Siskoni outo ajatuksenjuoksu jouluvalmisteluissa
Juttelimme siskoni kanssa jouluvalmistelujen etenemisestä. Siskoni on hoitovapaalla kahden lapsen kanssa. Meillä lapset ovat jo päiväkodissa/koulussa.
Sisko sanoi että ei tänä jouluna aio laittaa ollenkaan joulukoristeita eikä tehdä mitään joululeipomuksia. On kuulemma niin kiirettä hoitovapaalla ollessa että ei tänä jouluna todellakaan viitsi alkaa mitään pipareita vääntämään tai jouluverhoja vaihtamaan.
Ja kun lapsetkin ovat niin pieniä (1,5 ja 4,5 v) niin ei joulukoristeilla ole niin väliä kun lapset eivät niitä osaa vielä vaatia. Ensi vuonna kun on töissä niin ehtii sitten taas panostaa enemmän.
Myötäilin siinä puhelun aikana, mutta kyllä kummastutti. Minusta hoitovapaavuosina oli juuri ihaninta tehdä sitä joulua. Laitettiin esille ihan hirvittävä määrä joulukoristeita, askarreltiin ja leivottiin. Lapset olivat ihan ihastuksissaan joulukoristeista.
Saa nähdä kuinka rentoa joulunvalmistelua sitten ensi vuonna on siskon perheessä kun kerran työäitinä on niin paljon enemmän aikaa jouluvalmisteluihin.
Onko oikeasti hoitovapaalla muistakin kiireempää kuin töissä ollessa?
(Sisko ei käy tällä palstalla, sen tiedän.)
Kommentit (11)
ei enää uppoa täällä? Toistat samaa kaavaa.
samoin kuin töihin meno on yhtä lomaa
Vaikea on jouluvalmisteluja tehdä työpäivän aikana. Mulla ei ole ikinä ollut niin rentoa kuin hoitovapaalla.
että kotona ollessa ei ole intoa puuhailla mitään ylimääräistä.
Töissä ollessa arki on toisenlaista. On kaksi eri elämää.
tämä ja anopin lahja. Niin samantyylinen kirjoitustyyli.
Ei oikein kolahda enää.
Pitäiskö siskosi olla joku identtinen kopio sinusta?
"jouluvalmistelujen eteneminen"... kuule, ei kaikki ole tehneet 100-vaiheista projektisuunnitelmaa jouluvalmisteluihin.
Joulu tulee joka vuosi ja jokainen meistä viettää sitä omalla tavallaan. Osa valmistelee, ja osa meistä käy aatonaattona ruokaostoksilla ja ottaa koristeet esiin aattoaamuna
No se tässä kaivaa minun napaani, että minulle tuli tehtävälista joka pitää tehdä yhteistä jouluamme varten (menemme siis lapsuudenkotiimme). Sisko kun ei ehdi tekemään mitään, niin jää aika paljon minulle tehtäväksi. Minusta nimittäin vaihtoehtona ei ole se että äitimme tekee kaiken joulutarjoiluihin liittyen.
on muskarit, kerhot ja omat harrastukset. Onneksi meillä käy siivooja, koska en millään ehtisi kaiken tämän lisäksi vielä siivoamaankin. Kotoa lähdetään noin 8.30, takaisin palataan 11.30 ja lounaan sekä kuopuksen päiväunien jälkeen taas mennään. Ja koska isompi ei nuku päiväunia, on siinä 1.5 tuntia aikaa pyykätä, leipoa, laittaa päivällinen valmiiksi jne.
No se tässä kaivaa minun napaani, että minulle tuli tehtävälista joka pitää tehdä yhteistä jouluamme varten (menemme siis lapsuudenkotiimme). Sisko kun ei ehdi tekemään mitään, niin jää aika paljon minulle tehtäväksi. Minusta nimittäin vaihtoehtona ei ole se että äitimme tekee kaiken joulutarjoiluihin liittyen.
että tekee edes jonkun.
Kun itse olin kotiäitinä, ei meillä myöskään ollut joulu samanlainen kun nyt. Lapsi veti kaikkia irti sitä mukaa kun niitä laitoin ja kaikki leipomukset olivat täyttä tappelua. Kynttilöitä ei voinut polttaa ja pipareita pystyin polttaa vasta kun lapsi nukkui, kun koko ajan olis halunnut olla tiellä kun kuumat pellit olivat lähettyvillä.
Lapset ovat erilaisia.
Mä kyllästyin niin täysin muiden mammojen arvosteluun, kun oma lapseni ei ollut maailman nopein oppimaan uutta ja jatkuvasti ympärillä kysyttiin eikö lapsesi osaa vieläkään tehdä sitä ? Mun lapsi on tehnyt niin jo 100 vuotta, vähintään.
Ja jos sulla on aikaa, niin tee.
Tai osta valmiina.
Eikö muka siskosi 4,5v ilahtuisi jouluvalmisteluista ja koristeista....
Kelle sitä joulua sitten tehdään ellei noille leinki-ikäisille????
enneminkin, miten jaksatte viikosta toiseen ihmetellä toisten elämää. Sinäkin siskosi sanomisia tulet tänne pähkimään ja pohtimaan outojen ihmisten kanssa.
Omituisempaa se minusta on kuin siskosi joulunvietto. Hän viettää sen noin ja sinä toisella tavalla.