämä ei oikeasti ole osa isompaakin kiusaamiskokonaisuutta, josta kerrot samalla. Kuulostaa meinaan tosi hassulta mennä kertomaan sille että se sanoi että onpa iso pulla ja sitten koski sitä etumuksellaan. Suoraan sanoen esimiehenä mulle ainakin tulisi olo, että onkohan kertoja kuvitellut koko jutun, mies vahingossa osunut siihen pullaan ja tämä nainen tekee siitä jonkun kiusaamisjutun.

Jos sua tämä mietityttää, niin laita sille tyypille sähköpostia tai mene juttelemaan asiasta.

Vierailija
25/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mun nyt puhua tästä pomolle vai sanonko tolle työkaverille vaan? Kun mä oon tosi huono kohtaamaan ihmisiä tällaisissa tilanteissa, jään vaan pyörittelemään omassa mielessä. Mitä itse tekisitte?

-Ap

jos tämä ei oikeasti ole osa isompaakin kiusaamiskokonaisuutta, josta kerrot samalla. Kuulostaa meinaan tosi hassulta mennä kertomaan sille että se sanoi että onpa iso pulla ja sitten koski sitä etumuksellaan. Suoraan sanoen esimiehenä mulle ainakin tulisi olo, että onkohan kertoja kuvitellut koko jutun, mies vahingossa osunut siihen pullaan ja tämä nainen tekee siitä jonkun kiusaamisjutun.

Jos sua tämä mietityttää, niin laita sille tyypille sähköpostia tai mene juttelemaan asiasta.

Vierailija
26/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää joku 2 sek. ja olet kiinni omissa töissäsi/ajatuksissasi tms.? Olen erittäin sanavalmis ihminen, mutta kyllä jos joku tulee tekemään jotain ihan outoa tai vaikka sanoo jotain odottamatonta, niin saattaa sitä hetki joutua prosessoimaan.

miksei sitten voi heti kysyä kun tajuaa, että hei, mitä sinä tarkoitit tuolla pullajutulla? Varsinkin jos kerran vastaavantapaisia on ollut muitakin tapauksia.

Meillä on töissä kyllä niin omalaatuisia nörttejä (oon duunin ainoa nainen) että kaikenlaiseen on saanut tottua mutta kaikesta on selvinnyt roisilla huumorilla ja sopivalla määrillä aggressiivista asennetta.

koska onhan sepäivänselvä, mitä toinen on halunnut sillä tehdä. On halunnut pilata toisen pullanautinnon, sama kuin ameriikanleffoissa teinit syöttää kiusattavalle häpykarvoja leivän välissä. Pissakakkahuumorin tasolla. Tuosta kun kysyt että mitä sä oikein tarkoitit, vaikutat vain hölmöltä.

Mut ehkä ap:n kannattaisi näin jälkeenpäin ojentaa se pulla mahdollisimman monen muun nähden kyseisen tyypin syötäväksi. Ja jos paikalla on joku, joka ei tapahtumaa nähnyt, kuvata sen sanallisesti ja ehkä myös parilla tyypiltä kopioidulla eleellä höystettynä. Mutta tässä on tärkeää pitää pokerinamaa. EI saa itkeä. Eikä nauraa. Ihan vain kuin olisit lasten toilailuun lopen kyllästynyt äiti, joka kehottaa jälkikasvua siivoamaan sotkunsa.

Vierailija
27/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanot ihan suoraan että painuu vittuun siitä. Ei töissäkään tarvitse ihan kaikkea sietää. aika outo kohtalo kieltämättä ;)

Vierailija
28/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toisille että "Ette usko mitä Masa teki! Se kävi hieromassa haarojaan mun pullaani, koska halusi tartuttaa löyhkänsä ruokaani." Voit olla varma, että ei lohkea haisuli-Masalle pikkujouluissa. Itse asiassa, voitte alkaa kutsua häntä Haisuli-Masaksi ja pullanraiskaajaksi. Kyllä se parin viikon päästä Masaakin vituttaa ja sua paljon vähemmän.

Vierailija
29/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. En söisi leivonnaista.

Veisin sen oudosti käyttäytyvälle työkaverille kiittäen viimekertaisesta.

Hyvä, että olet töissä niin rauhallisessa paikassa, että voit palstailla työpaikalta.

Vierailija
30/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. En söisi leivonnaista.

Veisin sen oudosti käyttäytyvälle työkaverille kiittäen viimekertaisesta.

Hyvä, että olet töissä niin rauhallisessa paikassa, että voit palstailla työpaikalta.

Vierailija
31/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot silloin symbolisella tasolla alistunut tolle miehelle (kun syöt jotain hänen tökkimäänsä).

Mä en kyllä syö töissä usein pullaa, mutta tänään sain tosi monta isoa projektia hyvälle mallille, niin kävin ostamassa pullan. En edes tajua miksi mä nyt selittelen sitä, että mulla oli pulla pöydällä töissä sulle. Eihän se anna kenellekään lupaa käydä häpäisemässä mun herkkuni.

-ap

Vierailija
32/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulla äijälle. Mielellään julkisesti. Noita on parempi näpäyttää takaisin tai homma jatkuu.

Itse olin ottanut sen linjan, että olin antanut keskenkasvuisten pelleillä keskenään. En sanonut takaisin, vain poistunut paikalta ja kohdellut ko. tyyppejä jatkossa kylmäkiskoisesti. Kun ei vaan jaksa tuollainen kiinnostaa, ja mitkään arvovaltakiistat ja reviiritaistot eivät huvita.

No, se oli väärä strategia. Se tulkittiin niin, että en osaisi puolustaa itseäni.

Vierailija
33/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot silloin symbolisella tasolla alistunut tolle miehelle (kun syöt jotain hänen tökkimäänsä).

-ap

Mutta ei se työkaveri sitä nähnyt. Ajattelin ettei se sillai pilalla ollut, kun se vaan siis housujen etumuksella tökki, eikä edes käsin koskenut.

Nyt mua harmittaa, kun tuo kuulosti hyvältä idealta, että olisi antanut sen pullan sille, ja tehnyt sille samalla tavalla.

Ehkä mä haen kahvilasta samanlaisen tilalle? Ja sitten vien sen sille tyypille ja hankaan sitä itseeni sen tyypin nähden ensin? siis sillai kun sekin teki!

Niin ja kun joku ihmetteli miten ehdin täällä olla, niin kuten sanoin, sain tänään monta isompaa projektia sille mallille, että tänään olisin voinut vähän juhlistaa sitä pullalla.

Vierailija
34/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Mutta ei se työkaveri sitä nähnyt. Ajattelin ettei se sillai pilalla ollut, kun se vaan siis housujen etumuksella tökki, eikä edes käsin koskenut.

Nyt mua harmittaa, kun tuo kuulosti hyvältä idealta, että olisi antanut sen pullan sille, ja tehnyt sille samalla tavalla.

Ehkä mä haen kahvilasta samanlaisen tilalle? Ja sitten vien sen sille tyypille ja hankaan sitä itseeni sen tyypin nähden ensin? siis sillai kun sekin teki!

Niin ja kun joku ihmetteli miten ehdin täällä olla, niin kuten sanoin, sain tänään monta isompaa projektia sille mallille, että tänään olisin voinut vähän juhlistaa sitä pullalla.

Vierailija
35/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli ihan selvä vitsi! Ja ihan hauska sellainen.

Vierailija
36/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hieman nuorempi miespuolinen työkaveri näki osatamani pullan pöydän reunalla. Ensin hän tuli ihastelemaan että onpas iso pulla, sen jälkeen käveli aivan pullaan kiinni, niin että hänen etumuksensa osui pullaan pari kertaa, ja lopuksi vielä "löyhäytteli" kädellä ilmaa haaroistaan pullaani.

Ei tee enää mieli syödä pullaa... : ( Miten otan asian puheeksi miehen kanssa? Todella paha mieli tuli.

Vierailija
37/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vielä hauskempaa.

Vierailija
38/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ohjaisin pullaa etumuksella töykkivän työterveyteen.

Vierailija
39/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen sävyyn, että "onkohan sillä Jaakolla joku ongelma kun sen pitää hieroa muniaan toisten ruokiin". Ihan oikeasti. Sillä lailla huolestuneeseen sävyyn, "ei mun ehkä pitäis puhua tästä mutta oletkohan jo kuullut siitä, että Jaakko käyttäytyy vähän omituisesti...".

Taidokkaasti sanat asettamalla ja oikeasti näyttelemällä huolestunutta työkaverin mielenterveydestä voit saada esimiehet kiinnittämään aikaisempaa enemmän tyypin touhuihin.

Ja tosiaankaan tuon "jaakon" touhu ei ihan terveelle - tai ainakaan aikuiselle - vaikuta.... Onkohan tyypillä ikää 18 v.?

Itse olisin karjaissut sille että painupa jätkä helvettiin sitä paskanhajuista munaas tuulettamasta, että se se haisee tänne asti.

Vierailija
40/52 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyyppi on siis 28-vuotias, eli ei mikään ihan teini enään. Ja aiemmin hän on mm. kommentoinut rintojani sanomalla että ne on mahtavat bambaloonasit tai jotkut sellaset. Hän myös aina välillä tulee mun työhuoneelle ja hankaa etumustaan ovenkarmiin, mutta kuitenkin saattaa samalla puhua ihan tavallisista työasioista. En ole aiemmin niin välittänyt noista jutuista, mutta nyt harmitti, kun tuo oli mun mielestä ihan selvää vahingontekoa mun omaisuutta kohtaan. Vaikka se vaan pulla olikin.

En oo vielä saanut mitään aikaseksi, ja kohta pitää mennä jo kotiin. Ehkä mä huomiseksi keksin jotain, tai sitten toteutan jonkun teistä idean, en vaan vielä tiedä minkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme