Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurnau!

04.12.2005 |

Minkälaisia oireita sinulla on hyperissä? Miten se todettiin? Olen kuumeillut punktion jälkeisestä päivästä, jolloin sairastuin myös kaameaan nuhaan ja nyt on yskä. Kävin lääkärissä tänään flunssan takia, en saanut antibiootteja. Nyt mietin pitäisikö minun ottaa yhteyttä klinikkaan, vaikkei minulla ole minkäänlaisia vatsakipuja tai turvotuksia tai pahoinvointia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tokan ultran yhteydessä tuollaisen kirjallisen potilasohjeen mukaan.

Oireita voivat olla:

- vatsanalueen kipu ja turvotus

- pahoinvointi

- oksentelu

- ripuli

- kuumeilu

- virtsanerityksen väheneminen

- tiheä pulssi

- vaikeutunut pinnallinen hengitys.

Viime viikolla mulla oli niin paha olla, että yökkäilin, vatsa kipeä+turvonnut (ihan kuin olisin raskaana), kuumeilu ja ripuli. Soitin silloin VL ja neuvoivat juomaan niin paljon kuin pystyn oksentamatta. Minähän join ja pissasin ja tunnissa paino tippui 700 g ja olo helpottui huomattavasti. VL sanottiin, että jos neste nousee keuhkoihin asti (=hengitys vaikeutuu) niin sitten sairaalaan.

Nyt punktion ja alkiosiirron jälkeen tappelen taas hyperin kanssa ja tässä mietin pitäiskö lähteä sairaalaan kun yli viikko olen tämän kanssa jo ollut. Keskiviikko oli tosin hyvä päivä :) Ehkä odotan huomiseen ja soitan uudestaan VL.

Oireet ovat lievemmät nyt: vatsa pallona, paino koholla n. 3 kg, lievää pahoinvointia (näkyy silleen, ettei ruoka maistu) ja ripuli (välillä vetinenkin, yök). Niin ja lämmöt koholla.

En ole mikään lääkäri, mutta hyperissähän on kyse siitä, että nesteet kertyy vatsaonteloon eli turvotusta jne. Mulla ainakin turvotus on vain ja ainoastaan vatsan alueella.

Toivottavasti tästä oli apua ja mielestäni sä voisit huomenna soitella hoitopaikkaasi -varmuuden vuoksi.Ei jää ainakaa spekuloinnin varaa.

Parempia vointeja!

Kurnau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän