Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo dementoituneen rakkaan äitini kasvatusmetodeihin kuului

Vierailija
16.12.2012 |

se että lapsia ei valistettu eikä varoitettu mistään.En ihmettele,miten veljestäni kasvoi rikollinen ja moraaliton luonne.Itse taas kuuntelin ahkeraan muita naisia lapsuudessa,koska oma äitini oli hyvin boheemi ja itsekeskeinen persoona.Hänen tunteensa menivät sen mukaan,oliko tarjolla sinä päivänä suklaata ja kahviseuraa vai ei.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoin alinta pohjaa,mitä löytyy.Ei juonut alkoholia mutta oli kaikkien herkkujen perään ja makean ym hetken nautinnon.Harmittaa, ettei äiti opettanut juurikaan säästämistä tai ihmissuhteista mitään.Isä oli aina poissa.

Vierailija
2/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus sellaisestakin selviää hyvin. Oma äitini on henkisesti jälkeenjäänyt ja ollut lapsuudessani myös alkoholi- ja huumeongelmainen. Isääni ei ollut missään vaiheessa kuvioissa mukana, olin vahinkolapsi ties kenen kanssa. Ei tosiaan kauheasti valistettu eikä varoitettu mistään, perusselviämisenkin (eli sen että saa jotain syötävää) sai hoitaa hyvin pienestä itse.

Mutta yllättäen ei mulle tuosta menneisyydestä niin valtavasti ole haittaa ollut. Teininä oli vähän kovaa varsinkin kun oma äiti, koti ja tausta hävetti ihan järkyttävästi. Yritin raivoamalla saada äitiä ryhdistäytymään mihin hän ei toki pystynyt, minkä aikuisena vasta ymmärsin. Mutta nyt on jo kohda 40 vuotta ikää eikä ole oikeastaan teini-iän jälkeen koskaan ollut mulla erityisiä vaikeuksia liittyen menneisyyteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus sellaisestakin selviää hyvin. Oma äitini on henkisesti jälkeenjäänyt ja ollut lapsuudessani myös alkoholi- ja huumeongelmainen. Isääni ei ollut missään vaiheessa kuvioissa mukana, olin vahinkolapsi ties kenen kanssa. Ei tosiaan kauheasti valistettu eikä varoitettu mistään, perusselviämisenkin (eli sen että saa jotain syötävää) sai hoitaa hyvin pienestä itse.

Mutta yllättäen ei mulle tuosta menneisyydestä niin valtavasti ole haittaa ollut. Teininä oli vähän kovaa varsinkin kun oma äiti, koti ja tausta hävetti ihan järkyttävästi. Yritin raivoamalla saada äitiä ryhdistäytymään mihin hän ei toki pystynyt, minkä aikuisena vasta ymmärsin. Mutta nyt on jo kohda 40 vuotta ikää eikä ole oikeastaan teini-iän jälkeen koskaan ollut mulla erityisiä vaikeuksia liittyen menneisyyteeni.

Vierailija
4/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että lapsia ei valistettu eikä varoitettu mistään.En ihmettele,miten veljestäni kasvoi rikollinen ja moraaliton luonne.Itse taas kuuntelin ahkeraan muita naisia lapsuudessa,koska oma äitini oli hyvin boheemi ja itsekeskeinen persoona.Hänen tunteensa menivät sen mukaan,oliko tarjolla sinä päivänä suklaata ja kahviseuraa vai ei.

Vierailija
5/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ap.Tää lapsuuteni elelettiin 70-80-luvulla.Minä en tehnyt älyttömyyksiä kuten veljeni vaan osasin käyttäytyä.Veljen ongelmat alkoi heti ekaluokalla,joutui silmätikuksi jostain syystä ja tästä alkoi heti alamäki.Varasti kuudennella luokalla opettajansa käsilaukusta rahaa,luokankaapista käyttättömiä vihkoja ym.Tästä mentiin koulukuraattorille jne.Jäi vielä kaupassa varastelusta kiinni samaan aikaan,sitten lähti seuraavalla paikkakunnalla liikennemerkit kävelemään,14vuotiaana oltiin vedetty ekat kunnon kännit=vatsahuuhtelu,tupakointi alkoi 13v,neitsyys meni 14v,abortteja teettätti tyttöjen kanssa monia,sai 16v tytön raskaaksi,itse ollessaan 21v,keskeytti armeijan,jäi koukkuun rauhoittaviin lääkkeisiin,kasvatti kannabista kotona,jäi kiinni,ajoi humalassa autolla,kortti pois,alasti autolla jne.Myöhemmin jäi poliisille huumeiden käytöstä jälleen kiinni ja nyt sitten imuroi kuulema netistä ilmaiseksi videoita=laitonta ja harrastaa väkivaltaa ja uhkailee ihmisiä lähes kerta humalassa.