Ei maksua, ei tuotetta. Musta tuli hankala sukulainen.
Taannoin sukulaiseni pyysi minua ostamaan erään tuotteen. Lennolta, koska se oli siellä edullisempi.
Sovimme, että hoitaa maksun tililleni.
Itse hoidin oman osuuteni sovitusti ja tuo tuote on nyt minulla.
Olen tässä kuukauden päivät odottanut maksua ja muistuttanut asiasta. Joo huomenna on vastaus ollut.
Viikonloppuna tuo ihminen soitteli ja kyseli. että tulisi käymään ja hakemaan tuotteensa.
Muistutin, että ei ole maksua tullut. Ja, että tavaran saa jahka saan maksun.
Sain kuulla olevani pikkumainen nipo ja hankala ihminen. Ja kaikea muuta tuli tuutin täydeltä.
Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ihan pikkusumma (70€). Ja ei ole asiat mennyt aivan niinkuin on sovittu.
Ei ole pyytänyt jatkoa maksuaikaan. Ei maininnut rahapulasta yms.
Taidan laittaa tuotteen joululahjaksi jollekkin toiselle.
Kommentit (7)
että ilmaiseksi pitäisi saada. Se ei ole vielä yhtään hänen tuotteensa, ihan turhaan kuuntelit haukkumista. Onko mies vai nainen kyseessä? Minkä tyyppisen tuotteen toit lennolta?
Turhaan tuo mäkätys tuli tosiaan.
Ja siitä pidän kiinni, että tuote ei vaihda omistajaa ennen maksua.
Sillä ei ole väliä mitä tilasi lennolta.
Periaate nyt vaan sovituista asioista.
ap
No, en minäkään antaisi tuotetta ennen maksua, jos näin on sovittu. (Eli sovittu, että maksaa tuotteen.)
Vaikuttaa siltä, ettei aiokaan maksaa. Ei ainakaan, jos saa tuotteen etukäteen ennen maksua.
Kerrankin ihminen joka ei anna sukulaisten "pissiä linssiin" :)
Juuri näin pitää toimia!
Hienoa, että toisilla on selkärankaa. Moni olisi varmasti antanut sen ostoksen ja sitten vasta jossain kohtaa pyydellyt maksua. Ja sen ostoksen tilaaja varmaan oletti näin käyvän ja että maksu unohtuu pikku hiljaa ajan myötä.
mä itse inhoan esim. antaa pikkuvippejä, juurikin siksi että lainaajat "unohtavat" helposti maksaa ne takaisin. Sitten tuntee itsensä tosi nipoksi kun muistuttaa asiasta. Miksi se onkin niin noloa? Sen lainaajanhan pitäisi nolostella.
Miten joillakin on otsaa tehdä noin? Ja tarkoitan ehdottomasti sitä sukulaistasi! En vain pysty ymmärtämään näitä ihmisiä, jotka eivät hoida maksuja/velkoja ihan heti tai ajoissa, kun vastassa joku yksityishenkilö, tuttu tai sukulainen.
Minulle itselleni on hirveän tärkeää maksaa välittömästi, samana päivänä, tuon tyyppiset jutut (työkaverille jonkun kimppatilauksen osuus, sukulaisille osuutemme yhteislahjasta, taksikyydin osuus, jne.). Minusta on äärimmäisen noloa jo vähänkin viivytellä yksityishenkilölle olevan maksusuorituksen kanssa, puhumattakaan maksamatta jättämisestä!?
Toimit aivan oikein ap! Ja nostan hattua rohkeudestasi toimia juuri niin kuin pitääkin. Täytyy harmikseni myöntää, että itse olisin varmaan ollut liian sinisilmäinen ja arka, enkä olisi ymmärtänyt pyytää maksua etukäteen. Ja sitten jälkikäteen olisin nolona kysellyt sitä ja harmitellut hiljaa mielessäni.
että ilmaiseksi pitäisi saada. Se ei ole vielä yhtään hänen tuotteensa, ihan turhaan kuuntelit haukkumista. Onko mies vai nainen kyseessä? Minkä tyyppisen tuotteen toit lennolta?