Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatako pyöristää ostoksesi H&M:ssä lähimpään tasalukuun ylöspäin Unisefin hyväksi?

Vierailija
18.12.2012 |

Yllätyin kun tuollainen kysymys esitettiin jouluostoksilla ollessani H&M:ssä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen siinä kassalla maksamassa ostoksiani, enkä antamassa rahaa hyväntekeväisyyteen. Jotakin rajaa tuolle kerjuullekin jo!

Vierailija
2/15 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisin antaa. Tuo on mielestäni huomattavasti parempi tapa kerätä rahaa hyväntekeväisyyteen kuin joku lipaskeräys puhumattakaan tilisiirroista tms.

Tosin lahjoittamisen pitäisi olla sillä lailla aidosti vapaaehtoista että kassahenkilö ei sitä kysyisi vaan tiskillä olisi vaikkapa kyltti että halutessasi voit lahjoittaa ja mainitse asiasta tällöin kassalle. Ei syntyisi noloja tilanteita tai painostuksen tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat sitten siitä, jos haluat lahjoittaa.

Mutta muuten alkaa minuakin kyllästyttää tuo rahankerjuu joka paikassa. Verot nousee. Hinnat nousee. Palkat laskee. Ja silti pitöisi vielä olla joka paikkaan syytämässä lahjoituksia.

Eikö ne lahjoituksia kerjäävät tajua, että joka ikiselle kerjääjälle ei voi antaa? Jos antaa joka suuntaan, saa kohta itse olla kerjuulla

Vierailija
4/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan siitä syystä, että mä en pidä tuollaista tapaa oikeana hyväntekeväisyydessä. Se on pakkotyrkytystä :( Tuollainen tasalukuun pyöristämiskysely on monelle epämiellyttävä, tuntuu, että pitää sanoa joo, vaikka ei haluaisikaan, koska muuten on paskiainen ja muut jonossa olijat katsoo jne.

Mä ymmärrän, etä esim. keräyslippaat on nykyisin vaikeita, kun ihmisillä ei ole käteistä. Mutta siltikin joku muu tapa pitäisi keksiä. Joku, mikä ei tunnu tyrkyttämiseltä tai pakottavalta.

Vierailija
5/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin multa kysyttiin, haluanko lahjoittaa euron Unisefille. Se siis veloitettiin siinä maksun yhteydessä.

Pieni raha, mutta toivottavasti hyödyttää jotakuta.

Vierailija
6/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myyjä katsoi mua vähän pitkään. Tuli inhottava fiilis. En taida kehdata enää mennä ainakaan siihen samaan henkkamaukkaan.

Vierailija
7/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten henkkamaukalta tuollainen hyväntekeväisyys ja vielä lapsia kohtaan :D

"Juu, kerätään varoja siteisiin, että voidaan sitoa ne veriset pikkusormet, jotka nää meidän rätit on ommellu/puuvillan poiminu."

Itsekin ostelen kyseisestä kaupasta, mutta voisivat edes yrittää olla vähemmän tekopyhiä.

Vierailija
8/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vaan siitä syystä, että mä en pidä tuollaista tapaa oikeana hyväntekeväisyydessä. Se on pakkotyrkytystä :( Tuollainen tasalukuun pyöristämiskysely on monelle epämiellyttävä, tuntuu, että pitää sanoa joo, vaikka ei haluaisikaan, koska muuten on paskiainen ja muut jonossa olijat katsoo jne.

Mä ymmärrän, etä esim. keräyslippaat on nykyisin vaikeita, kun ihmisillä ei ole käteistä. Mutta siltikin joku muu tapa pitäisi keksiä. Joku, mikä ei tunnu tyrkyttämiseltä tai pakottavalta.

Euro kun ei ole summa eikä mikään, niin sen nyt voi kuka tahansa lahjoittaa silmiä räpäyttämättä hyväntekeväisyyteen. Eli ehdottomasti lahjoitan (jos Henkkamaukassa kävisin) ja lahjoitan myös pankkiautomaateilla, kun nostan käteistä.

Vierailija
9/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot ei, saat vihaisia tai vähintään paheksuvia katseita naamallesi ja niskaan.

Vierailija
10/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää asioi H&Mllä tuon jälkeen. Minusta on kiusallista, kun pakotetaan ihminen antamaan rahaa johonkin tuolla tavalla - kun nyt maksat siinä jo jotain, anna loput keräykseen.

Valitsen hyväntekeväisyyskohteeni ihan itse mielellään. Tuollainen painostaminen tilanteessa, jossa on noloa kieltäytyä, lokaa sekä H&Mn että Unicefin maineen.

Vierailija
11/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro kun ei ole summa eikä mikään, niin sen nyt voi kuka tahansa lahjoittaa silmiä räpäyttämättä hyväntekeväisyyteen. Eli ehdottomasti lahjoitan (jos Henkkamaukassa kävisin) ja lahjoitan myös pankkiautomaateilla, kun nostan käteistä.

Itse epäilen vahvasti, että pankkiautomaattilahjoitukset suorastaan romahtivat, kun lahjoitusten antaminen muutettiin enemmän aktiivisia toimenpiteitä vaativaksi ja vanhuksia suojelevaksi.

Vierailija
12/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna periaatteesta, koska jos monet antaa, on kohta joka ikisen kaupan kassalla jonkun hyväntekeväisyysjärjestön keräys menossa.

Kuukaudessa alkaa silloin mennä aika iso summa ties mihin! Haluan antaa rahat johonkin tiettyyn projektiin eikä jonkun kasvottoman organisaation kassaan käytettäväksi miten tahansa.

Mielummin keräyslipas siihen kassalle. Ja selkeä kohde, mitä avustetaan, kuten Kauneimpien joululaulujen lukutaitokampanja.

Vierailija
13/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää asioi H&Mllä tuon jälkeen. Minusta on kiusallista, kun pakotetaan ihminen antamaan rahaa johonkin tuolla tavalla - kun nyt maksat siinä jo jotain, anna loput keräykseen.

Valitsen hyväntekeväisyyskohteeni ihan itse mielellään. Tuollainen painostaminen tilanteessa, jossa on noloa kieltäytyä, lokaa sekä H&Mn että Unicefin maineen.

Ainahan voi kieltäytyä. Niin tein minäkin. Joskin siitä syystä, että tilillä oli rahaa tasan ostosten verran. En kokenut kieltäytymistä nolona.

Vierailija
14/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä osta niitä sentti-hyväntekeväisyys-banaaneja tai muutakaan, jossa hyväntekeväisyyttä käytetään törkeästi markkinointikeinona.

Annan lahjoitukset ihan omina erinään itse valitsemilleni kohteille.

Vierailija
15/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Ihan vain periaatteesta sitä tilannetta kohtaan. Jotenkin tosi tympeää kysyä siinä kassaruuhkassa että haluanko olla hyvä ihminen vai huono ihminen. Tämä menee samaan kategoriaan sen pankkiautomaatti-lahjoituksen kanssa.