Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se vihaamasi jouluhössötys ja hirveä kiire syntyy?

Vierailija
16.12.2012 |

Tämä kysely siis heille, jotka sitä kokevat ja inhoavat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja massojen jouluhysteria saa mut pahalle tuulelle. Kauppojen ryysis ja ihmisten karmea ostomania saa mulle aikaan sellaisen fiiliksen, että pysyn mieluummin mökissäni kuin astun jalallanikaan mihinkään kauppaan. Työkaverit hoitavat sitten sen syyllistämispuolen siitä kun en järkkää lapsilleni "oikeanlaista" joulua tai lahjakasaa.

Jos lapset ovat joulun kotona, meillä on ihan mukava rauhallinen perhejoulu ja jos he haluavat mummolle, on siellä sitten isommat kekkerit, joihin en itse osallistu, koska saan kauhean migreenin aina ja joka kerta. Minusta näin on ihan hyvä.

Vierailija
2/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko joulua ja kaikkea mitä siihen liittyy. Sen takia vietän joka joulu ulkomailla aurinkoa ottaen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko joulua ja kaikkea mitä siihen liittyy. Sen takia vietän joka joulu ulkomailla aurinkoa ottaen

pako kaikesta jos se koko perheen toive.

Vierailija
4/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan vankkumaton käsitys siitä millainen joulun "pitää" olla ja sitä kohti sitten ponnistellaan vaikka hampaat irvessä. Siivotaan, leivotaan pakolliset piparit, väännetään kaikki sapuskat alusta asti itse ja kirotaan sitä kun ei ehdi taikka jaksaisi.

Kaupoissa on kilometrin kassajonot ja ihmisillä on pinna aika kireällä ja ruokaa kerätään kärryihin, kuin odotettaisiin maailmanloppua. Ja sitten vielä tehdään ne pakolliset lahjaostokset. Monet tälläkin palstalla joulun jälkeen sitten manaavat surkeita lahjojaan. En mä tiedä, joulu ahdistaa todella paljon.

Vierailija
5/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä saan aina ennen joulua. Rankan vuorotyön ohessa aikaa menee paljon lasten (neljä) harrastuksiin kuljettamisessa ja sitten pitää vielä jaksaa valmistella joulua kotiin. On siivousta, leipomista, jouluvalojen virittämistä, joulukorttien askartelu/kirjoittaminen ja postittaminen, kuusenhakua, kinkunpaistoa, kaupassa käyntiä, lahjojen ostoa ja paketointia, lasten joulujuhlavaatteiden ostamista/hommaamista, harrastuspikkujouluihin lahjojen ostamista ja paketointia

Olen suosiolla jättänyt suursiivoukset tekemättä ja lahjojen kanssakin olen yleensä maltillinen. Silti koen, että joulusta koituu melkoisesti ylimääräistä puuhaa ja stressiä.

Vinkatkaa, mitä voisin karsia jouluvalmisteluistani, jotta en stressaisi niin kovasti??

Vierailija
6/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan vankkumaton käsitys siitä millainen joulun "pitää" olla ja sitä kohti sitten ponnistellaan vaikka hampaat irvessä. Siivotaan, leivotaan pakolliset piparit, väännetään kaikki sapuskat alusta asti itse ja kirotaan sitä kun ei ehdi taikka jaksaisi.

Kaupoissa on kilometrin kassajonot ja ihmisillä on pinna aika kireällä ja ruokaa kerätään kärryihin, kuin odotettaisiin maailmanloppua. Ja sitten vielä tehdään ne pakolliset lahjaostokset. Monet tälläkin palstalla joulun jälkeen sitten manaavat surkeita lahjojaan. En mä tiedä, joulu ahdistaa todella paljon.

ja saa kaiken näyttämään pahalta.

Vierailija
7/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluvalmisteluistani, jotta en stressaisi niin kovasti??

voisiko niitä hoitaa samalla tavalla yhden aamuvuorosi ajan, kuinka hoituvat iltavuorojesi aikana.

Saisit sitten valmistella yhden illan joulua rauhassa ilman kuskivelvoitteita.

Vierailija
8/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ostellaan lahjoja vuoden mittaan, kahdella kauppareissulla sitten muut lahjat.

Kaikki ruuat ostan valmiina. Pipareita ja torttuja leivotaan valmistaikinasta, kun on sellainen fiilis. Ruokia varten mulla on ostoslista, jonka mukaan ostan joka jouluksi saman setin. Laatikot tuunaan valmislaatikoista.

Lähetämme joulukortit, jos ehdimme. Emme siivoa tavallista enempää. Emme osta uusia joulujuhlavaatteita. Opeille ostamme lahjaksi suklaata tms., jos ei ole yhteislahjaa, johon osallistua.

Vierailija
9/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos emme ehdi.

Vierailija
10/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on monilla joulu, jonka valmistaminen edellyttäisi nollaa viikkotyötuntia työelämässä ja/tai vähintään yhtä palvelijaa käytössä jatkuvasti. Nykyään tavalliset työssäkäyvät pyrkivät vähintään samaan elämyksellisyyden tasoon, johon aiemmin päästiin vain kaikkien hyvinvoivimmissa perheissä. Jos vaativan työn ohella yrittää junailla kiiltokuvajoulua, stressaantuuhan siinä väkisinkin.

Vaihtoehtojakin tietysti on: voi tyytyä vähempään, voi ostaa valmiina, voi mennä mummolaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä