Laihtuuko kasvissyöjäksi alkamalla?
Kommentit (21)
Ihminen laihtuu pysyvästi vain muuttamalla elämäntapojaan ja syömällä vähemmän kuin kuluttaa.
Itse siirryin lakto-vegetarismista vegaaniksi vuoden alussa ja mulla on sen myötä vuodessa tippunut noin neljä kiloa. Tosin olen myös aloittanut liikuntaharrastuksen, etten voi varmaksi sanoa muutoksen olleen ainakaan vain ruokavalion muutoksessa.
Onko soija/tofu kevyempää kuin liha?
6 viikon vegaaniruokavaliolla. Mutta tuskin pelkällä lihan poisjättämisellä laihtuu.
Pitää olla tarkempi syömisten suhteen kuin sekasyöjänä, koska proteiinin määrä on helposti liian pieni ja hiilihydraattien liian suuri.
(joka valmistetaan soijapavuista) on kevyempää kuin moni liha, mutta se, laihtuuko kasvisruualla, riipuu ihan siitä, millaista ruokaa ja miten paljon syö.
Mä itse syön aika paljon ja suht rasvaista ruokaa ja pysyn suht hoikkana, mutta ei hajuakaan, mitä tapahtuisi, jos söisin liharuokaa.
on aika paljon yksilöstä kiinni, lihottaako hiilihyraatit. Kyllä meillä ruoka on aika hh-painotteista, emmekä kumpikaan siitä liho. Mies varsinkin on aivan tikku, vaikka syö vielä enemmän hiilihydraatteja kuin minä.
9
talvella noita Espanjalaisia myrkyillä kuorrutettuja kasviksia vai?
Siis syökö kasvissyöjät talvella noita Espanjalaisia myrkyillä kuorrutettuja kasviksia vai?
Kasvissyöjäthän eivät tunnetusti syö mitään muuta kuin salaattia.
jotka eivät syö lihaa, mutta eivät kyllä niitä kasviksiakaan. Pelkällä pastalla ja leivällä elävät. Käsittämätön ruokavalio. Eivät ole ainakaan laihtumaan päässeet.
Siis syökö kasvissyöjät talvella noita Espanjalaisia myrkyillä kuorrutettuja kasviksia vai?
Kasvissyöjäthän eivät tunnetusti syö mitään muuta kuin salaattia.
mukaan kasvissyöjät syövät pelkästään soijaa, myrkyllisiä espanjalaisia kasviksia ja kasvihuoneessa kasvatettuja tomaatteja. Sekasyöjät eivät syö espanjalaisia kasviksia tai kasvihuoneessa kasvatettuja tomaatteja, soijaa missään muodossaan tai soijalla kasvatettua lihaa (vaikka maailman soijasta 95 % meneekin eläinten ruuaksi).
Mutta vastattakoon kysymykseen: mä syön lähinnä kotimaisia juureksia ja kaalia, pakastettuja marjoja ja itse idättämiäni ituja. Meillä syödään myös linssejä, papuja (keitän itse ja pakastan), kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä ja jonkin verran tofua.
Minä ja lapsi syömme joskus kalaa, jota ostamme yleensä naapurilta.
Siis sellaisia, joiden ruokavalio koostuu lähinnä leivästä, perunasta ja lihasta. En tiedä onko se nyt sitten yhtään sen paremmin "käsitettävä ruokavalio".
jotka eivät syö lihaa, mutta eivät kyllä niitä kasviksiakaan. Pelkällä pastalla ja leivällä elävät. Käsittämätön ruokavalio. Eivät ole ainakaan laihtumaan päässeet.
Siis sellaisia, joiden ruokavalio koostuu lähinnä leivästä, perunasta ja lihasta. En tiedä onko se nyt sitten yhtään sen paremmin "käsitettävä ruokavalio".
ruokaa tarjotaan paljolti esim. kotikuntani päivähoidossa.
sekin voi olla kaloripitoista. Pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, ihan se ja sama syötkö tofua ja papuja vai nakkeja ja hampurilaisia.
jätän kokonaan pois lihat, kalat, maitotuotteet, munat, alkoholin. Sokerin käyttöä vähennän.
Ruoka ei minua lihota vaan juomapuoli:(
Heh, tunnen kaksi kasvissyöjää ja MOLEMMAT ovat ylipainoisia :D
Mutta kotiin päästyään nälästä horjuen tarttuvat suklaapatukoihin ;)
Silloin et saa rasvaa liikaa ikinä (Paitsi jos elät pähkinöillä, öljyllä ja avokadolla)
Liha pitää pitkään kylläisenä.