Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei menkkojen alkamisikä voisi olla noin about 20v?

Vierailija
18.12.2012 |

Miksi niiden pitää alkaa jo niin varhain?

Mulla 11v ja molemmmilla tytöillä myös 11v

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun nukeilla leikkivillä tytöillä pitää olla jo menkkahuolia. Luonnotonta :(

Vierailija
2/5 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitää alkaa jo niin varhain?

Mulla 11v ja molemmmilla tytöillä myös 11v

mutta edes 15-16-v. Tosin ajat on muuttuneet, ennen ei todellakaan enää 11-v iässä ehditty nukeilla leikkiä. Vaikka nythän sanotaan murrosiän vain varhaistuneen.

No joka tapauksessa onneksi ne menkat ei lapsesta aikuista tee. Olin itsekin 11-v kun ne alkoi, ja olihan se hieno juttu silloin, oli niitä jo vähän odotettukin.

Mutta näin poikien äitinä se tuntuu vaan niin hassulta... kun omat pojat tuntuu ihan pikkupalleroilta vielä ja tytöt alkaa taas olla jo huomattavasti kypsemmän oloisia sekä henkisesti että fyysisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edes 15-16-v.

Vierailija
4/5 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisten kehitykselle edullista, että 11v tullaan jo äideiksi. Tulee vielä ydinsota ja suuri osa ihmisistä kuolee, tarvitaan lisää populaa jotta edes joku säilyisi, siksi murrosiän alkamisaika laskee.

Vierailija
5/5 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1800-luvulla keskimääräinen alkamisikä oli 16-17v.

Itselläni alkoi kun olin 15v9kk, varsin myöhään siis. En tosiaan osannut iloita asiasta vaan oli hirvittäbän stressaavaa olla "kehittymätön" vielä ysillä, pelkäsin mm. että jään hedelmättömäksi.

Vasta aikuisiällä kuulin että äidillänikin alkoi kuukautiset vasta 16-vuotiaana, en ymmärrä miksei hän maininnut asiasta aiemmin, olisi vähentänyt omaa huoltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä