Sisko toi joululahjan ja alkoi vituttaa. (älä lue jos et kestä lahjavalitusta)
Mun sisko piipahti hakemassa meidän lahjat ja toi heidän lahjat meille, kun ovat menossa Lappiin jouluksi. Ostin heidän porukalle jokaiselle ajatuksella lahjat, kuten joka ainoa vuosi teen ja minusta se on mukavaa. Etsin sellaiset lahjat, mistä ajattelen saajan pitävän.
Siskolta saan joka vuosi samanlaista: itse tehdyt sukat tai kaulaliinan. Kiva, että tekee itse, joo, mutta silti. En pidä villasukkia. Hänen värimieltymyksensä ovat täysin erilaiset kuin minun, joten neuleet ei käy minun vaatteisiin enkä pidä niiden väreistä yleensä ollenkaan (voimakasta oranssia, lilaa yms). Hän ei ole kovin taitava, joten ne on tehty yleensä mahdollisimman helposti. Kaulaliinat on aina oikein neuletta ja rullautuvat kapoisiksi, tekee niin isoilla puikoilla, että saa päivässä valmista.
Onko tuollaisessa oikeasti sitä itse tekemisen ajatusta enää nimeksikään??? Tekee omista jämälangoistaan mahdollisimman nopeasti, helposti ja ilman rahallista panostusta. Ovat ihan hyvin toimeen tuleva tavallinen perhe, joten muutama euro olisi varaa panostaa.
Alkoi vituttaa ihan silmittömästi se pehmeä paketti, minkä hän minulle ojensi. Miksi minä näen vaivaa hänen takiaan, kun hänelle lahjan antaminen on vain pakollinen harmi?
Ensi vuonna saa jäädä lahjat ostamatta. Liimaan hänelle vaikka jäätelöpuikoista jotain "kivaa" itsetehtyä. :(
Kommentit (50)
Voisitteko sopia, että annette lahjoja vain lapsille?
Kyllä aikuinenkin pitää lahjojen saamisesta. En oikein ymmärrä, miksi joulu olisi vain lasten juhla. Pidän joulusta tosi paljon, tämä pikkujuttu nyt vaan rassaa. Parempi kai täällä on valittaa, kuin raivota läheisilleen. ap
Kyllä aikuinenkin pitää lahjojen saamisesta. En oikein ymmärrä, miksi joulu olisi vain lasten juhla. Pidän joulusta tosi paljon, tämä pikkujuttu nyt vaan rassaa. Parempi kai täällä on valittaa, kuin raivota läheisilleen. ap
että siskosi näkee turhaan vaivaa, koska et käytä villiksiä. Minusta se on ihan susta nyt itsestäsi kiinni, itse sanoisin varmasti.
Oikeesti tosi epäreilua vuodesta toiseen nieleskellä harmia sen sijaan, että sanoisit suoraan.
että siskosi näkee turhaan vaivaa, koska et käytä villiksiä. Minusta se on ihan susta nyt itsestäsi kiinni, itse sanoisin varmasti.Oikeesti tosi epäreilua vuodesta toiseen nieleskellä harmia sen sijaan, että sanoisit suoraan.
Olen nyt jo aika monta kertaa sanonut, että ensi vuonna hoidan asian toisin. Tänä vuonna kai on enää turha pahoittaa hänen mieltään kun lahjat on jo vaihdettu ja joulu ihan oven takana. ap
että siskosi näkee turhaan vaivaa, koska et käytä villiksiä. Minusta se on ihan susta nyt itsestäsi kiinni, itse sanoisin varmasti. Oikeesti tosi epäreilua vuodesta toiseen nieleskellä harmia sen sijaan, että sanoisit suoraan.
Olen nyt jo aika monta kertaa sanonut, että ensi vuonna hoidan asian toisin. Tänä vuonna kai on enää turha pahoittaa hänen mieltään kun lahjat on jo vaihdettu ja joulu ihan oven takana. ap
Jos sä olet jo miettinyt homman, miksi teit aloituksesi ja ruikutat täällä tuntitolkulla? Hä? Tyhmäkö olet?
_Koska on parempi purkaa mieltään täällä kuin läheisilleen._
Suosittelen lukiopetusta.
Tai sano etten kaipaa hänen lahjojaan?
Entäs jos siskosi ajattelee sinun lahjoistasi negatiivisesti? Esim. "siinähän nyt yrittää esittää olevansa muka varakas vaikka on kuin kirkonrotta" tai "mitä helkkaria me nyt tällaisilla tehdään, menee koko joulu pilalle kun paetista paljastuu aina tuollaista paskaa kaupasta ostettua kun siskoreppana ei osaa tehdä mitään itse".
Miksi yleensäkin annatte toisillenne lahjoja jos antamisen ja saamisen ilo ei ole se tärkein vaan lahjoista aletaan mittaamaan arvoa ja sitä onko tehty kuinka suurella ajatuksella vai ei?
Sinusta paistaa se asenne että olet niin ylevä ja ihana kun oikein ajatuksella etsit, mietit ja suunnittelet lahjat siskosi perheelle, varmasti pakkaatkin sävy sävyyn ja suuren ajatuksen vallassa ja ajattelet paketoidessasi kauniita asioita lahjan saajasta, eikö niin?
Hyvää joulua sinullekin! Toivottavasti saat edes jotain mieluista muista paketeista (ai niin, mutta muistaako sinua kukaan muu? Ehkä ostata ajatuksella itsellesi jotain mukavaa!) ettei ihan koko joulu mene vitutuksen vallassa rumia ja rupisia villasukkia tuijotellen!
Minun siskoni onjuuri tällainen joka tekee joululahjoista hirveän haloon. Mielessään varsinkin, ja sitten huulien välistä jupisee jotain ja näyttää hapanta naamaa koko loppuvuoden.
Hän voisi ymmärtää sen, että 1) en halua ottaa stressiä joululahjoista ja stressata niistä koko joulukuuta, en myöskään vaadi meille joululahjoja tai oleta että saamme niitä ja 2) siskoni ei juuri ole meihin päin missään tekemisissä. Minulla on ainakin 10 ihmistä joiden kanssa olen vuoden mittaan paljon enemmän tekemisissä ja jotka haluavat pitää yhteyttä. Tokihan heille ostan lahjoja jos nyt sinne kauppaan ylipäätään menen.
En valita tai jupise, paitsi täällä. Ensi vuonna asia hoidetaan toisin. Miksi Te kilahdatte muiden kilahtamisista? :DD ap
Oikeasti, tämäkö on joku ongelma?
Todella koominen ketju, näin miehen näkökulmasta.
mies olet, näin naisen näkökulmasta.