Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka ovat ajatuksiltaan radikaaleja?

Vierailija
18.12.2012 |

Millaisia ovat? Voivatko "elää kuten opettavat" vai onko jotain ristiriitaa esimerkiksi toimeentulonsa ja ajatustensa välillä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän juuri niin kuin haluan ja ajattelen juuri niin kuin ajattelen, huolimatta median/ihmisten/poliitikkojen painostuksesta.

Vierailija
2/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän juuri niin kuin haluan ja ajattelen juuri niin kuin ajattelen, huolimatta median/ihmisten/poliitikkojen painostuksesta.

Voitko sanoa jonkun esimerkin siitä, mikä on radikaali ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä välttämättä ole ristiriitaa esim toineentulon kanssa.

MÄ olen itse aika radikaali yliopisto- ja koulutuspolitiikan suhteen. En valitettvasti voi elää kuten opetan, koska koulutusta koskevat lait Suomessa ovat kuitenkin tällä hetkellä erilaisia. Yritän toki vaikuttaa siihen suuntaan, että ne muuttuisivat.

HUomaa: radikaali ajattelu ja radikaali toiminta ovat eri asioita. Radikaali ajattelu ei sinänsä johda väkivaltaiseen toimintaan.

Vierailija
4/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään hyvin usein eri mieltä toisten ihmisten kanssa, joten ilmeisesti ajatukseni ja mielipiteeni ovat sitten erikoisia tai radikaaleja.

Vierailija
5/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minusta omatkaan ajatukseni ole kovin radikaaleja. Minä vaan en halua puolisoa, perhettä, omistusasuntoa ja ns. kunnollista elämää vaan tykkään elää nelikymppisenäkin vielä puolihuolimattomana poikamiestyttönä vuokrakämpässäni elellen. En halua saada mitään erityistä aikaan elämässäni vaan vain nauttia hetkistä päivä kerrallaan.

Vierailija
6/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään hyvin usein eri mieltä toisten ihmisten kanssa, joten ilmeisesti ajatukseni ja mielipiteeni ovat sitten erikoisia tai radikaaleja.

omasta mielestäni radikaalius ei välttämättä tarkoita sitä, että on eri mieltä muiden kanssa.

Mutta siis joo: radikaalius liittyy mielestäni elämänkatsomukseen, arvoihin, poliittiseen kantaan. Johonkin, jolla on yhteiskunnallistakin merkitystä, ihan pelkkä "pidän kaurapuurosta kun nuo muut pitää ruispuurosta" ei riitä.

Tietysti riippuu siitä, millaisia ihmisiä tunnet, mikä näyttäytyy radikaalina. Jos ystäväsi ovat helvetin enkeleitä, ei varmaan samat asiat ole radikaaleja kuin jos ystäväsi ovat jonkun pienen paikkakunnan ihmiset.

ap

Vierailija
7/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomaa: radikaali ajattelu ja radikaali toiminta ovat eri asioita. Radikaali ajattelu ei sinänsä johda väkivaltaiseen toimintaan.

mutta ihmettelyni aihe onkin, kannattako ihmisen identifioida itseään radikaaliksi, jos ei voi "elää kuten opettaa".

Ei toiminnan tarvitse olla väkivaltaista, siihen voi mielestäni liittyä elämänvalintoja, tapoja kuluttaa esimerkiksi. Itse voin nähdä vegaaniuden "radikaalina", koska se on kuitenkin yhteiskunnallisiin oloihin kantaaottavaa, vaikkei se häiritsekään useimpia ihmisiä.

ap

Vierailija
8/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminnan suhteesta: hyväksyttekö "radikaaliksi" ihmiseksi vain sellaisen, joka tv:tä katsoessaan vain huutaa, miten yhteiskunta on perseestä ja kaikki pielessä (ehkä syvällisempien perustelujen kanssa), eikä kuitenkaan tee asioille itse yhtään mitään?

Onko tällainen ihminen radikaali?

ap

Vierailija
9/9 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiminnan suhteesta: hyväksyttekö "radikaaliksi" ihmiseksi vain sellaisen, joka tv:tä katsoessaan vain huutaa, miten yhteiskunta on perseestä ja kaikki pielessä (ehkä syvällisempien perustelujen kanssa), eikä kuitenkaan tee asioille itse yhtään mitään? Onko tällainen ihminen radikaali? ap

Tässähän oli lajityypillisen persun tunnusmerkit, eli kyseessä on äärikonservatiivi, radikaalin vastakohta.